۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۳۰۵۱۸۰
مدیر مدرسه علمیه میرزاعلی اکبر اردبیل:

ریارت اربعین ضامن بقای تشیع و فرهنگ اسلام است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه میرزاعلی اکبر اردبیل با اشاره به حرکت خروشان مردم جهت شرکت در مراسم اربعین اباعبدالله الحسین(ع)، گفت: این حرکت نور امیدی در دل دوستداران اهل بیت(ع) و رعب و وحشتی در دل دشمنان ایجاد کرده و ضامن بقای تشیع و فرهنگ اسلام است.
حجت الاسلام عزيزپور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام عبدالعزیز عزیزپور، مدیر مدرسه علمیه میرزا علی اکبر اردبیل، پیش از ظهر امروز در مراسم بدرقه طلاب حوزه های علمیه اردبیل جهت شرکت در مراسم اربعین حسینی به اجر عظیم زیارت اباعبدالله الحسین (ع) اشاره کرد و اظهارداشت: خداوند متعال برای کسانی که با اشتیاق به زیارت اباعبدالله الحسین (ع) بروند، پاداش هایی قرارداده است که نظیر آن در هیچ عملی قرارداده نشده است، البته مقدار پاداش زیارت، در گرو معرفت به امام حسین(ع) است.

 

وی افزود: در فضیلت زیارت امام حسین(ع) هم روایات مختلفی همچون برابری با یک میلیون حج و عمره بیان شده است ولی در این روایات بر عبارت "عارفا بحقه" تاکید شده یعنی این اجرو پاداش منوط به معرفت به امام حسین (ع) است.

 

مدیر مدرسه علمیه میرزا علی اکبر با بیان اینکه علم و دانش لزوما به معرفت منتهی نمی شود، گفت:‌ دانش با بینش فرق دارد؛ بینش، رسیدن و شدن و باور داشتن است ولی دانش، صرف دانستن است و ما باید به جایگاه امام حسین (ع)، نه فقط دانش که باور داشته باشیم.

 

وی باور داشتن به ولایت تکوینی و تشریعی را ضروری خواند و اظهار داشت:‌ ولایت تکوینی آن است که امام(ع)، توان انجام هر کاری را به اذن خدا دارد و بعد از خدای متعال، در اوج صفات کمال قرار دارد.

 

حجت الاسلام عزیزپور، خاطرنشان کرد: همچنان که اهل بیت (ع) ولایت تشریعی نیز دارند و مفسر قرآن، اهل بیتند و ما اگر با باور به جایگاه اهل بیت(ع)، به بارگاه ملکوتی شان مشرف شویم، بسیاری از مسایل حل می شود و زیارت واقعی محقق می گردد وگرنه صرف همجواری با امام(ع)، به معنای معرفت داشتن به امام(ع) نیست.

 

وی در ادامه سخنان خود به مصادیق پاداش های زیارت امام حسین (ع) اشاره کرده و گفت: از جمله آن امنیت در جهان آخرت است که خود بحث بسیار مهمی است که در قیامت چه کسی در آنجا امنیت دارد و اعمالش به دست راستش داده می شود و همچنین این عده در زیر بیرق اباعبدالله الحسین(ع) قرار می گیرند تا در بهشت داخل شوند.

 

این استاد حوزه علمیه، بیان داشت: ما در اربعین ابا عبدالله(ع) بزرگ‌ترین راهپیمایی دوره تاریخ خلقت را داریم و این نام پرجاذبه امام حسین (ع) است که زیارت اربعین را به این‌جا رسانده که شیعه‌ها و غیر شیعه‌ها از همه جای دنیا عاشقانه، مرارت‌های این سفر را با جان و دل می‌‌پذیرند که خود را در این روز به کربلا برسانندو چه بسا که این حرکت عظیم موجب گردد که دل‌ها به سوی خدا جلب شود و به همین واسطه بسیاری از غیر شیعیان نیز به مذهب تشیع مشرف شوند.

 

وی افزود: اربعین به نوعی خود یک معجزه است که میلیون‌ها انسان را همانند دریای خروشان در مسیر کربلا به راه می‌اندازد و دنیایی از نور امید را در دل شیعیان عالم فروزان می‌‌کند و این خود ضامن بقای تشیع و فرهنگ اسلام است.

 

مدیر مدرسه علمیه میرزاعلی اکبر اردبیل، تصریح کرد: اربعین به‌‌ همان میزان که موجب تابش نور امید در دل دوستداران اسلام است، سبب رعب و وحشت در دل دشمنان نیز می‌شود به طوری که دشمنان را در هر قدرت و جایگاهی هم که باشند می‌ترساند.

 

وی افزود: یکی از عوامل امید به نابودی دشمنان دین تا قبل از ظهور امام زمان(عج) همین حرکت عظیم و دریای خروشان اربعین است./937/202/ب1

ارسال نظرات