۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۳۰۵۳۰۰

چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری مسابقه کتابخوانی در دانشگاه آزاد خوزستان، برپایی موکب عزاداری حسینی دانشگاه آزاد خوزستان در خرمشهر، برگزاری نشست تشکل‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز و اجرای طرح «قرآن بخوانید جایزه بگیرید» در ماهشهر از مهم ترین عناوین چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
چند خبر کوتاه از خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام عبدالباری جوانمردزاده، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان، در با اشاره به برگزاری مسابقه کتابخوانی براساس کتاب «نامیرا» در دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان ابراز داشت: این کتاب مورد توصیه رهبر معظم انقلاب است.

 

وی ادامه داد: بر این اساس تصمیم بر آن شد که این کتاب به صورت گسترده در اختیار دانشجویان قرار گیرد.

 

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان بیان داشت: با توجه به استقبال دانشجویان مهلت نام نویسی در این مسابقه کتابخوانی تمدید شده و پس از پایان فرایند ثبت‌ نام آزمون کتبی آن برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام جوانمردزاده با بیان این که مسابقه کتابخوانی ویژه اساتید، دانشجویان و کارکنان تدوین شده است، ادامه داد: تاریخ برگزاری مسابقه کتابخوانی «نامیرا» 15 تا 17 آذرماه سال جاری است.

 

برپایی موکب عزاداری حسینی دانشگاه آزاد خوزستان در خرمشهر

عادل معلاوی، مسؤول کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی واحد آبادان گفت: با توجه به پیاده‌روی زائران اربعین حسینی و نزدیکی این واحد دانشگاهی به پایانه مرزی شلمچه موکب خادمین‌الحسین(ع) در میدان مقاومت خرمشهر راه اندازی شده است.

 

وی با اشاره به این که این موکب با تولیت واحدهای دانشگاهی آزاد اسلامی آبادان، خرمشهر و خلیج فارس راه‌اندازی شده است، افزود: این موکب از اول آذرماه به صورت شبانه‌روزی خدمات لازم را به زائران ارائه می دهد.

 

مسؤول کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی واحد آبادان با اشاره به این که این خدمات شامل ارائه غذا و وسایل رفاهی دیگر است، خاطرنشان کرد: این امر با هدف سهیم شدن دانشگاهیان در عزاداری بزرگ اربعین حسینی انجام گرفته است.

 

برگزاری نشست تشکل‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز

علیرضا میرسلیم، مدیر اجرایی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به برگزاری نشست یک روزه برای توانمدسازی دانشجویان تشکل‌های اسلامی دانشگاه شهید چمران اهواز در تاریخ  5 آذرماه ابراز داشت: این نشست با حضور حسین رویوران، کارشناس مسایل خاورمیانه، حجت‌الاسلام لیالی استاد حوزه و دانشگاه و نیز سالاری همراه بود.

 

وی ادامه داد: این نشست در دو کارگاه مجزا ویژه دانشجویان دختر و پسر با موضوع جنبش دانشجویی با رویکرد بیانات رهبرمعظم انقلاب و نفوذ دشمن در منطقه خاورمیانه و کشورهای عراق، سوریه و یمن تشکیل شد.

 

میرسلیم ادامه داد: تشکل‌های اسلامی حاضر در این نشست شامل بسیج دانشجویی، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل، هیأت دانشجویی محبان اهل‌بیت(ع)، کانون‌‌های نماز و مناسبت‌های خوابگاه‌ها و تعدادی از فعالان فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز است.

 

اجرای طرح «قرآن بخوانید جایزه بگیرید» در ماهشهر

علی نیسی، مدیر خانه قرآن شهری نورالمهدی شهرک شهید رجایی ماهشهر با اشاره به اجرای طرح «قرآن بخوانید جایزه بگیرید» در بندر ماهشهر ابراز داشت: این طرح در پارک نخل ماهشهر و میان مردم اجرا خواهد شد.

 

وی گفت: افرادی که به خواندن قرآن کریم تسلط دارند می‌توانند با مراجعه به این ایستگاه، آیات قرآن را تلاوت کرده و در صورت صحت در قرائت هدیه دریافت کنند.

 

نیسی با بیان این که تاکنون طرح‌های قرآنی در فضاهای بسته همچون مساجد و حسینیه اجرا می‌شده است، افزود: در راستای نشر معارف قرآنی و جذب اقشار مختلف مردم به جلسات قرآنی این طرح اجرا خواهد شد.

 

این مقام مسؤول اظهار داشت: در این ایستگاه فضای معنوی قرآنی با طراحی قرآن کریم و رحل و سیستم صوتی مناسب برای جلب توجه مردم ایجاد شده است./9453/203/ب2

ارسال نظرات