۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۳۰۶۳۲۳
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

کم اطلاعی جامعه نسبت به وقف ناشی از ضعف عملکرد رسانه‌ها است/ وقف نقش مهمی در حل مشکلات جامعه دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام پژمانفر سطح آگاهی پایین جامعه نسبت به وقف را ناشی از ضعف عملکرد رسانه در این زمینه دانست و گفت: بسیاری از مردم هنوز یا وقف را نمی شناسند یا به اشتباه می شناسند و تصور نادرستی از آن دارند.
حجت الاسلام پژمانفر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، عصر امروز در آیین اختتامیه چهارمین همایش وقف و رسانه در تالار نور، گفت: آنچه امروز ذهن عموم جامعه با آن آشنا است، وقف به معنای همان امر محدودی است که در گذشته وجود داشته و برخی سرمایه داران اموال خود را در راه نیت خاصی صرف می کردند.

 

وی افزود: این در حالی است که جامعه انسانی هر چه جلوتر می رود، نیازهای آن نیز به روزتر شده و به تناسب آن عرصه های جدیدی نیز به روی وقف گشوده می شود.

 

حجت الاسلام پژمانفر با اشاره به نقش وقف در گره گشایی از مشکلات جامعه، اضافه کرد: به جرأت می توان گفت مشکلی نمی توان یافت که وقف نتواند در رفع آن ایفای نقش کند؛ سازمان اوقاف با کمک رسانه ها به مردم نشان دهد که وقف چگونه در ادوار مختلف تاریخ پاسخگوی نیاز جامعه بوده است.

 

نماینده مجلس با بیان این که در نگاهی جامع، همه فعالیت هایی که برای تحقق، نیازمند پشتوانه هستند می توانند موضوع وقف واقع شوند، افزود: بسیاری از ایده ها و فکرهای خوب به دلیل نبود پشتوانه به مرحله عملیاتی نمی رسد تا جامعه از برکات آن بهره مند شود.

 

وی ادامه داد: امروز ظرفیت وقف در پشتیبانی از ایده ها، مورد غفلت واقع شده زیرا حلقه واسطی که به خوبی بتواند ابعاد وقف را برای مردم تبیین کند، وجود نداشته است.

 

حجت الاسلام پژمانفر با بیان این که رسانه تیغ دو دمی است که اگر در مسیر خود قرار گیرد بسیار اثرگذار خواهد بود، تصریح کرد: امروز رسانه در مسیر ایجاد انگیزه ولو انگیزه مخرب، ظرفیت های مردمی را به پای اهداف خود می کشاند و با خوب نشان دادن یک امر غیرخوب، مردم را به سرمایه گذاری برای آن دعوت می کند.

 

رییس کارگروه رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: رسانه ای که در مسیر باطل تا این حد اثرگذار است اگر در مسیر حق قرار گیرد قطعا همه نگاه ها و ظرفیت ها را به خود جلب خواهد کرد.

 

وی، وابسته شدن همه فعالیت ها به ظرفیت های دولتی را از مشکلات امروز جامعه عنوان و اظهار کرد: رسانه باید این حس را در مردم ایجاد کند که وقف مربوط به امور، اشخاص یا موضوعات خاصی نیست و همه مردم از جمله خود واقف از منافع وقف بهره مند می شوند.

 

حجت الاسلام پژمانفر، سطح آگاهی پایین جامعه نسبت به وقف را ناشی از ضعف عملکرد رسانه در این زمینه دانست و گفت: بسیاری از مردم هنوز یا وقف را نمی شناسند یا به اشتباه می شناسند و تصور نادرستی از آن دارند./930/202/ب1

ارسال نظرات