۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۳۰۶۸۵۵
حجت‌الاسلام والمسلمین فلاح زاده:

کوبیدن درب مساجد در شب اول ربیع خرافه‌ای بیش نیست

خبرگزاری رسا ـ مسؤول ستاد ترویج احکام با تأکید بر اینکه کوبیدن در هفت مسجد در شب اول ربیع هیچ مستند روایی و قرآنی ندارد، گفت: حتی شاید به خاطر مردم آزاری بتوان گفت این کار حرام است.
حجت الاسلام والمسلمين فلاح زاده

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین فلاح زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه یکی از راهبردهای دشمن برای تضعیف مکتب اهل بیت(ع) و اسلام حقیقی خرافه پراکنی است، گفت: متأسفانه یکی از خرافه هایی که امروزه در میان مردم بسیار شایع است دق الباب مساجد است؛ در این باور خرافی مردم به علت ورود به ماه ربیع معتقد هستند که باید درب هفت مسجد را بزنند.

 

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این موضوع که امروزه این باور خرافی به ابزاری در دست دشمن برای تکفیر شیعه تبدیل شده است، تصریح کرد: باید هر باور خرافی که در جامعه مفسده انگیز است حتی اگر با نیت خوب باشد کنار گذاشت تا دشمن نمی‌تواند از این‌گونه باورها سوء استفاده کرده و قدرت اسلام و شیعه را کاهش دهد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین فلاح زاده ادامه داد: اگر مردم با خود فکر کنند متوجه می‌شوند که اگر قرار باشد یک جامعه و ملت پشت سر هم در مساجد را بزنند خادمان آن مسجد دچار چه زحمتی شده و در طول 24 ساعت نخست ماه ربیع این بزرگواران مجبور هستند در تمام مدت به صورت مداوم درب مسجد را باز و بسته کنند؛ از آن جایی که این کار مردم آزاری است در شرع مقدس اسلام انجام آن جایز نبوده و حرام است.


وی ادامه داد: در حال حاضر که وهابیت به هر بهانه‌ای می‌خواهد شیعه را با مشکل روبه رو کرده و مشرک جلوه دهند بهتر است از انجام باورهای خرافی پرهیز کنیم تا خدای نکرده آب به آسیاب دشمن نریزیم.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اعمال شب اول ما ربیع، روزه داری، نماز اول ماه و غسل است، یادآور شد: روزه داری در روزهای وسط و پایان این ماه و ایام بیض دارای ثواب زیادی است و برای روز 17 ربیع که سالروز ولادت حضرت رسول(ص) برکات زیادی ذکر شده و اعمال این روز در مفاتیح بیان شده است./968/پ203/ف

ارسال نظرات