۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۳۰۷۱۳۳
خطیب نماز جمعه دامغان تأکید کرد؛

ضرورت حفظ و بهره‌گیری از ذخیره معنوی اندوخته در ماه‌های محرم و صفر

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت دامغان با قدردانی از حضور ارزشمند و سرشار از شور و شعور مردم دیندار این شهرستان و جای جای ایران اسلامی در آیین‌های سوگواری اهل بیت(ع) در ماه‌های محرم و صفر بر ضرورت حفظ و بهره‌گیری از این ذخیره معنوی، پس از پایان ایام عزا در شئونات اجتماعی و خانوادگی اعضای جامعه اسلامی تأکید کرد.
امام جمعه موقت دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام محمد حسن رستمیان خطیب نماز جمعه این هفته دامغان که با حضور جمع کثیری از مردم ولایتمدار این شهرستان در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با تسلیت ایام رحلت رسول مکرم اسلام و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا(ع)، به بیان فراز‌هایی از ابعاد شخصیت والای علی‌بن موسی الرضا(ع) پرداخت و اظهار داشت: مبارزه با طاغوت زمان و ایستادن در برابر ظلم و بیداد جزء لاینفک شخصیت تمامی ائمه اطهار(ع) بوده است.

 

وی خاطر نشان کرد: امام رضا(ع) آنگاه که با وجود اطلاع از قصد و نیت جنایتکارانه مأمون عباسی برای قتل آن حضرت، با اجبار ولایتعهدی او را مشروط به عدم دخالت در امور و شئون حکومتی، جنگ و صلح‌ها و عزل و نصب‌ها پذیرفت، مبارزه‌ای منفی و گسترده تر از پیش را با طاغوت عباسی آغاز کرد.

 

مدیر حوزه علمیه امام باقر(ع) دامغان پیوند اقشار مختلف مردم کشورمان با ائمه اطهار(ع) را ناگسستنی خواند و با تأکید بر برپایی آیین های با معرفت عزاداری حضرت ثامن الحجج در واپسین روز ماه صفر، افزود: پیوند عاطفی با اهل بیت(ع) اختصاص به شیعه ندارد بلکه برادران اهل سنت نیز علی‌رغم اختلاف عقیده با شیعیان در مسئله امامت، محب اهل بیت(ع) هستند و جایگاه رفیع خاندان رسول خدا(ص) را ارج می نهند.

 

امام جمعه موقت دامغان در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت سومین شهید محراب، آیت الله شیخ عبدالحسین دستغیب در سال 60، امام جمعه شهید شیراز را عالمی فرزانه، انسانی ساده زیست و زاهد و معلم بزرگ اخلاق معرفی کرد و افزود: حفظ پیوند ملت ما با علمای بزرگی همچون آیت الله دستغیب ضامن اعتلای ارزش‌های دینی است.

 

حجت الاسلام رستمیان با یادآوری این مطلب که امام خمینی(ره) در وصف سومین شهید محراب، آن روحانی وارسته را عالمی عامل، معلمی بزرگ، متعهد به اسلام، هدایت کننده مردم و شخصیتی ارزشمند خطاب می‌کنند که بجای گذاردن کتب تأثیرگذاری همچون صلاه الخاشعین، گناهان کبیره و معاد تعدادی از آنها است.

 

گفتنی است، گرامی‌داشت سالروز هجرت تاریخ ساز نبی مکرم اسلام و لیله المبیت، شبی که امام علی(ع) یکی دیگر از فضائل بی‌بدیل خود را آشکار ساخت، یادآوری فرارسیدن روز حمل و نقل و ارزش فعالیت رانندگان در چرخش گردونه اقتصاد کشور و ضرورت صرفه جویی مردم در مصرف گاز از دیگر بخش‌های خطبه‌های امروز نماز جمعه دامغان بود./977/201/ب1

ارسال نظرات