۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۳۰۷۹۰۴
آیت الله سلیمانی:

بحث شیعه و سنی در دانشگاه هیچ معنایی ندارد/ تعیین‌کننده قدرت در جهان امروز، علم است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: امروز ابدا بحث شیعه و سنی در دانشگاه هیچ معنایی ندارد؛ تفکر وحدت باید در بدنه دانشجویان نیز سرایت کند که مبادا دشمن از دانشجو یارگیری کند.
آيت الله سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی در نشست با مسؤولان و اعضای هیأت علمی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار که شب گذشته در سالن کنفرانس این دانشگاه برگزار شد، گفت: ما به برکت این انقلاب رشد فراوانی در زمینه آموزش عالی داشته ایم.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: به حمد الهی دانشمندان جوان ما، کادر علمی و مراکز آموزش عالی ما چه در بخش فناوری علوم و چه در بخش پزشکی به نسبت زمان تعیین شده جلوتر هستند و این سند افتخار ما است.

 

وی با اشاره به خودکفایی در تأمین نیروی انسانی دانشگاه‌ها، عنوان کرد: در برهه ای از زمان ضرورت داشت که به کمیت دانشگاه توجه شود ولی امروز پردیس‌های دانشگاه سعی‌شان بر بالا بردن کیفیت دانشگاه است، به نحوی که ما امروز کادر علمی را کاملا به شکل خودکفا در درون مملکت تامین شده داریم در صورتی که زمانی برای دانشگاه صنعتی شریف هم در تامین کادر خودکفا نبودیم.

 

آیت الله سلیمانی افزود: امروز کشور ما تا حد زیادی در رشته‌های گوناگون خودکفاست و این نعمت و افتخار بزرگی است که شما اساتید در متن کار، قطعا برای این نعمت شکرگذار نظام اسلامی هستید.

 

وی در ادامه سخنان خود علم را سلطان قدرت های دنیا دانست و گفت: اگر روزی قدرت می‌توانست با نیروهای مسلح باشد و بحث آمار جمعیتی می توانست تعیین کننده باشد و توان اقتصادی جامعه‌ای در بخش کشاورزی می توانست شاخصه خوب آن کشور باشد، امروز بر طبق تعبیر پیشوایان دینی ما قدرت با علم است و این بخش میتواند دشمن را مغلوب کند.

 

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: ما زمانی می‌توانیم بعنوان یک قدرت در جهان بدرخشیم که بخش عمده ای از نیازمندی های علمی ما نسبت به بیگانگان مرتفع شده باشد.

 

وی یکی از دانش‌های ارزشمند و کلیدی برای کشور را دانش دریایی دانست و گفت: در قرآن سخت به این دانش توجه شده و عنایت خاص صورت گرفته، امروز اگر نیروی دریایی در دریاهای سومالی با دزدان دریایی مقابله می‌کند از باب علم این کار را انجام می‌دهد نه از باب قدرت نظامی خالص و ما سخت به این بخش ها نیازمند هستیم.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: امروز جمهوری اسلامی بخش عمده ای از افتخارات خود را در مایه‌های علمی می‌بیند وگرنه ما در عرصه اقتصادی و همچنین در عرصه فرهنگ آسیب پذیر هستیم.

 

وی نهاد رهبری را وظیفه مند در تحلیل های قوی از مسائل جاری کشور و جهان دانست و گفت: باید فعالیت کرد که زمینه موج منفی در دانشگاه ها بوجود نیاید اگر جوانان ما روشن بینی خاص را نداشته باشند نهاد رهبری دانشگاه وظیفه مند است تحلیل های قوی در مسائل جاری کشور و جهان برای جوانان داشته باشد که عدم موج منفی معلول آگاهی و بیداری این عزیزان باشد.

 

آیت الله سلیمانی در پایان بحث شیعه و سنی را در دانشگاه بی معنا دانست و گفت: امروز ابدا بحث شیعه و سنی در دانشگاه هیچ معنایی ندارد و باید این در بدنه دانشجویان نیز سرایت کند تا خدایی نکرده دشمن از دانشجو یارگیری نکند./831/202/ب1

ارسال نظرات