۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۳۰۸۸۶۸

فتنه 88 یک سرمایه درس آموز اجتماعی و سیاسی است

خبرگزاری رسا ـ یکی از طراحان کاروان روایت فتنه 88، بازخوانی دقیق و همه جانبه فتنه و حوادث سال 88 را بسیار مهم و عبرت آموز توصیف کرد.
نشست خبري کاروان روايت فتنه در خبرگزاري رسا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی مهدیان از طراحان کاروان طلبگی روایت فتنه، پیش از ظهر امروز در نشست خبری تشریح فعالیت های این کاروان که در محل خبرگزاری رسا در قم برگزار شد، فتنه 88 را یکی از مقاطع مهم، حساس و عبرت آموز در تاریخ انقلاب اسلامی دانست.

 

وی با بیان این که ماجرای فتنه یک سرمایه درس آموز و عبرت آفرین برای ملت ایران است، گفت: همه طیف ها و جریان های سیاسی به قبح فتنه و تلاش و سرمایه گذاری همه جانبه دشمنان در حوادث سال 88 اذعان دارند.

 

حجت الاسلام مهدیان تاکید کرد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی نامگذاری شده است، می توانیم موضوع فتنه را وسیله ای برای تقویت همدلی و همزبانی قرار دهیم.

 

این پژوهشگر حوزه علمیه قم با تاکید بر این که فتنه 88 به شرط آن که به خوبی تبیین و شناخته شود می تواند شاخص بسیار مناسبی برای حل و فصل ابهامات احتمالی باشد، تصریح کرد: باید دشمن، خواص، مسؤولان، تریبون ها و تحلیل گران با این شاخص مجددا تحلیل شوند.

 

حجت الاسلام مهدیان بیان داشت: ملاحظه دقیق و حساب شده ماجرای فتنه می تواند یک شاخص اساسی برای جریان های سیاسی باشد؛ چنانچه بتوانیم از این دارایی و سرمایه ارزشمند به درستی استفاده کنیم، می توانیم دستگاه علمی جبهه حق را نیز رشد دهیم.

 

طلبه حوزه علمیه قم با تاکید بر این که فتنه نباید گم، فراموش و پنهان و روایت های دروغین وارد آن شود، اضافه کرد: از قِبل این فهم می توانیم در بزنگاه های تصمیم گیری، شاخص هایی را تعریف کنیم، اگر فضا مبهم بماند ممکن است یک عده مسیر را گم کنند.

 

وی با بیان این که باید راویان و کسانی که از نزدیک صحنه را دیده اند فتنه را تحلیل و تفسیر کنند، اظهار داشت: نگاه ما به فتنه نباید سطحی باشد، بلکه باید سعی کنیم به عمق واقعه برسیم.

 

حجت الاسلام مهدیان یادآورشد: این که فتنه چرا هشت ماه طول کشید؟ چرا دشمن به صورت علنی وارد صحنه شد، چرا خواص نمره های متفاوتی می گیرند، چرا نقش شان متفاوت می شود و چرا عده ای سکوت کردند از جمله سؤالاتی است که باید به آن پاسخ داده شود.

 

وی استمرار حرکت کاروان روایت فتنه و فراگیر شدن آن را عامل ایجاد یک بلوغ اجتماعی دانست و تاکید کرد که فتنه یک سرمایه اجتماعی و سیاسی برای جامعه است و همه باید از آن درس و عبرت بگیریم.

 

برای اطلاع از مشروح جزییات برنامه ها و فعالیت های دومین کاروان روایت طلبگی اینجا کلیک کنید./924/پ202/ج

ارسال نظرات