۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۳۰۸۹۶۰

کتاب «ستیز با آفتاب؛ نقد جریان انحرافی احمد الحسن مدعی یمانی» به انتشار رسید

خبرگزاری رسا ـ کتاب «ستیز با آفتاب؛ نقد جریان انحرافی احمد الحسن مدعی یمانی» از سوی مرکز تخصصی مهدویت روانه بازار نشر شد.
وزارت دفاع و پشتيباني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «ستیز با آفتاب؛ نقد جریان انحرافی احمد الحسن مدعی یمانی» از سوی مرکز مهدویت روانه بازار نشر شد.

 

تلاش برای ایجاد انحراف در مسیر حقه‌ توحید، عمری به موازات خلقت بشر دارد. به گواهی تاریخ جنود شیطان و نفس در ستیز با انبیاء و فرستادگان الهی از هیچ تلاشی برای گمراهی اشرف مخلوقات و رسیدن به امیال نفسانی فروگذار نکرده و نخواهند کرد. ادّعاهای دروغین اصلی‌ترین و کارآمدترین ابزار ایجاد انحراف در ادیان الهی و گمراه نمودن پیروان آن‌ها است که بر دوش جهل عام و خاصّ جامعه‌ی بشری تاخته و قربانی‌های بسیاری گرفته است.

 

در زمان معاصر با اوج‌گیری منجی‌گرایی و انتظار پایان دوران مشقّت‌ بشری، بیشتر ادّعاهای دروغین بر دو مبنای جعل منجی (منجی‌تراشی) و کشف منجی (ادعای مصداق منجی بودن) شکل گرفته است. در جوامع اسلامی و بالاخص شیعی به دلیل گستردگی آیات قرآن و احادیث مربوطه، توجّه بیشتری به موضوع مهدویت شده و همین مسئله باعث شیوع ادّعاهای دروغین پیرامون مسئله‌ی مهدویّت گردیده است.

 

در این میان عراق به عنوان جایگاه سنتی فقه شیعه و مکان‌ بسیاری از تحولات آخرالزمانی مورد توجه خاص بوده و فتنه‌ی ادّعاهای دروغین بسیاری در این کشور وجود دارد؛ کسانی همچون احمد اسماعیل، حیدر مشتت و الصرخی از فتنه‌گران و مدّعیان دروغین برخواسته از عراق هستند.

 

احمد اسماعیل گاطع، با ادعای سید یمانی موعود در روایات، موجب تشکیل فرقه انحرافی انصار یمانی و گمراهی طیف گسترده ای از مؤمنین و شیعیان در عراق شده است. این نوشتار جریان أحمد الحسن را به اختصار مورد واکاوی قرار داده و پس از بیان گزیده­ای از زندگینامه احمد اسماعیل، اجمالی از ادعاهای این گروه را مورد نقد و بررسی قرار می­دهد و در نهایت ترفندهای این فرقه را مورد بازشناسی قرار داده و اشاره­ای به وظایف منتظران حقیقی در این دوره دارد.

   

علاقمندان می توانند با مراجعه به مرکز تخصصی مهدویت واحد انتشارات واقع در قم - خیابان صفائیه - کوچه آمار (22) و یا با شماره تلفن 02537737801 جهت تهیه کتاب اقدام کنند./998/د102/ق 

منبع: مرکز تخصصی مهدویت

ارسال نظرات