۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۳۰۹۵۰۴
حجت الاسلام رضایی‌مهر مطرح کرد؛

آل سعود دست در دست دشمنان قسم خورده اسلام

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه اینکه آل سعود با اعدام شیخ نمر در واقع فضاحت حقوقی خودش را به جهانیان آشکار کرد، گفت: آل سعود باید پاسخگوی افکار عمومی جهان در خصوص عدم توجه به قوانین اولیه حقوق بشری باشد و بهتر است به جای فرافکنی و پاک کردن صورت مسأله واقع بینانه در روابط بین الملل و کشورهای اسلامی ورود پیدا کند.
حجت‌الاسلام حسن رضايي مهر، مدير مرکز مطالعات و پاسخگويي به شبهات حوزه علميه قم

حجت الاسلام حسن رضایی‌مهر، رییس مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه، در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه به شهادت رساندن آیت الله شیخ نمر یک خطای بزرگ سیاسی از جانب حکومت آل سعود بود، ابراز کرد: عربستان به خاطر رفتارهای غیر عاقلانه ای که با مسلمانان داشت دیگر جایگاهی بین کشورهای اسلامی ندارد و این نظام در حال حاضر در عرصه افکار عمومی و به خصوص مسلمین، یک نظام شکست خورده محسوب می‏شود.

 

وی با اشاره به اینکه سیاست های خصمانه عربستان سعودی تداوم اهداف رژیم غاصب اسرائیل است، گفت: باید به این توجه کرد که استکبار، اسرائیل و استعمار به دنبال چه چیزی هستند و آل سعود به دنبال چه چیزی است، وقتی خروجی این کشور ها را مشاهده می کنیم، متوجه ارتباط کامل حکومت آل سعود با رژیم غاصب اسرائیل می شویم.

 

حجت الاسلام رضایی‌مهر افزود: عربستان با وضعیتی که در منطقه به وجود آورده است و آتش افروزی های که می کند در ارتباط تام و محکم با دشمنان مسلمین است، در واقع آل سعود دست در دست دشمنان قسم خورده اسلام گذاشته است.

 

وی با بیان اینکه آل سعود با اعدام شیخ نمر در واقع فضاحت حقوقی خودش را به جهانیان آفتابی کرد، ابراز کرد: آل سعود باید پاسخگوی افکار عمومی جهان در خصوص عدم توجه به قوانین اولیه حقوق بشری باشد، و بهتر است به جای فرافکنی و پاک کردن صورت مسأله واقع بینانه در روابط بین الملل و کشورهای اسلامی ورود پیدا کند.

 

حجت الاسلام رضایی‌مهر افزود: به شهادت رساندن رهبر شیعیان عربستان خطای بزرگی است که حکومت آل سعود مرتکب شده است و این اضافه بر سایر خطاها است که این حکومت براساس تفکر سلفی و وهابیت این حرکت غیر اسلامی را انجام داده است.

 

همه مسلمانان باید اعلام موضع کنند و این جنایت را محکوم کنند

 

رییس مرکز مطالعات حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: همه مسلمانان، حوزه های علمیه و هرکسی که مدافع آزادی مردمی و عدالت طلبی وظیفه شان این است که در  خصوص مسأله اخیر عربستان، شهادت شیخ نمر باقر نمر اوج بی عدالتی سعودی ها را نشان دهند و یک‌صدا در محکومیت قاطع این جنایت متحد شوند.

 

وی اضافه کرد: اگر جوامع اسلامی در محکومیت این تحرکات مخالف با حقوق بشر متحد نشوند، زمینه پیشتازی و فتنه گری های آل سعود به مراتب به وجود خواهد آمد و بیشتر خواهد شد.

 

حجت الاسلام رضایی مهر با اشاره به رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب، گفت: همه مسلمانان باید اعلام موضع کنند و این جنایت را محکوم کنند که این انزوای سیاسی و بین المللی که افتاده است غرق شود و زمینه های تنش زایی از آل سعود گرفته شود.

 

رییس مرکز مطالعات حوزه علمیه قم ادامه داد: کمترین وظیفه هر مسلمانی این است که در محکومیت این نوع اقدامات متحد شوند و بر آنها فریاد بزنند و شکایت خود را به رسانه ای و در مجامع حقوقی بین المللی مطالبه گری کنند.

 

وی در پایان با بیان اینکه حکومت آل سعود برای توجیه شهادت شیخ نمر آیاتی از قرآن را مطرح می کند و برای آرام کردن فضای ملتهب معترض شبهه ایجاد می کند، خاطرنشان کرد: جوامع اسلامی و علمای جوامع اسلامی باید استناد و استدلال آنها به قرآن را رد کنند و در حیطه بین المللی آنها را محکوم کنند، این عمل برای آنها یک واجب است./875/ت302/س

ارسال نظرات