۲۶ شهريور ۱۳۸۶ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۳۰۹۷۴

تشريح دستاوردهاي نشست سالانه مديران مدارس علميه خواهران سراسر كشور

رسا، سرويس فرهنگي ـ مدير روابط عمومي مركز مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران رسالت اصلي حوزه‌هاي علميه را تبليغ فرهنگ ديني و تربيت مبلغ دانست.
تشريح دستاوردهاي نشست سالانه مديران مدارس علميه خواهران سراسر كشور
حجت‌الاسلام سيد محسن قدسي‌پور، مدير روابط عمومي مركز مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران سراسر كشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا با مثبت ارزيابي كردن نتايج نشست سالانه مديران حوزه‌هاي علميه خواهران سراسر كشور گفت: اين اجلاس ويژه مديران حوزه‌هاي علميه خواهران سراسر كشور است كه سالي يك بار برگزار مي‌شود و در آن سياست‌ها، اصول، اهداف، آيين‌نامه‌ها، ضوابط اجرايي و مشكلات مدارس علميه خواهران مورد بررسي قرار مي‌گيرد.
وي با اشاره به توسعه و ارتقاي فرهنگي مدارس علميه به عنوان شعار اجلاس امسال اظهار داشت: ويژگي اجلاس شهريور ماه سال جاري حضور دكتر محمود احمدي‌نژاد، رييس جمهوري اسلامي ايران در مراسم اختتاميه آن بود.
حجت‌الاسلام قدسي‌پور ادامه داد: در نشست امسال افزون بر 260 نفر از مديران مدارس علميه سراسر كشور، اساتيد و مديران جامعه الزهرا (س) نيز حضور داشتند.
وي با اشاره به راه‌اندازي پنج كارگروه در اين اجلاس خاطر نشان كرد: سه كارگروه پرورشي، تبليغي و فرهنگي و دو كارگروه آموزشي و پژوهشي مسايل مهم حوزه كاري خود را بررسي و نتيجه آن را اعلام كردند تا پس از انجام بررسي بيشتر از سوي مسؤولان به صورت مصوبه به همه مدارس علميه كشور ابلاغ شود.
دبير ششمين اجلاس مديران حوزه‌هاي علميه خواهران تبليغ و پرورش مبلغ را از مهمترين مباحث مطرح شده در اين اجلاس خواند و گفت: از آنجا كه رسالت اصلي حوزه‌هاي علميه تبليغ فرهنگ ديني و تربيت مبلغ است، همه شركت‌كنندگان در اين نشست تاكيد داشتند كه آموزش در حوزه علميه بايد همراه با پرورش باشد.
وي در ادامه اظهار داشت: حل مشكلات زيرساختي در فضاهاي آموزشي، تأمين نيروهاي كيفي و تربيت اساتيد براي حوزه‌هاي علميه تنها در سايه همت بلند مسؤولان حوزه و همكاري‌هاي دولت امكان‌پذير است.
حجت‌الاسلام قدسي‌پور با اشاره به اين كه دولت نهم توجه بيشتري به مراكز ديني و فرهنگي دارد، اظهار اميدواري كرد تا در اين راستا به مشكلات حوزه‌هاي علميه هم رسيدگي شود.
وي رويكرد اجلاس امسال را فرهنگي معرفي كرد و گفت: از آنجا كه توجه مديران مدارس علميه در انجام وظايفشان در راستاي ارتقاي امور فرهنگي بوده است، مي‌توان گفت در نشست امسال به بيشتر اهداف خود دست يافته‌ايم.
مدير روابط عمومي مركز مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران با اشاره به نوپا بودن مركز مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران و وجود نظم و انسجام ويژه در جذب طلبه از سراسر كشور در اين مجموعه ادامه داد: فارغ‌التحصيلان حوزه‌هاي علميه خواهران و ميزان تاثيرگذاري آنان در پاسخگويي به نيازهاي جامعه نشان‌دهنده اندازه موفقيت اين مركز در دسترسي به اهداف خود است.
ارسال نظرات