۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۳۱۱۹۰۷

کنفرانس جهانی «صلح و خرد» در میانمار برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ کنفرانس جهانی صلح بودایی با عنوان اصلی «صلح و خرد» در روزهای دوم تا چهارم بهمن‌ماه در میانمار برگزار می‌شود.
ميانمار

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کنفرانس جهانی صلح بودایی با عنوان اصلی «صلح و خرد» با حضور نمایندگانی از مراجع عالی بودایی، رهبران و اندیشمندان ادیان در روزهای دوم تا چهارم بهمن‌ماه سال جاری، به میزبانی آکادمی بین‌المللی بودایی سیتاگو در میانمار برگزار می‌شود.

 

ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به‌عنوان میهمان ویژه و به دعوت آشین نیانسارا، رییس آکادمی بین‌المللی بودایی سیتاگو در این کنفرانس حضور دارد و در مراسم افتتاحیه به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

 

همچنین حجت‌الاسلام ابوالحسن نواب، رییس دانشگاه ادیان و مذاهب کشورمان در جلسه علمی این کنفرانس، مقاله‌ای با عنوان «نقش ادیان در صلح انفسی و آفاقی» را ارائه خواهد کرد.

 

آکادمی بین‌المللی بودایی سیتاگو، هدف از برگزاری این کنفرانس جهانی را اشاعه صلح باطنی و بیرونی و حراست از سنت دو هزار و 600 ساله صلح اعلام کرده و این کنفرانس را به‌‌منظور تبادل آرا و تجربیات در حراست از صلح، برگزار می‌کند.

 

در کنفرانس جهانی صلح بودایی که با سخنرانی تین سین، رییس جمهور میانمار آغاز خواهد شد، اندیشمندانی از 60 کشور جهان از جمله ایران، سریلانکا، تایلند، بنگلادش، استرالیا، آفریقای جنوبی، نپال، هند، اندونزی، مالزی، تایوان، روآندا، ویتنام، سوئد، نروژ، ویتنام، انگلیس، آمریکا، مکزیک، کلمبیا، ونزوئلا، نیکاراگوئه، مصر، اتریش، کره و ... حضور خواهند داشت./982/ب103/د

ارسال نظرات