۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۳۱۲۲۸۰
استاد دانشگاه قزوین:

موفقیت‌های نظام در سایه عمل به رهنمودهای رهبر انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه قزوین گفت: تا زمانی که رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و وحدت ملت ایران وجود دارد غربی‌ها نمی‌توانند ما را تحت فشار قرار دهند، هدف آنها اسلام هراسی است در حالی که نظام جمهوری اسلامی ایران از تمام کشورهای اسلامی حمایت می‌کند.
محمد حسين خاکساران

محمدحسین خاکساران استاد دانشگاه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، به توافقات صورت گرفته در برجام اشاره کرد و گفت: آنچه در قراردادهای بین المللی بیان شده لغو تحریم‌ها از جانب اروپا و آمریکایی‌ها است.

 

وی در ادامه افزود: لغو تحریم‌ها تازه صورت گرفته است و نمی‌توان امیدوار بود که آمریکایی‌ها به تعهدات خود عمل می‌کنند آنها ساخت موشک را بهانه قرار داده و تحریمات دیگری را اعمال می‌کنند.

 

استاد دانشگاه قزوین با بیان این‌که شرایط سخت سیاسی و اقتصادی کشور، ایران را مجبور به پذیرفتن برجام کرد، اظهار داشت: ما تشنه مذاکره با اروپا و آمریکایی‌ها نبودیم و به خاطر قرار داشتن در فشارهای اقتصادی، سیاسی و فرهنگی مجبور به رفتن پای میز مذاکره شدیم، عربستان هم در پایین آوردن قیمت نفت خیانت علنی می‌کند و هدفش فشار به ایران است.

 

خاکساران به رقابت بین دموکرات ها و جمهوری خواهان اشاره کرد و بیان داشت: تمام تلاش آمریکایی‌ها امنیت اسرائیل است و ما باید منتظر باشیم و ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد چون آنها دشمنی آشکاری با ایران دارند و هرگز به تعهدات خود پایبند نمی‌مانند.

 

با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب غربی‌ها نمی‌توانند ما را تحت فشار قرار دهند

وی در ادامه اضافه کرد: برنامه آمریکایی‌ها زورگویی است آنها خود را کدخدای جهان می‌دانند و اروپایی‌ها را هم تحت فشار قرار داده‌اند، اروپایی‌ها راضی به همکاری با آمریکایی‌ها نیستند چون شرکت های اروپایی از ارتباط با ایران سود بسیاری می‌برند، کشورهایی مانند چین با ایران قراردادهای بسیاری بسته است آنها می‌خواهند روابط اقتصادیشان را با ایران زیاد کنند.

 

استاد دانشگاه قزوین علت موفقیت و پیروزی نظام جمهوری اسلامی ایران را رهنمودهای رهبر معظم انقلاب دانست و ابراز کرد: اگر امروز ما در دنیا به چنین جایگاه والایی رسیده‌ایم به خاطر اطاعت مسؤولان نظام و ملت ایران از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است، مسؤولان ما با آگاهی و هوشیاری در برابر دشمنان ایستادند.

 

خاکساران تصریح کرد: تا زمانی که رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و وحدت ملت ایران وجود دارد غربی‌ها نمی‌توانند ما را تحت فشار قرار دهند، هدف آنها اسلام هراسی است در حالی که نظام جمهوری اسلامی ایران از تمام کشورهای اسلامی حمایت می‌کند.

 

وی در پایان گفت: در برجام برنده اصلی اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها بودند ما هم تا حدی از برداشتن تحریم‌ها سود کردیم، آنچه که آنها می‌خواستند دانشمندان ما سالیان سال برای آن زحمت کشیده بودند./838/302/ب1

ارسال نظرات