۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۳۱۲۴۱۰
حجت الاسلام آقا تهرانی مطرح کرد؛

تلاش همه جانبه اصولگرایان برای ارائه لیست واحد انتخاباتی

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از عزم و تلاش همه جانبه اصولگرایان برای ارائه لیست واحد انتخاباتی سخن گفت و تاکید کرد که لیست تهران تقریبا سامان یافته و در شهرستان ها نیز اصولگرایان چاره ای جز وحدت ندارند.
آقاتهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت­الاسلام مرتضی آقاتهرانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امشب در نشست مقابله با نفوذ پس از برجام که در مسجد جامع قم برگزار شد، خاطرنشان کرد: ما به آمریکایی ها اعتماد نداریم؛ اصرارشان در دشمنی با ایران، با حل شدن مسأله هسته­ای تمام نمی­شود و برنامه آنها بر سر برنامه موشکی ایران است و به آنها اجازه دخالت در این کار داده نخواهد شد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این­که سازمان­های بین­المللی از تروریست­ها حمایت می­کنند، تصریح کرد: آمریکا و صهیونیست­ها خائن هستند و منطقی ندارند و سازمان­های بین­المللی از اینها حمایت می­کنند؛ در یمن که این همه جنایت شد، از چه کسی حمایت کردند؟ در کشتار منا و در جریان شیخ زکزاکی چه کسی را محکوم کردند؟ فقط گفتند که ناراحت شدیم و برایشان مال، جان، انقلاب و مردم حرمتی ندارد و به دنبال نابود کردن آن هستند؛ با جمع کردن سانتریفیوژها خیالشان کمی راحت و تمام خواسته­هایشان عملیاتی شد؛ اگر ما کوتاه بیاییم فشارشان بیشتر می­شود.

 

حجت­الاسلام آقاتهرانی درباره سپردن بررسی برجام به مجلس شورای اسلامی گفت: با لطف خداوند متعال و مواضع رهبر معظم انقلاب نتوانستند درباره مسأله موشکی تصمیم بگیرند و ایران چنگ و دندانی به اینها نشان داده است؛ رهبری کار خوبی که کردند، این بود که مسأله برجام را به مجلس سپرد و در مجلس کمیسیونی تشکیل شد که نمایندگان چهل روز در این زمینه به بررسی پرداختند.

 

وی یادآور شد: در طی این چهل روز که کمیسیون برجام بررسی می­کرد، کار خوبی صورت گرفت که از تمام گروه­های مخالف و موافق نظامی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی حضور داشتند؛ کار بررسی برجام با کمیسیون مربوطه­ای که در حال بررسی بود، به خوبی پیش می­رفت، اما این قضیه تا قبل از این بود که به مسأله برجام به هیأت رییسه برسد که همه در جریان آن هستیم.

 

وی درباره نقض برجام از سوی رییس جمهور آمریکا اظهار داشت: دیگر همه چیز تمام و کارها انجام شده است و مسؤولین چند روز پیش اعلان جشن کردند و رییس جمهور به مجلس آمد و گفت که امروز بهترین روز است و ساعتی نگذشته بود که اوباما یک تحریم بر ایران اضافه کرد؛ به نظرم آمریکا باید یک کار بدی بکند که این آقایان به خودشان بیایند.

 

حجت­الاسلام آقاتهرانی درباره تشکیل ائتلافی برای پیروزی اصول­گراها تصریح کرد: با توجه به اینکه جبهه اصلاحاتی­ در این دوره فعالیت چشمگیری دارند، اصول­گراها باید با هم باشند که از یک سال پیش نشست گذاشتند و این نشست از سه نفر شروع کردیم و اکنون به 21 نفر متشکل از حزب مؤتلفه، جبهه پایداری و جمعیت ایثارگران و دیگر گروه ها رسیده است و امیدواریم این ائتلاف تا پایان پا برجا باشد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: در این ائتلاف قرار شده است بر سر مشترکات توافق کنیم و بر سر اختلافات تحت نظر سه فقیه یعنی آیت­الله یزدی، آیت­الله مصباح­یزدی و آیت­الله موحدی­کرمانی عمل کنیم و لیست­هایی را تهیه کرده­ایم.

 

وی با اشاره به ارائه لیستی واحد از سوی این ائتلاف گفت: در جلسه اخیر قرار بر این شد که هر حزب، گروه و جبهه­ای لیستی بدهد و سی نفر را غربال و انتخاب کنند؛ لیست تهران تقریبا سامان یافته و شهرستان­ها نیز در حال انجام است؛ اگر این مسأله به خوبی پیش برود، برای ریاست جمهوری می­توان روی این مسأله حساب باز کرد.

 

حجت­الاسلام آقاتهرانی به لزوم وحدت اصول گرایان در رسیدن به لیستی واحد اشاره و خاطرنشان کرد: در شهرستان­ها هم اصول­گراها با هم جمع شده و وحدت داشته باشند.

 

حجت­الاسلام آقاتهرانی درباره موضع جبهه پایداری در انتخابات اسفندماه، تصریح کرد: ما هنوز برنامه­ای اعلام نکرده و قصدی هم در این باره نداریم و می­خواهیم ائتلاف کنیم و با وحدت پیش برویم. تلاش می­کنیم به لیست واحد برسیم.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان بصیرت را رمز غلبه بر فتنه ها دانست و با مهم ارزیابی کردن نقش مردم در خنثی سازی غایله 88، دآور شد: باید در بیداری مردم و آمادگی آنها، گوش مان به دهان ولایت فقیه باشد و خودشان گفتند که حرف سری نداریم؛ مردم باید دولت و نمایندگان را با رهبری تنظیم کنند./822/پ201/ج

ارسال نظرات