۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۳۱۲۴۱۱
معاون تبلیغ حوزه علمیه کرمانشاه:

برخی مناطق محروم استان کرمانشاه از حضور روحانی بی بهره هستند

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به اینکه برخی مناطق محروم استان از حضور روحانی بی بهره هستند، گفت: مبلغان اعزامی به مناطق محروم افزون بر رفع شبهات دینی و برپایی نماز جماعت، آموزه های پربار دین اسلام را تبیین می کنند.
حجت الاسلام محمدي فر

حجت الاسلام مهدی محمدی فر معاون تبلیغ حوزه علمیه کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، از برگزاری طرح هجرت در استان خبر داد و عنوان داشت: بسیاری از مناطق دور افتاده استان از نظر امکانات آموزشی و تبلیغی دین محروم هستند.


حجت الاسلام محمدی فر ادامه داد: در راستای بهره مند سازی همه افراد استان از آموزش های دینی و بهره گیری از حضور روحانیان، مبلغانی به مناطق محروم استان اعزام شده و به ترویج و تبلیغ دین می پردازند.


معاون تبلیغ حوزه علمیه کرمانشاه تصریح کرد: با وجود هجمه های وسیع دشمنان اسلام در راستای تضعیف دین، نباید از خنثی کردن این هجمه ها غافل شد، دشمنان از تمام امکانات خود در این زمینه استفاده می کنند و هر روز با نقشه ای جدید قدم به میدان می گذارد.


وی یادآور شد: مبلغان اعزامی به مناطق محروم استان با هدف آموزش و تشویق و ترغیب مردم به آموزه های غنی و پربار دین اسلام صورت گرفته و مبلغان به مناطق روستایی و دورافتاده ای که بعضأ از حضور روحانی بی بهره هستند اعزام می شوند.


حجت الاسلام محمدی فر خاطرنشان کرد: برپایی نماز جماعت در مناطق دور افتاده و محروم نعمتی بزرگ است که مردم این مناطق تاکنون از آن بی بهره بودند اما با حضور روحانیان اعزامی نه تنها نمازهای جماعت برگزار می شود بلکه شبهات دینی و ابهامات جوانان و نوجوانان این مناطق نیز بی پاسخ نمی ماند.


معاون تبلیغ حوزه علمیه کرمانشاه بیان داشت: یکی از آموزه های طلاب و روحانیان در دوران تحصیل حوزوی، بهره گیری از فن بیان و خطابه مؤثر بوده که هم اکنون با بهره گیری از این آموزه ها در مناطق محروم استان می توانند زمینه تحکیم دین و افزایش اعتقادات قلبی مردم را فراهم کنند.


وی اظهار داشت: مبلغان با کشف استعدادهای جوانان و نوجوانان در مناطق محروم و دورافتاده، می تواند افراد مستعد را برای ادامه تحصیل در حوزه علمیه راهنمایی و به حوزه های علمیه استان معرفی کنند.


حجت الاسلام محمدی فر در پایان گفت: افزون بر تبلیغ و برپایی نمازهای جماعت و رفع شبهات دینی، مبلغان به آموزش قرآن و برپایی کلاس های آموزشی قرائت، حفظ و تفسیر قرآن می پردازند./857/302/ب1

ارسال نظرات