۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۳
کد خبر: ۳۱۳۲۳۶
نماینده مجلس:

برخی به دنبال گفتمان سازی ارتباط با غرب هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام پژمانفر گفت: برخی در بحث برجام معتقد هستند که ارتباط با غرب را تبدیل به گفتمان کنیم اما آیا با کسانی که در طول این چند سال سرسوزنی روی خوش نشان ندادند با این ادبیات می شود پیش رویم.
حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، عضو هيأت علمي جامعةالمصطفي مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، دومین جلسه انتخاباتی جبهه آرمانخواهان واقع بین شب گذشته در مشهد با حضور حجت الاسلام نصرالله پژمانفر و امیرحسین قاضی زاده هاشمی از نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی برگزار شد و هر یک از نامزدهای نمایندگان و نامزدهای مجلس شورای اسلامی به تشریح دیدگاه ها و عملکرد خود پرداختند.

 

حجت الاسلام پژمانفر نماینده مجلس شورای اسلامی به اجماع سلایق گروه های اصولگرا با یکدیگر تأکید و اظهار کرد: افراد و نماینده های انتخاباتی باید از نظر جمع اصولگرا تمکین کنند.

 

وی افزود: بحث توافق سلایق گروه های مختلف اصول گرا مطرح نیست و این مطلب با گفتمان رایج انقلاب که استقلال است تفاوت دارد و آن را زیر سؤال می برد اما اقتضا می کند کسانی که اشتراک نظر دارند نظر جمع اصول گرایی را همراهی و تمکین داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام پژمانفر با اشاره به این که برجام با رهنمود های رهبر معظم انقلاب مرحله به مرحله انجام شد، گفت: این برای ما آرامشی بود و در برجام  چیزی را که تیم مذاکره کننده به دست آوردند و گزارش کردند موفقیت نبود اما رهبر معظم انقلاب، شورای امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی با اضافه کردن 28 بند آن را به برگزاری رساندند.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که در برجام با کمک همه توانست برای ما یک برد باشد، اظهار کرد: این می تواند به عنوان نسخه شفا بخش برای پیگیری این مرضوع باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: برخی در بحث برجام معتقد هستند که ارتباط با غرب را تبدیل به گفتمان کنیم اما آیا با کسانی که در طول این چند سال سرسوزنی روی خوش نشان ندادند با این ادبیات می شود پیش رویم؟ برخی از مسائل به گذشته قابلیت بازگشت ندارد از جمله در اقتصاد جهانی و نیز باید به تبعات فرهنگی و اجتماعی مسائل توجه شود.

 

حجت‌الاسلام پژمانفر به ارتباط بیشتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مردم تأکید و بیان کرد: با توجه به این که تریبون مشخص و قابل اعتماد و فراگیر در حوزه رسانه نداریم و ارتباط  نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مردم ضعیف است.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از مشکلات این است که نماینده بعد از انتخابات فکر می کند آدم مستقلی است و مردم نیز از وی سؤال و یا کمک نمی کنند، باید فرصتی را فراهم و نماینده موظف است که جواب دهد.

 

قاضی زاده هاشمی، نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با تأکید بر انتخاب فرد اصلح در انتخابات پیش رو، گفت: باید فردی را که دانش مناسبی را نسبت به جایگاه  که در عرصه کلان انقلاب اسلامی پیدا کرده است و افراد شایسته این جایگاه را شناسایی و معرفی کنیم.

 

وی افزود: باید فرد فرهیخته و متناسب با حکومت دینی، اسلامی و انقلابی و ولایت مدار برای تصدی کرسی مجلس شورای اسلامی انتخاب شود و نیز راهبردها و سیاست ها و راهبردهای رهبری را بداند و پیشنهاد تبدیل این سیاست ها را قانون داشته باشد و از ایستادگی در مسیر هراسی نداشته باشد.

 

قاضی زاده هاشمی به توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مصلحت نظام تأکید و بیان داشت: نماینده مجلس شورای اسلامی باید با مصلحت سنجی و سیاست نظام مسائل و نیاز جامعه را مطرح  و تبدیل به قانون کند و از قضاوت دیگران نترسد.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی به جایگاه مجلس شورای اسلامی اشاره و بیان کرد: مجلس شورای اسلامی یکی از قوای مؤثر در کشور است و شأن مجلس می توان آثار و برکاتی را در کشور داشته باشد.

 

وی به ضرورت اجماع اصول گرایان تأکید و بیان کرد: اجماع افراد متعهد و انقلابی لازم است و اگر فرد مناسب تر باشد باید از نظر جمع را قبول کرد.

 

قاضی زاده هاشمی در خصوص برجام گفت: مجموعه آن چیزی که در بررسی و تصویب مقررات ناظر بر برجام اتفاق افتاد یک پیروزی بود و برجام به تنهایی کفایت نمی کرد و رهبر معظم انقلاب شروطی را ضمیمه آن کردند.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که برجام پیروزی درعرصه بین الملی و داخلی است، گفت: برجام در این عرصه دشمنان را به عقب راند.

 

احدیان، دبیر جبهه آرمان خواهان واقع بین با بیان این که این جبهه به آرمان خواهی معتقد است، گفت: با توجه به شاخص هایی مانند ولایت مداری، انقلابی بودن، بصیربودن، کارآمدی و مردمی بودن لیستی 15 نفره انتخاب شد که بعد از تکمیل دیدگاه ها 5 نفر نهایی انتخاب می شود.

 

وی افزود: لیست نهایی این جبهه در اختیار جریان اصول گرا قرار خواهد گرفت و اگر مورد پذیرش واقع نشد ممکن است این جبهه لیست مستقل ارائه دهد./1310/202/ب1

ارسال نظرات