۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۳۱۳۶۲۸

عراق انفجار تروریستی نماز جمعه شیعیان عربستان را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ وزارت خارجه عراق صبح امروز حادثه تروریستی روز گذشته مسجد امام رضا (ع) در شهر الاحسای عربستان را محکوم و از دولت های کشورهای حاشیه خلیج فارس خواست تا خطر گروه تروریستی جنایتکار داعش را درک کنند.
حمله به مسجد امام رضا عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد جمال، سخنگوی وزارت خارجه عراق، انفجار روز گذشته مسجد امام رضا (ع) در شهر الاحسای عربستان را محکوم کرد و گفت: ما به شدت اقدام تروریستی بزدلانه روز گذشته انفجار یکی از مساجد شهر الاحساء عربستان را محکوم و آن را تداوم سلسله عملیات تروریستی مرتبط با داعش جنایتکار می دانیم.


وی افزود: عملیات تروریستی در مدت اخیر در کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به ویژه شرق عربستان افزایش چشمگیری یافته و این انفجار باید ناقوس خطر در کشورهای حاشیه خلیج فارس را به صدا درآورد تا برای مبارزه با گروه تروریستی داعش هماهنگی بیشتری انجام دهند.


جمال تاکید کرد که این انفجار به هدف ایجاد فتنه میان مردم منطقه صورت گرفته و دولت های کشورهای حاشیه خلیج فارس باید بیشتر به خطر این گروه تروریستی واقف شده و اقدامات بیشتری برای جلوگیری از تکرار آن انجام دهند.


وی در ادامه همچنین به سفر قریب الوقوع ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق به ریاض در راستای تکمیل پیشنهاد بغداد برای آرام کردن منطقه و تلاش برای افزایش سطح روابط دو کشور و حفط منافع دو ملت اشاره کرد.


بنا بر اعلام دستگاه های دولتی عربستان، در اثر انفجار تروریستی روز گذشته (جمعه) در مسجد امام رضا(ع) شیعیان الاحساء در شرق این کشور، 4 نفر شهید و 18 نفر نیز زخمی شده اند، اما منابع بیمارستانی در استان الاحساء شمار مجروحان این اقدام تروریستی را 36 نفر اعلام کرده اند.


شاهدان عینی در منطقه گفتند که پس از وقوع یک انفجار در مسجد امام رضا (ع) در منطقه محاسن، تروریست ها اقدام به شلیک گلوله به سمت مسجد کردند.

 

همچنین، محمد الصیهود عضو فراکسیون ائتلاف ملی مجلس عراق از جامعه بین المللی خواست تا برای حفاظت از شیعیان در عربستان مداخله کنند زیرا شیعیان عربستان در معرض خطر کشتار دستجمعی قرار دارند.


به گفته الصهیود، حوادث اخیر ثابت کرد که شیعیان در عربستان از سوی گروه های تکفیری مورد حمایت آل سعود هدف قرار گرفتند و همدستی میان نیروهای امنیتی سعودی و گروه های تروریستی وجود دارد.


الصیهود با اشاره به سلسله انفجارهای مساجد شیعیان عربستان و عملیات اعدام شیعیان این کشور خواستار مداخله جامعه بین المللی برای حفاظت از جان شیعیان در عربستان از خطر کشتار دسته جمعی شد./994/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات