۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۳۱۳۷۷۱
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی:

بالاترین مقام کمال الهی، قرب به خداوند است

خبرگزاری رسا ـ خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: در رابطه با کمالات انسانی، قرآن کریم امتیازات زیادی برای انسان قرار داده است که مهم ترین آن قرب به خداوند است که بالاترین مقام کمال الهی است.
آيت الله کاظم صديقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی، عضو شورای مدیریت حوزه علمیه تهران شامگاه شنبه دهم بهمن در مراسم بزرگداشت ایت الله شیخ محمود تحریری که در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) تهران برگزار شد بیان کرد: خداوند متعال قران شریف را اینه حقایق عالم قرار داد و کسی که عاشق خدا باشد وقتی به قران نگاه کند جلال الهی را در ان می تواند ببیند.

 

متولی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران با بیان اینکه خدا در کتاب خود تجلی کرده است گفت: پس کسی که عاشق پیامبر أکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) باشد این اینه انها را هم نشان می دهد.

 

وی ادامه داد: در رابطه با کمالات انسانی قران کریم امتیازات زیادی برای انسان قرار داده است که مهم ترین آن قرب به خداوند است که بالاترین مقام کمال الهی است.

 

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با تاکید بر اینکه مقام عینیت در مورد دو گروه بیان شده است اظهار داشت: گروه اول بهشت را برای خود می سازند و هرچه در ان بخواهند برای ان ها فراهم است، این افراد برای مزد با خداوند معامله کرده اند اما خداوند چیز هایی را در اختیار خود دارد که فقط به أهل دل و معرفت عطا می کند.

 

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: انسان ها به ٣شکل با خداوند متعال ارتباط دارند؛ یک گروه به خاطر بهشت خداوند را اطاعت می کنند، گروه دیگر به جهت چوب نخوردن و عذاب ندیدن از خداوند پیروی می کنند.اما گروه اخر خداوند را دوست دارند و در دل شاکرو محب خداوند هستند؛ این گروه انسان های اهل دل و معرفت اند.

 

عضو شورای مدیریت حوزه علمیه تهران با بیان اینکه مرحله کامل انسان عینیت اوست گفت: انسان می تواند همچون اینه بشود، آیت الله انصاری و همدانی جزء انسان های اهل بکاء و دل بودند و در جلسات خود با ادعیه های مختلف مجالس روضه و حال معنوی خوبی را به مردم می دادند.

 

وی با بیان اینکه خداوند به ما دلی داده است که اگر ان را به صاحب دل واگذار کنیم آنجا حرم الله می‌شود اظهار داشت: کسانی که دل خدایی دارند و دل به دست خداوند داده اند در اصل ولایت تکوینی ائمه یعنی فرمان بردن از خدا را اجراء می کنند.

 

متولی مدرسه علمیه امام خمینی (ره) تهران با اشاره به اینکه در مقام عینیت صفات الهی نصیب انسان می شود تاکید کرد: خداوند فیض خود را از مجرای عالمان و شهدا که رزق همیشگی دارند جاری می کند.

 

وی افزود: عینیت در گروه دوم شامل متقین است؛ خداوند در صفات خود دارای محدودیت زمان و مکان نیست و این یکی از امتیازاتی است که خداوند به متقین عطا کرده است که ائمه معصومین(ع) نمونه بارز این صفت الهی هستند یعنی علم شهود داشتند، در واقع خداوند مؤمن به خود است و کسی که به پیشگاه او برود رنگ خدایی می گیرد.

 

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: بعضی از علما از طریق تجربه عالم شده اند یعنی علوم درونی دارند که به وسیله ان علم پیدا می کنند، اما این علم مورد اعتماد نیست و انسان ان را به گور نمی برد؛ علمی که باقی می ماند تقوا است که خداوند در قران به ان اشاره کرده است؛ تعظیم شعائر الهی حرف دل است که در تقوا شکل می گیرد.

 

این استاد اخلاق با اشاره به اینکه خداوند در رابطه با متن جامعه اشاره می کند که به اهل ذکر رجوع کنید نه اهل علم گفت: چون اهل ذکر برای فدا کردن خود آماده است،اما اهل علم خود را نسبت به دیگران ترجیح می دهد، مرحوم شیخ محمود تحریری یکی از أهل ذکر ها بود، او خدا را در دلش قرار داده بود.

 

عضو شورای مدیریت حوزه علمیه تهران با بیان اینکه ادم وقتی عالم باشد و دل را به خدا تسلیم کرده باشد خداوند نیز از او دلبری می کند اظهار داشت: دل مرکز نور و فقه است؛ اگر به دنبال علم هستید فقط در کتاب ان را جستجو نکنید وقتی دل را به خدا دادید خدا روزی ان را می رساند. هر کس اهل تقوا باشد خداوند راه را نشان می دهد.

 

وی در پایان گفت: از ویژگی های مرحوم ایت الله تحریری جمع کردن جوانان در مسجد بود و ان را نعمت می‌دانست، خداوند به مرحوم تحریری دلی شکسته داده بود و هنر ایشان این بود که هم گریه کن و هم روضه خوان خوبی بود؛ از این مرحوم یادگار های زیادی باقی مانده که به خوبی راه ان عالم ربانی را ادامه می دهند.

 

گفتنی است در این مراسم پیام ایت الله سبحانی ویژه نکو داشت ایت الله شیخ محمود تحریری قرائت شد و در پایان از زندگی نامه وی تحت عنوان (عاشق دل سوخته)رونمایی شد/9591/202/ب3

ارسال نظرات