۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۳۱۳۹۱۹
در خراسان رضوی برگزار می شود؛

گفتمان های انقلابی سیاسی در دهه فجر

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به ایجاد مراکز شاهد پژوهی در استان گفت: 13 مرکز شاهد پژوهی در استان داریم و 5 مرکز نیز در دهه فجر افتتاح می‌شود.
دهه فجر

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سیدجواد حسینی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی و دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان رضوی امروز 11 بهمن در نشست خبری تشریح برنامه های دهه فجر در اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: در ایام الله دهه فجربزرگترین موزه آثار، اسناد و تاریخ آموزش و پرورش خراسان رضوی در دهه فجر افتتاح می‌شود.

 

 

وی افزود: افتتاح بزرگترین سالن بازی درمانی مجتمع مشاوره استان و 9 سالن ورزشی با اعتبار 42 میلیارد ریال از دیگر اقداماتی است که در دهه فجر صورت می‌گیرد.

 

وی با اشاره به ایجاد مراکز شاهد پژوهی در استان گفت: 13 مرکز شاهد پژوهی در استان داریم و 5 مرکز نیز در دهه فجر افتتاح می‌شود.

 

حسینی با ذکر فعالیت‌های عرصه دینی و اخلاقی، عنوان کرد: در این عرصه تنها استان خراسان رضوی با پنج طرح بی‌بدیل کشوری در عرصه شهید‌پژوهی و با دریافت 35 هزار طرح از سوی دانش‌آموزان استان، عملکردی بی‌نظیر را ارایه کرده است.

 

وی با بیان این که در بخش مشارکتی تنها استانی هستیم که منشور آموزش و پرورش را تدوین کرده و به آن در مشارکت درون سازمانی و در بخش برون سازمانی عمل کرده‌ایم، افزود: سه هزار و 500 خیّر با سه میلیارد تومان کمک در امر مدرسه‌سازی در استان خراسان رضوی هستند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: اساس‌نامه مدرسه‌یار را تدوین کرده‌ایم که این طرح تنها در استان خراسان رضوی به اجرا می‌رسد، همچنین طرح خیّران دانش‌آموزی را در دست تدوین داریم.

 

براتعلی منصوریان، معاون فرهنگی وپرورشی اداره کل آموزش وپرورش خراسان رضوی گفت: این اداره کل درحوزه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، انقلابی، معنویت، ارزشی با محوریت شهید وشهادت، ،تخصصی وپارلمانی ومناطق عشایری استان، برنامه ها یی را درنظرگرفته است .

 

منصوریان افزود: برگزاری نمایشگاه های فرهنگی وهنری، گفتمان های انقلابی، سیاسی، اجتماعی درمدارس و ادارات استان، محافل انس با قرآن، عترت ویژه همکاران ودانش آموزان، حضور درمراسم عطر افشانی و غبار روبی مزار شهدا، برگزاری نشست های تخصصی هیأت رییسه پارلمان اولیا و اهدای کتاب به مدارس عشایری جهت تجهیز کتابخانه های مدارس از جمله این برنامه ها است.

 

وی ابراز داشت: از جمله برنامه ها به مناسبت دهه فجر در خراسان رضوی افتتاح 20 پروژه عمرانی که شامل هفت سالن ورزشی در شهرستان های استان از جمله نوخندان، ششتمد، داور زن، کلات، بجستان، تربت جام و ناحیه یک مشهد است.

 

منصوریان افزود: افتتاح دو دارالقرآن کریم و دو مدرسه شبانه روزی در نوخندان و درگزو افتتاح یک مدرسه با همکاری بنیاد برکت از جمله دیگر برنامه ها به مناسبت ایام الله دهه فجر است.

 

وی ادامه داد: برگزاری همایش«فصل حضور» با حضور 209 هزار رأی اولی، مسابقات هنری ادبی «چتر انقلاب» برای کودکان، اعزام 105 راوی دفاع مقدس به مدارس شاهد، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا از جمله دیگر برنامه ها است.

 

مسؤول کمیته فرهنگی دانش آموزی ستاد دهه فجر درباره برنامه های روز آغازین دهه فجر در عرصه میدان شهدا گفت: همزمان با بهار انقلاب در 12 هزار مدرسه جشن های پیروزی انقلاب در سطح مدارس استان آغاز  می شود و سرود گلبانگ انقلاب با حضور 1357 دانش آموز به صدا در می‌آید.

 

وی درادامه از آغاز توزیع هدایای مقام معظم رهبری در میان دانش آموزان مناطق محروم خراسان رضوی خبر داد و گفت: این هدایا به مدت 10 روز در میان دانش آموزان مناطق محروم مشهد مقدس توزیع می‌شود.

 

وی افزود: امسال، پنجمین سالی است که این هدایا در میان دانش آموزان مناطق محروم توزیع می‌شود و شامل پیراهن، کفش و شلوار ویژه دانش آموزان پسر و چادر، کفش و مانتو ویژه دانش آموزان دختر است.

 

وی با اشاره به ارزش 15 میلیارد ریالی این اقلام تاکید کرد: این هدایا در میان 11 هزار دانش آموز مناطق محروم استان توزیع می‌شود./934/203/ب3

ارسال نظرات