۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۴
کد خبر: ۳۱۴۴۲۲
آیت الله خاتمی:

تخریب شورای نگهبان، مخالفت با خط امام و رهبری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران گفت: صلاح، خیر و رشد این کشور در ولایت پذیری عملی قرار دارد و در شرایط کنونی کسی که ولایت مدار باشد، شورای نگهبان را به عنوان یک نهاد قانونی تخریب نمی کند چرا که تخریب و مخالفت با آن مخالفت با خط امام خمینی(ره) و خط رهبری است.
آيت الله خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در ویژه برنامه «محفل قرآنی نور» که شب گذشته به مناسبت بزرگداشت یوم الله دهه فجر انقلاب اسلامی در جوار امامزاده گان یاسر و ناصر(ع) برگزار شد با بیان این که انقلاب اسلامی قرآن را از انزوا خارج کرد، اظهار کرد: بزرگداشت دهه فجر باید به صورت مجالس پر محتوا قرآنی و انقلابی برگزار شود چرا که به برکت پیروزی انقلاب اسلامی است که امروز شاهد درخشش حافظان و قاریان بین المللی قرآن هستیم.

 

انقلاب اسلامی قرآن را از انزوا خارج کرد

وی در ادامه بیان کرد: روزی تعداد حافظان قرآن در کشور از عدد انگشتان دست تجاوز نمی کرد تا جایی که بدخواهان تشیع می گفتند، شما به قرآن بها نمی دهید اما به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، امروز مباهات می کنیم به وجود حافظان، قاریان و نیز مفسران و شخصیت های بزرگ قرآنی همچون حضرات آیات الله مکارم شیرازی، سبحانی و جوادی آملی که در عرصه قرآنی درخشیدند.

 

امام جمعه موقت تهران دهه فجر را دهه ذکر برکات انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی در حدّ توانش، قرآن را از انزوا خارج کرد و این یکی دیگر از برکات این پیروزی شکوهمند به شمار می رود هر چند که به این مقدار قانع نیستیم اما این ارمغان بسیار ارزشمندی است.


 

حاکمیت قرآن به برکت خون پاک شهیدان در کشور شکل گرفت

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید این که به برکت خون پاک شهیدان و انقلاب اسلامی حاکمیت قرآن در کشور شکل گرفت و قانون اساسی بر اساس قران و فرهنگ اهل بیت(ع) تبیین شد، خاطر نشان کرد: امروز زیر این آسمان، ایران به عنوان تنها کشوری که قانون اساسی اش قرآن، مسؤولان عالی اش نیز عاشق و خادم قرآن اند و دیگر این که جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری که حاکمیت قرآنی را در عرصه های مختلف دنبال می کند و در پی تحقق ارزش های آن است.

 

آیت الله خاتمی جایگاه سبک زندگی قرآنی را در عرصه های مختلف خالی خواند و تصریح کرد: اگرچه حاکمیت قرآنی به برکت انقلاب اسلامی ایجاد شد ولی متأسفانه هنوز جای خالی سبک زندگی قرآنی در عرصه خانواده، ادراه، سیاسی، اقتصادی وجود دارد و با وجود پیشرفت در ابعاد مختلف ولی در این زمینه پیشرفت نکرده ایم.

 

جایگاه سبک زندگی قرآنی در عرصه های مختلف جامعه خالی است

وی آرامش، محبت و دین را از ویژگی های یک خانواده قرآنی معرفی کرد و گفت: در عرصه زندگی موفق به اجرای مبانی قرآنی نشده ایم و افزایش آمار طلاق در جامعه، بی توجهی نسبت به مسائل دینی از جمله حجاب، نماز و امثال آن در خود و فرزندان گواه این مطلب است بنابراین باید تلاش کنیم تا به سبک زندگی قرآنی محقق شود.

 

آیت الله خاتمی به بخشی از سیاست های قرآنی نظام قرآنی جمهوری اسلامی ایران اشاره و اظهار کرد: آیه 141 سوره نساء «و لن یجعل الله للکافرین علی المومنین سبیلا؛ و خداوند هرگز برای(تسلط)کافران بر مومنان راه(نفوذی) قرار نداده است» در عرصه سیاست خارجی، سیاست ما را سامان می دهد و در واقع ایستادگی و مقاومت ملت ایران در مقابل آمریکا، مصداق عمل به این آیه شریفه است.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: آمریکا هنوز در خواب 37 سال پیش به سر می برد که نظام ایران همانند یکی از ایالات آمریکا به شمار می رفت و امور کشوری از سوی آنان اداره می شد و ایران بزرگ با آن همه سرمایه، خوان یغمای غارت آمریکایی ها بود و امروز نیز آمریکا همچنان در این خیال خام به سر می برد ولی باید بداند برای ابد این آرزو را به گور می برد چرا که آمریکا ملل زیر سلطه می خواهد و ملت قرآنی ایران هرگز زیر بار سلطه نخواهد رفت.
 

آمریکای سال 94 همان آمریکای سال 1358 است

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: بنده به صراحت اعلام می کنم که آمریکای سال 94 همان آمریکای سال 1358 است که امام خمینی(ره) فرمودند «آمریکا شیطان بزرگ است» و در حالی که رییس جمهور آمریکا برجام را امضا می کرد، تحریم های جدیدی برای ایران وضع کرد و این است راز ملت ایران که هرگز شعار «مرگ بر آمریکا» را فراموش نکرده و نمی کنند و نخواهند کرد و این سیاست قرآنی ما است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه 60 سوره انفال «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ»، اظهار کرد: سیاست دفاعی نظام جمهوری اسلامی ایران، سیاست بازدارندگی است بنابراین براساس آیه سوره انفال، ملت ایران و نظام آن به استثنای «بمب اتم» که میانه ای با آن نداریم ساخت موشک های بالیستیک و موشک هایی دیگر با توان و برد بالا و هر آن چه برای دفاع خود لازم داشته باشیم تدارک می بینیم.

 

آیت الله خاتمی افزود: جمهوری اسلامی ایران بر طبق این دستور قرآنی نظام دفاعی خود را آماده می کند که اگر روزی دیوانه ای همچون رژیم جنایت کار صهیونیست خیال حمله به خاک ایران را داشته باشد، بداند که با همین موشک ها، حیفا و تلاویو را با خاک یکسان خواهیم کرد.

 

آمریکا با نظام دینی ما مشکل دارد

وی بیان کرد: در برجام هیچ صحبتی درباره ساخت موشک نشده است و این که آمریکایی ها به موشک های بالیستیک ایران گیر دادند، واضح است که فقط بهانه جویی است بلکه در حقیقیت آنان با نظام دینی ما مشکل دارند و بهانه جویی می کنند ولی ما هرگز از نظام دینی خود دست برنداشته و نخواهیم داشت.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان این که مهندسی مدیریت ایران، مدیریت قرآنی است، اظهار کرد: ما می گوییم قانون، قانون خداست؛ پیامبر(ص) از سوی خداوند به عنوان رهبر انتخاب شد و پس از ایشان امام علی(ع) و سپس سایر امامان معصوم هستند و نیز ولی فقیه در عصر غیبت مدیریت جامعه اسلامی را بر عهده دارد و  حجت شرعی در عرصه های مختلف است.

 

تخریب و مخالفت با شورای نگهبان، مخالفت با خط امام خمینی و خط رهبری است

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان این که امام راحل و رهبری همواره بر رعایت حرمت تمامی نهادهای قانونی کشور تأکید داشتند، خاطر نشان کرد: ما امروز ولی فقیه خود را به عنوان رهبر قرآنی می دانیم و اعتقاد داریم که صلاح، خیر و رشد این کشور در ولایت پذیری عملی و نه، ولایت پذیری شعاری قرار دارد بنابراین در شرایط کنونی کسی که ولایت مدار باشد، شورای نگهبان را به عنوان یک نهاد قانونی تخریب نمی کند چرا که تخریب و مخالفت با آن مخالفت با خط امام خمینی(ره) و خط رهبری است.

 

آیت الله خاتمی با اشاره به نقش شورای نگهبان تأکید کرد: این شورای نگهبان بوده که در طول 37 سال از عمر انقلاب اسلامی اجازه نداده است که نامحرمان به نهادهای تصمیم گیری کشور نفوذ و به انقلاب خدشه ای وارد کنند؛ انتخاب اصلح یعنی شورای نگهبان کف صلاحیت ها و مردم بر اساس ارزش های قرآنی، سقف آن را مشخص و انتخاب می کنند.

 

وی با اشاره به آیه 103 آل عمران «واعتصموا بحبل الله جمیعاً ولا تفرقوا؛ وهمگی به ریسمان خدا چنگ زنید و پراکنده نشوید» خط وحدت را به عنوان تکلیفی خواند که قرآن در عرصه اجتماعی مطرح می کند و اظهار کرد: فصل انتخابات، فصل جشن سیاسی و وحدت ملت و نکته مهم این که وحدت به محور نیاز دارد و محور وحدت «حبل الله» است و در تفسیر مجمع البیان نیز حبل الله را «امام علی» تفسیر می کند بنابراین ما نیز ولایت فقیه را در راستای ولایت پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) می دانیم.

 

هوادران کاندیداهای انتخابات کاسه داغ تر از آش نشوند

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات حساس پیش رو اشاره کرد و افزود: کسانی که ادعای وحدت می کنند باید بدانند که وحدت بدون محور میسّر نمی شود و حضرت آیت الله خامنه ای، محور وحدت هستند بنابراین فصل انتخابات نباید فصل التهابات، اختلافات، شایعات و دروغ ها باشد و تمامی این ها با محور قرار دادن ولایت تحقق پیدا می کند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری از هواداران کاندیداهای انتخابات خواست تا به این روایت امام علی(ع) عمل کنند که فرمودند «بدبخت کسی است که جهنمی شود و بدبخت تر کسی است که به خاطر دنیای دیگران خود را جهنمی کند» و خاطر نشان کرد: کاندیداهای باید با صحبت ها و اظهار نظرهای خود سبب ایجاد تفرقه و اختلاف در جامعه نشوند و نیز هواداران مراقب اعمال خود باشند چرا که گاهی آن ها کاسه داغ تر از آش می شوند.

 

آیت الله خاتمی با تأکید بر این که سیاست قرآنی، سیاست وحدت است و این جشن سیاسی(انتخابات) باید پاس داشت و در صحنه حضور یافت، تصریح کرد: کاندیداها باید در فصل قانونی برای تبلیغات و نه، زودتر از آن، ظرفیت ها و برنامه های خود را بگویند و از تخریب کاندیداهای دیگر بپرهیزند چرا که خلاف قانون اساسی و نیز خلاف شرع است.

 

انتخاب اصلح باید براساس ارزش های قرآنی باشد

وی با بیان این که براساس قانون اساسی باید ارزش های قرآنی در جامعه دینی حکمفرما باشد، اظهار کرد: انتخابات هفتم اسفند یکی از این انتخاب ارزش ها است که می خواهیم خبرگان انتخاب کنیم و نماینده برای شهر خود برگزینیم بنابراین باید بدانیم که این انتخاب برطبق ارزش های قرآنی صورت گیرد و داشتن تقوا در عرصه فردی و سیاسی یکی از ارزش هایی که در قرآن سفارش شده است.

 

امام جمعه موقت تهران ولایت مداری را از جلوه های تقوای سیاسی دانست و گفت: همراهی با ولایت از جلوه های تقوای سیاسی محسوب می شود؛ همگان بدانند که اگر در مراکز تصمیم گیری افرادی ورود پیدا کنند که با ولایت زاویه داشته باشند به کشور ضربه سختی وارد می شود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری جهاد در راه خدا و علم را از دیگر ارزش های مورد تأکید قرآن معرفی و بیان کرد: افرادی که سابقه جهاد، ایثار و فداکاری در راه خدا دارند نیز شایسته انتخاب هستند و باید ارزش جهاد برای همیشه محفوظ بماند البته کسانی که سابقه روشنی دارند ولی لاحقه افتخار آمیزی ندارند، صلاحیت انتخاب ندارند همچون شمر بن ذی الجوشن که اگرچه سابقه درخشانی در همراهی امام علی(ع) در جنگ ها داشت ولی لاحقه بسیار بدی داشت و از جانی ترین افراد در واقعه کربلا بود./844/201/ب1

ارسال نظرات