۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۳۱۴۶۴۴
مدیر عامل شرکت نرم‌افزاری ترنم مطرح کرد؛

ضرورت ایجاد جذابیت در ارائه مفاهیم قرآنی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدی ایجاد جذابیت در ارائه مفاهیم قرآنی را بسیار مهم خواند و یادآور شد: در نرم‌افزارها به این مطلب توجه شده است، تا در کنار دانستنی‌ها به تفسیر و معنای قرآنی توجه شود و معارف در قالب جمله‌های کوتاه و شرح‌های مختصر به آنها انتقال داده شود.
ويژگي هاي خانواده قرآني

حجت الاسلام محمد مهدی محمدی، مدیر عامل شرکت نرم‌افزاری ترنم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به راهکارهای ترویج رفتارهای قرآنی در جامعه اشاره کرد و گفت: اغلب دستاوردهای قرآنی در جامعه در حال حاضر،‌ مقدمه عمل کردن به قرآن و اجرای معارف دینی در جامعه است.

 

وی عمل کردن به آنچه از قرآن می‌دانیم را راهکار ترویج رفتارهای قرآنی خواند و افزود: طبق دستور قرآن در آیه «مثنی و فردی» بهترین راهکار ترویج رفتارهای قرآنی در جامعه این است که هر کسی هر آنچه از قرآن می‌داند را عمل کند و در زندگی به آن پایبند باشد.

 

مدیر عامل شرکت نرم‌افزاری ترنم ابراز داشت: بیشتر فعالیت‌های قرآنی کشور در جهت آشنایی با ظاهر و متن قرآن است،‌ حتی در این مرحله نیز ضعف‌ها و نقص‌های فراوانی دارد؛ گرچه در این زمینه نرم‌افزارهایی تولید شده  و کارهای نیز صورت گرفته است.

 

وی ترویج مفاهیم قرآنی در جامعه را نیازمند خلاقیت، هنر و برنامه‌سازی خواند و یادآور شد: قرائت و ترتیل قرآن بسیار اهمیت دارد؛ اما از آن مهمتر عمل به قرآن است که اگر مسؤولان هر نهاد و اداره‌ای به این مطلب توجه داشته باشد و سعی کند در مجموعه خودش در کنار قرائت قرآن، عمل به قرآن را ترویج دهد و نهادینه کند، فرهنگ قرآنی در کشور گسترش پیدا خواهد کرد.

 

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: با ترویج قرآن خوانی و برنامه‌های معمول ترتیل، جامعه با ظاهر قرآن آشنا می‌شود؛ اما ترویج فرهنگ و معارف قرآن نیازمند برنامه‌ریزی خلاقانه‌تری است که همیشه مغفول مانده است.

 

وی به نرم‌افزارهای قرآنی در ترویج معارف و فرهنگ دینی اشاره و خاطرنشان کرد: ما در بعد نرم‌افزارها به این مسأله توجه داشته‌ایم که مردم نخست با ظاهر کلام وحی آشنا شوند و در گام بعد با تعبیه معنا و تفسیر قرآن بتوانند مفهوم قرآن را نیز درک کنند.

 

مدیر عامل شرکت نرم‌افزاری ترنم ایجاد جذابیت در ارائه مفاهیم قرآنی را بسیار مهم خواند و یادآور شد: در نرم‌افزارها به این مطلب توجه شده است، تا در کنار دانستنی‌ها به تفسیر و معنای قرآنی توجه شود و معارف در قالب جمله‌های کوتاه و شرح‌های مختصر به آنها انتقال داده شود.

 

وی افزود: راهکارهایی که از سوی استادان قرآنی توصیه می‌شود، همچون فهم مختصر و مفید تفسیر و مفاهیم قرآنی در قالب نرم‌افزارهای اندرویدی یا کامپیوتری می‌تواند در کنار شنیدن قرآن به ترویج رفتارهای قرآنی نیز کمک کند./908/ت302/س

ارسال نظرات