۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۳۱۵۲۰۸
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

عالمان دینی آموزگاران شیوه درست زیستن هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه قم به بیان ویژگی‌های عالم ربانی و مجاهد حضرت آیت الله ثابتی همدانی پرداخت و گفت: باید از این عالمان دینی شیوه درست زیستن که از ائمه اطهار امانت به دست ما رسیده است را بیاموزیم چرا که دنیا مزرعه آخرت است.
حجت الاسلام والمسلمين نظري منفرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام و المسلمین علی نظری منفرد، امشب در مراسم ارتحال آیت الله علی ثابتی همدانی که در محل مسجد اعظم قم برگزار شد به بررسی معارف اخلاقی اسلام در موضوع قیامت و نقش آن در زندگی بشر پرداخت و گفت: قرآن کریم با تعابیر گوناگونی از قیامت و مرگ در آیات خود سخن گفته است.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم به بررسی ذات انسانیت در عالم خلقت پرداخت و گفت: تنها تفاوت انسان با سایر موجودات علم او در قبال آخرت و قیامت و سرنوشت او در جهان دیگر است.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین نظری منفرد با اشاره به اینکه شروع عالم قیامت در معارف دینی منزل قبر بیان شده است، اظهار کرد:یکی از نکاتی که انسان هموراه باید خود را در معرض آن قرار دهد این است که از خود بپرسد چرا از قبر می‌ترسد در حالی که از قیامت ممکن است در وجود او خبری و ترسی نباشد.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم در ادامه به تبیین ابعاد و پیام‌های آیه21 سوره رعد پرداخت و گفت: خداوند متعال دراین آیه می فرماید«وَالَّذِینَ یَصِلُونَ مَا أَمَرَ اللّهُ بِهِ أَن یُوصَلَ وَیَخْشَوْنَ رَبَّهُمْ وَیَخَافُونَ سُوءَ الحِسَابِ یعنی کسانى که با آنچه خدا دستور داده با آن پیوند شود مى‌‏پیوندند پیوند انسان با خدا و رسولان و خویشان و اولى الامر و جامعه و از پروردگارشان مى‏‌هراسند و از سختى محاسبه در قیامت می رسند».

 

وی ادامه داد: شاید ابعاد این جریان عقیدتی را بتوان بهتر در کلام مولا امیر المومنین جویا شد چرا که حضرت می‌فرماید«واِن‌ للموت‌ لغمرات هی‌ افظع‌ من‌ ان‌ تُستغرق‌ بصفةٍ‌ اوتعتدل‌ علی‌ عقول‌ اهل‌ الدنیا یعنی مشکلات‌ مرگ‌ چنان‌ پیچیده‌ و دردناکند که‌ به‌ وصف‌ در نمی‌آیند و با قوانین‌ خرد مردم‌ این‌ دنیا سنجیده‌ نمی‌شوند».

 

حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد در پایان به بیان ویژگی‌های عالم ربانی و مجاهد حضرت آیت الله ثابتی همدانی پرداخت و گفت: باید از این عالمان دینی شیوه درست زیستن که از ائمه اطهار امانت به دست ما رسیده است را بیاموزیم چرا که دنیا مزرعه اخرت است./837/پ202/ج

ارسال نظرات