۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۳۱۵۸۹۹
معاون ادبیات و هنری اداره حفظ آثار قم خبر داد؛

حضور اداره حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس قم با 90 اثر در نمایشگاه کتاب

خبرگزاری رسا ـ قدسی گفت: گفت: اداره کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس قم با 90 عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب حضور پیدا کرده است و در کنار 20 غرفه مستقیم عرضه کتاب دفاع مقدس فعالیت می‌کند.
کتاب دفاع مقدس

محمدجواد قدسی، معاون ادبیات و هنری اداره حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس قم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ضرورت جمع آوری اسناد و خاطرات دفاع مقدس، اظهار داشت: حفظ اسناد جبهه ها به عنوان مواد خام در این برهه زمانی بسیار مهم‌تر از نشر آثار است چرا که کهولت سن و فراموشی، خطر تحریف و  کوتاهی عمر دسترسی ما را از پیشکسوتان دفاع مقدس دور خواهد کرد.

 

وی درباره حضور ناشران دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب قم، گفت: در این نمایشگاه اداره کل حفظ آثار قم با 90 عنوان کتاب دفاع مقدس حضور دارد و در کنار 20 غرفه مستقیم عرضه کتاب دفاع مقدس فعالیت می کند.

 

قدسی افزود: اداره حفظ آثار قم با 12 ناشر در زمینه عرضه تولیدات نشر همکاری دارد که از این میان می توان به نشر بین الحرمین، نشر هدی، شهیدین، یاقوت، وثوق و  سیره شهدا اشاره کرد.

 

وی در زمینه کتاب هایی که تاکنون از این اداره منتشر شده است، یادآور شد: اداره حفظ آثار در سال 93 بیش از 30 عنوان کتاب و در سال 1394 بیش از 35 عنوان کتاب دفاع مقدس را با همکاری و مشارکت و حمایت ناشران تولید کرده است و همچنین از ابتدای سال 94 تاکنون 90 اثر با موضوع دفاع مقدس را جهت صدور مجوز چاپ مورد بررسی و کارشناسی  قرار داده است.

 

گفتنی است، نمایشگاه کتاب قم که از 19 بهمن‌ماه در محل مصلای قدس فعالیت خود را  آغاز کرد تا 25 بهمن‌ماه پذیرای حضور علاقه‌مندان است./1330/303/ب2

ارسال نظرات