۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۳۱۶۳۸۵
حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی:

دست قدرت الهی پشتوانه ملت ایران در انقلاب اسلامی بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق گفت: رهبری الهی امام راحل، همراهی روحانیت متعهد و عموم مردم و همچنین پیروی از ارزش‌های الهی از جمله عوامل پیروزی انقلاب اسلامی ایران بوده است.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق امروز در گردهمایی روحانیان و مداحان کاروان‌های ایرانی عتبات عالیات که در هتل جواهر کربلا برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: هر جا که قدرت الهی تجلی یافته و موجب شگفت انسان‌ها شد، ایام الله خوانده می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: چه کسی فکر می کرد که رژیم 2500 ساله شاهنشاهی که همه قدرت های بزرگ غرب و شرق عالم پشتیبان آن بود، بدون سلاح و تنها با حضور در صحنه مردم و رهبری امام راحل به پیروزی برسد، به یقین دست قدرت الهی پشتوانه ملت ایران در این نهضت حسینی بوده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی با بیان این‌که رهبری الهی امام راحل، همراهی روحانیت متعهد و عموم مردم و همچنین پیروی از ارزش های الهی از جمله عوامل پیروزی انقلاب اسلامی ایران بوده است، گفت: دشمنان طی 37 سال گذشته نهایت تلاش خود را برای براندازی انقلاب اسلامی داشته‌اند، اما همواره با شکست رو به رو شده‌اند.

 

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق در بخش دیگری از سخنان خود ولایت‌مداری را شرط قبولی اعمال دانست و افزود: ولایت بر دو نوع است؛ ولایت تشریعی و ولایت تکوینی، که ائمه اطهار (علیه السلام) دارای هر دو ولایت هستند و در زمان غیبت همان ولایت تشریعی در فقیه جامع الشرایط مانند امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری تجلی دارد.

 

وی با اشاره به نقش رهبری و ولایت در امور اجتماعی، سیاسی و حتی عبادی خاطرنشان کرد: حدیثی در اصول کافی از امام محمدباقر(علیه السلام) آمده است که اگر کسی همه شب‌ها شب‌زنده داری کند و همه روزها، روزه بگیرد و تمام اموالش را در راه صدقه دهد و هر ساله حج گذارد، اما ولایت ولی خدا را قبول نداشته باشد و عارف به آن نباشد، اعمالش قبول نبوده و پاداشی به او داده نمی شود.

 

گفتنی است، شب گذشته در حرم حضرت عباس(علیه السلام) و امروز در حرم امام حسین(علیه السلام) از سوی بعثه مقام معظم رهبری به زائران ایرانی توصیه شد تا با حضور در حرمین شریفین به نیابت از امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس، زیارت و فاتحه‌ای به روح پرفتوح بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران قرائت کنند./1330/102/ب2

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات