۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۳۱۷۲۴۲

چهارمین مجمع عمومی انجمن کتابداری قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران، شاخه قم با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم اقدام به برگزاری انتخابات هیات مدیره کرد.
مجمع عمومي انجمن کتابداري قم

 

به گزارش خبرگزاری رسا، چهارمین مجمع عمومی انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران، با حضور سعید رضایی شریف آبادی رییس انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران، مهدی محمدی عضو هیات علمی دانشگاه قم و شماری از کتابداران در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی آیت الله خامنه‌ای برگزار شد.

  

در آغاز مهدی محمدی رئیس انجمن کتابداری و اطلاع رسانی قم با اشاره به گذشت 9 سال از تاسیس انجمن هدف آن را استفاده از ظرفیت های استانی و پتانسیل های موجود دانست و افزود: انجمن کتابداری ایران در راستای ارتباط دوسویه با موسسات، تشکل ها و دیگر دستگاه های اجرایی است.

 

وی همچنین بیان کرد: تاکنون تعامل خوبی با اداره کل کتابخانه های عمومی، مجمع کتابخانه های تخصصی، کتابخانه های حوزه های علمیه و فهرست نگاران نسخ خطی برقرار کرده ایم و در انتخابات جدید نیز دیدگاه و توجه این انجمن جذب جوانان نخبه و پویا است.

  

سخنران اصلی نشست سعید رضایی شریف آبادی، رئیس انجمن کتابداری ایران از استان قم به عنوان پایتخت فرهنگی نسخه های خطی کشور نام برد و انجمن کتابداری قم را به استفاده از ظرفیت های موجود در کتابخانه های استان ترغیب کرد.

  

رئیس انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران تعامل و ارتباط سازنده انجمن با کتابخانه ها و دیگر مراکز فرهنگی را حائز اهمیت خواند و بیان کرد: با این نگرش با سرعت بیشتری به اهداف خود خواهیم رسید.

  

رضایی شریف آبادی به نامزدهای انتخابات انجمن توصیه کرد: در صورت انتخاب یا عدم انتخاب همچنان به تلاش خود در راستای ارتقا و شکوفایی علم کتابداری ادامه دهند.

 

وی در پایان بیان کرد: اگر منتخبین جامعه کتابداری به وظایفشان به شایستگی عمل نکنند به طور قطع ضربه سنگینی به انجمن، متخصصان و نخبگان این حوزه وارد کرده اند.

  

در ادامه نشست عیسی زارعی (دبیر انجمن کتابداری قم) ضمن ارائه گزارشی از فعالیت ها و اقدامات انجام شده اظهار داشت: این انجمن شامل پنج بخش 1 ـ تشکیل جلسات تخصصی بین اعضا انجمن، 2- برگزاری جلسات با اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، حضور در برنامه های صدا و سیما و شبکه رادیویی، 3- انتشارات انجمن (نشریات و کتب) 4 ـ برگزاری کارگاه های آموزشی 5- برگزاری همایش ها به صورت هدفمند است.

  

عیسی زارعی بازنگری در اساسنامه انجمن و تشکیل کمیته کارآفرینی را از نقاط عطف ادوار گذشته دانست و افزود: تبدیل وبلاگ انجمن به وب سایت یکی دیگر از نکات مثبت این تشکل است.

  

گفتنی است در این نشست از انتشارات انجمن: "کتاب های آموزش راه دور و کتابخانه دیجیتال"، "خدمات مرجع دیجیتال در کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی"، "آموزش کار مرجع"، نوشته طاهره غلامی (عضو هیئت علمی دانشگاه قم) و اولین شماره از فصلنامه گروه علم اطلاعات و دانش‌ شناسی دانشگاه قم با عنوان «علوم و فنون مدیریت اطلاعات» رونمایی شد./998/د102/ق 

منبع: مجمع عمومی انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران

ارسال نظرات