۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۳۱۷۳۱۳
آیت الله علما:

حرکت فرهنگی در کشور نباید متوقف شود/ دشمنان برای تغییر فرهنگ ایرانی اسلامی برنامه دارند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علما با اشاره به اینکه دشمنان برای تغییر فرهنگ ایرانی اسلامی در کشور برنامه ریزی کرده اند، گفت: حرکت فرهنگی در کشور نباید متوقف شود و نباید اجازه داد فرهنگ غنی ایرانی اسلامی مورد هجمه قرار گیرد.
آيت الله علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه  و امام جمعه کرمانشاه صبح امروز در نخستین گردهمایی «شئون فرهنگی در مناسبت های فرهنگی» حضور یافت و با اشاره به اینکه فرهنگ غنی اسلامی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، ابراز داشت: دشمنان برای تغییر فرهنگ اسلامی برنامه ریزی کرده اند، نباید اجازه داد این فرهنگ غنی ایرانی اسلامی مورد هجمه های دشمنان قرار گیرد.

 


آیت الله علما با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب، بیان داشت: رهبری همواره بر حفظ و ترویج فرهنگ اسلامی در کشور و در جهان تأکید داشته اند، باید از ظرفیت های کشور برای ترویج این فرهنگ و اشاعه آن کمال استفاده را برد.

 


امام جمعه کرمانشاه اذعان داشت: خوشبختانه حضور پر شور مردم در اجتماعاتی همچونی راهپیمایی ها و نمازهای اعیاد مختلف و مراسمات مذهبی محرم و رمضان این فرصت طلایی را در اختیار مسؤولان قرار می دهد که از ترویج سبک زندگی غربی جلوگیری کرده و سبک زندگی ایرانی اسلامی را نهادینه سازند.

 


نماینده ولی فقیه در کرمانشاه با تأکید بر لزوم نوآوری در مراسمات مذهبی، یادآور شد: با نوآوری و ایجاد جاذبه در مراسمات مذهبی می توان جوانان را به حضور در این مراسمات و انس با ائمه اطهار علیهم السلام ترغیب کرد.

 


آیت الله علما ادامه داد: روحانی های محلات مختلف باید با جذب جوانان آن ها را به برپایی نماز و انجام فرایض دینی مشتاق کرده و با حضور جوانان در مراسمات مذهبی، بازدهی مراسمات را بالا ببرند.

 


امام جمعه کرمانشاه تأکید کرد: تشریح سیره ائمه اطهار علیهم السلام برای جوانان و استفاده از ظرفیت های فرهنگی و مذهبی استان بسیار مهم بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.

 


نماینده ولی فقیه در کرمانشاه در پایان گفت: در زمینه مسائل فرهنگی و مذهبی هیچ گاه نباید حرکت متوقف شود و همواره باید فعالان فرهنگی در این زمینه پویا باشند./857/202/ب1

ارسال نظرات