۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۳۱۷۴۰۲
رییس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

کارآمدترین ابزار جهت برطرف کردن موانع نظام حوزه، هنر است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام مسعودی کارآمدترین ابزار جهت برطرف کردن موانع حرکت پرقدرت و بی‌وقفه نظام حوزه به سوی وضعیت مطلوب از مسیر تحول تربیتی را هنر معرفی کرد و گفت: حوزه در طول تاریخ توانسته است با هوش و هنر عالمان خود عمیق‌‌ترین تعقلات و تأملات حکمی را در بستر علوم اهل بیت به منصه ظهور برساند.
حجت الاسلام مسعودي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام محمد مهدی مسعودی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در سومین همایش سالانه هنر متعالی که صبح امروز در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد با بیان اینکه روحانیت و عالمان شیعی پیشگام دعوت به علم و عمل بوده‌اند، اظهار کرد: این عالمان بیش از همه خود را موظف دیده‌اند که بر طبق احکام اخلاقی، عمل و منطبق بر الگوی حیات طیبه زندگی کنند.

 


رییس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه عالمان هنرمند حوزه به خوبی زمانه‌ خود را شناخته و فرصت طلایی دوران خود را درک کرده اند؛ خاطرنشان کرد: طلاب هنرمند با قدافرازی در آوردگاه زمان توانسته اند گوشه‌‌ها و جلوه‌هایی از تمدن اسلامی را در برابر نحله‌ها و مکاتب الحادی و انسان‌مدار که جز پوچی و به خود وانهادگی ارمغانی برای بشر نداشته‌اند، عرضه بدارند.

 

 

وی تصریح کرد: عالمان شیعه باید خود را در برابر مسلمانان سراسر جهان، حاکمان و کارگزاران، قشرهای مختلف مردم، نسل جوان، دانشمندان، هنرمندان و حتی پیروان دیگر ادیان و مذاهب مسؤول دانسته و در صحنه عمل اجتماعی حضور فعال داشته باشند.

 

 

حجت الاسلام مسعودی در ادامه تربیت اخلاقی و معنوی را اولویت اصلی در برنامه‌ریزی‌های حوزه معرفی کرد و افزود: امروزه حوزه‌ها و روحانیت باید در تدوین نظامی علمی، فکری، اخلاقی، معنوی، اجتماعی، سیاسی، ادبی  و هنری با کارکردهایی روزآمد برای نسل‌های جدید حوزه بیندیشند.

 

 

وی وظایف عالمان دینی را اقامه حق، مخالفت با خودکامگی و مجاهدت و فداکاری در راه اسلام دانست و افزود: آگاهی بخشی درباره مسایل اجتماعی، دفاع از منافع ملی، تلاش برای تربیت معنوی جامعه از وظایف و ارزش هایی است که بر دوش عالمان دینی است.

 

 

رییس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، کارآمدترین ابزار جهت برطرف کردن موانع حرکت پرقدرت و بی‌وقفه نظام حوزه به سوی وضعیت مطلوب از مسیر تحول تربیتی را هنر معرفی و خاطرنشان کرد: حوزه در طول تاریخ توانسته است با هوش و هنر عالمان خود عمیق‌‌ترین تعقلات و تأملات حکمی را در بستر علوم اهل بیت به ظهور برساند.

 

وی در پایان اظهار کرد: هنر متعالی هنری است که هنرمند با دل و جان خود را در ایجاد آن بکار بگیرد و زیبایی‌های آفرینش را بر مردم بنمایاند و ایشان را شوریده و شیدا کند.

 


خاطرنشان می شود؛ سومین همایش سالانه هنر متعالی که صبح امروز با حضور حجت الاسلام پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی و جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه در محل سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد با شعرخوانی و غزل خوانی مصطفی محدثی خراسانی و حجت الاسلام سید حسین سیدی، رییس انجمن شعر طلاب خراسان رضوی و با تقدیر از برجسته ترین افراد انجمن های شعر، عکس، خوشنویسی، سینمایی طلاب و ادبیات داستانی، به کار خود پایان داد./859/202/ب1

ارسال نظرات