۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۳۱۹۷۵۲
عضو اتاق فکر تبلیغ استان خراسان:

تقوا ملاک برتری انسان ها نسبت به یکدیگر است

خبرگزاری رسا ـ عضو اتاق فکر تبلیغ استان خراسان در بیان تفاوت انسان ها نسبت به هم گفت: هر چه انسان در ترک معاصی و به دست آوردن کمال تلاش کند، مقامش بالاتر است.
حجت الاسلام رجايي خراساني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین حسین رجایی خراسانی، استاد سطح عالی حوزه علمیه امشب در جمع طلاب مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان و خانواده هایشان در مجتمع فرهنگی و اقامتی ولایت در مشهد مقدس اظهار کرد: اشیا و موجودات عالم در هر شکل، شخص و موجودی ذاتشان مساوی بوده ولی صفاتشان متفاوت است به طور مثال تمام سنگ های عالم از نظر ذات حجر بودن یکسانند ولی از نظر صفات، رنگ و خصوصیات متفاوتند الماس، عقیق و فیروزه در اصل سنگند ولی به خاطر خصوصیاتشان ارزش متفاوتی دارند.

 

وی در ادامه به تفاوت خصوصیات گیاهان عالم اشاره و تشریح کرد: آن چه از زمین می روید گیاه است ولی یکی خاصیت دارویی، دیگری خاصیت کشندگی و دیگری زیبایی دارد و یکی خار بوده و پا را اذیت می کند. زمان ها هم بدین گونه اند تمام زمان ها از نظر ظرف زمانی ذاتشان یکی است ولی شب قدر آن قدر ارزش یافته که از هزار ماه هم برتر است؛ زمان بسته به حادثه و واقعه ای که در آن رخ داده عظمت پیدا می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رجایی خراسانی با بیان این که انسان ها هم همین گونه اند افزود: همه ما فرزندان یک پدر و مادر هستیم، اما یکی سلمان و دیگری ابولهب می شود. سلمان مقامش آنقدر بالا می رود که مکی ها او را سلمان مکی می نامیدند و مدنی ها او را سلمان مدنی، ولی پیامبر (ص) او را سلمان محمدی (ص) می خواندند، ولی فردی مثل ابولهب با این که عموی پیامبر (ص) بود آن قدر بدی کرد که یک سوره قرآن در مذمت او نازل شد.

 

عضو اتاق فکر تبلیغ استان خراسان گفت: هر کسی کارش در اختیار خودش است، هر چه انسان در ترک معاصی و به دست آوردن کمال تلاش و کوشش کند، مقامش بالاتر می رود و باید دانست که همه چیز و همه کس برای ذکر و تسبیح خدا آفریده شده است.

 

وی در پایان به طلاب تأکید کرد: طلبه باید درصدد کسب علم باشد و تلاش کند تا آنچه نمی داند به دست آورد؛ همچنین باید دائم در حال مطالعه بوده و باید همان طور که به ظاهرش می رسد، باطنش را نیز پاک کند و برای رضای خدا علم بجوید. باید بدانیم برکت علم، احترام به اساتید بوده، طلبه بایستی به استاد خود احترام بگذارد؛ روحانیون باید علم و تبلیغ را برای خدا بخواهند تا به کمال برسند./861/202/ب3

ارسال نظرات