۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۵
کد خبر: ۳۲۱۲۸۴
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه جیرفت:

همایش «رهروان یاس نبوی» در جیرفت برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه جیرفت از برگزاری همایش «رهروان یاس نبوی» ویژه خواهران در جیرفت خبر داد و گفت: مراسم سوگواری یاس نبوی ویژه خواهران در بقعه مبارکه امامزادگان جیرفت برگزار می شود.
مراسم شهادت حضرت زهرا در حرم رضوي برگزار مي شود

مهدی محمدی فرد، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه جیرفت در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: مراسم سوگواره یاس نبوی «شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیه» در جوار امامزاده سلطان سید احمد ساردوئیه و امامزاده سیدعبدالله مردهک و بقاع متبرکه برگزار می شود.

 


وی بیان کرد: این مراسمات در روز یکشنبه 23 اسفندماه همراه با برنامه های فرهنگی شروع و با برنامه شام غریبان به اتمام می رسد و در این همایش برنامه هایی همچون پیام یاس نبوی در شرح خطبه فاطمه زهرا سلام الله علیه همراه با جوایز 18 کمک هزینه سفر به مکه مکرمه، 72 کمک هزینه سفر به کربلا، 72 کمک هزینه سفر مشهد مقدس، 110 قلم گویا قرآنی و بسته های ارزشمند فرهنگی اجرا می شود.

 


محمدی فرد تصریح کرد: پاسخ به مسائل شرعی با حضور کارشناس مذهبی، جلسات پرسش و پاسخ درباره حجاب، اقامه نماز جماعت، پذیرایی و اطعام در روز شهادت از جمله برنامه های این همایش در شهرستان جیرفت خواهد بود.

 


سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه جیرفت در ادامه به شخصیت حضرت زهرا(س) اشاره کرد و افزود: سخن گفتن از فاطمه، فراتر از اندیشه بشرى است، بنابراین باید شناخت او را در کلمات خدا و رسولش یافت، اگر معانى در قالب آن الفاظ بیان می‌شود، به منزله تنزیل حقیقت بلند پایه اوست.

 


وی ادامه داد: زنان مطرح در قرآن، هریک شاخصه‌هاى ویژه‌اى داشته‌اند و فاطمه، خود به تنهایى همه آن شاخصه‌ها را با خود به همراه دارد، سخن گفتن از فاطمه، فراتر از اندیشه بشرى است، بنابراین باید شناخت او را در کلمات خدا و رسولش یافت.

 


محمدی فر ابراز کرد: پارسایی و قناعت به ثروتی اندک و امکاناتی ناچیز، در عین امکان بهره مندی از بالاترین امکانات، انفاق و ایثار فراوان در اشیای مورد علاقه و نیاز خویش، عبادت خالصانه و نیایش به درگاه باری تعالی، تبلور حیا و عفت، الگوی کامل پوشش و حجاب اسلامی، علم و دانش گسترده سیده زنان عالم و مبارزات سیاسی و اجتماعی حضرت زهرا(س) بعد از رحلت پیامبر خدا و پاسداری از مقام ولایت حضرت علی(ع) برخی از ویژگی های بارز اخلاقی و انسانی این بانوی بزرگوار است.

 


سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه جیرفت عنوان کرد: یکی دیگر از ابعاد کرامتی حضرت زهرا (س) عبادات آن حضرت است، عبادت فاطمه از لحاظ کمیّت، تا بدان حد گسترده است که در لحظه لحظه زندگی او حضور و ظهور دارد.

 


وی ادامه داد: رفتار او، گفتار او، نگاه او، تلاش او، نفس کشیدن او در هر لحظه شب و روز، عبادت بود و امام حسن مجتبی (ع) در این باره می فرماید: «مادرم فاطمه(س) را دیدم که در شب جمعه از بستر خویش جدا شده تا طلوع خورشید مشغول عبادت و راز و نیاز با پروردگار بود و لحظه‏اى از رکوع و سجود دست برنمى‏ داشت».

 


محمدی فر اضافه کرد: یکی دیگر از ابعاد شخصیّت اجتماعی فاطمه زهرا(س)، انفاق و ایثار اوست، داستان بخشیدن غذا و طعام خود در عین نیازمندی به مسکین و یتیم و اسیر در مدت سه شب پی در پی، در سورۀ دهر (انسان) آمده است.

 


سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه جیرفت در پایان افزود: جلوه هایی بسیار زیبا و دیدنی از رفتار و گفتار فاطمه زهرا(س) در عرصه حجاب و عفاف گزارش شده است که می باید سرمشق دختران و زنان ما در زندگی قرار گیرد./9709/302/ب1

ارسال نظرات