۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۳۲۱۳۳۴
مدیر حوزه علمیه سرپل ذهاب:

طلاب از فضای مجازی برای تبلیغ دین بهره ببرند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه سرپل ذهاب با اشاره به لزوم فعالیت بیشتر طلاب در فضای مجازی گفت: حضور آگاهانه و با بصیرت در فضای مجازی می تواند فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی را تبلیغ و نهادینه کند.
طلاب علوم ديني و فضاي مجازي

حجت الاسلام مختار سلیمانی مدیر حوزه علمیه سرپل ذهاب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با اشاره به اهمیت توجه بیشتر به حضور مؤثر در عرصه فضای مجازی اظهار داشت: امروزه فضای مجازی در جهان و به تبع آن در کشور ما رشد چشمگیری داشته و بیشتر ارتباطات در قالب فضای مجازی صورت می گیرد، از این فضای پدید آمده می توان بصورت منفی و یا مثبت استفاده کرد.


حجت الاسلام سلیمانی تصریح کرد: گنجاندن مفاهیم اخلاقی و فرهنگی و دینی در ارتباطات فضای مجازی سبب بوجود آمدن فضایی مناسب برای رشد فرهنگ و اعتقادات دینی افراد می شود، در سمت مقابل نیز دشمنان با آکنده ساختن فضای مجازی از مفاهیم مبتذل و عادی جلوه دادن فرهنگ منحط غربی در پی تغییر فرهنگ و اعتقادات مسلمانان هستند.


مدیر حوزه علمیه سرپل ذهاب ادامه داد: نباید این عرصه را برای یکه تازی دشمنان خالی کرد بلکه باید با فعالیت چشمگیر و سازنده در این فضا از موقعیت آن به نفع دین و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی بهره برد.


وی در ادامه با اشاره به رسالت تبلیغی طلاب و روحانیان بیان داشت: طلاب باید با توجه به ابزار های تبلیغی روز به دنبال جذب حداکثری مردم و به خصوص نسل جوان به دین و اعتقادات دینی باشند.


حجت الاسلام سلیمانی تأکید کرد: ورود طلاب به عرصه فضای مجازی می تواند موجب آگاهی دهی و بصیرت افزایی افراد شده و فرهنگ ایرانی اسلامی را نهادینه سازد زیرا تأثرپذیری نسل جوان از فضای مجازی و اینترنت بیش از منبر و خطابه است.


مدیر حوزه علمیه شهرستان سرپل ذهاب خاطرنشان کرد: حضور در فضای مجازی در صورتی کارگشا است که آگاهانه و با بینش لازم صورت پذیرد در غیر اینصورت آسیب زا و مخرب است.


وی در پایان ابراز داشت: در تمام ادوار تاریخ حق و باطل در ستیز با هم بوده و قطعأ طبق وعده الهی حق پیروز است، مبلغان حق و حقیقت باید از تمام ابزار موجود به نفع پیروزی حق بهره برده و اجازه پیشتازی به باطل را ندهند./857/302/ب3

ارسال نظرات