۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۳۲۱۵۸۴
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی کرمانشاه:

تبیین سبک زندگی شهدا در مقابله با ترویج فرهنگ منحط غربی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه امام خمینی کرمانشاه با اشاره به اینکه سبک زندگی مبتنی بر دین شهدا، سبک زندگی منحط غربی را پس می زند، گفت: توجه به تبیین فرهنگ ایثارگری و شهادت فرهنگ اصیل اسلامی را ترویج می دهد.
راهيان نور

خانم فلاحی مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با اشاره به لزوم تبیین فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس برای عموم مردم اظهار داشت: طلاب و روحانیان با نقش آفرینی در این روشنگری می توانند دروازه های نوین از نگرش به ویژگی های اخلاقی بارز امام راحل و شهدا به روی مردم بگشایند.


مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه تصریح کرد: طلاب باید با توجه به رسالت هدایتگری خود راهنمای مردم و جامعه به سوی نیکی ها و خیرات و اخلاق حسنه باشند و این خیرات و نیکی ها در عصر حاضر در وجود امام راحل و شهدای انقلاب و دفاع مقدس متجلی شده است.


وی بیان داشت: قرار گرفتن در فضای معنوی جبهه های هشت سال دفاع مقدس و درک و لمس بخشی کوچک از جهان وسیع عشق رزمندگان به خالق هستی می تواند دیدگاه مردم به جهان هستی و عشق میان خالق و مخلوق را تعالی و عمق بخشد.


فلاحی تأکید کرد: قرار گرفتن در چنین فضای معنوی علاوه بر بهره مند کردن طلاب از حض معنوی مناطق عملیاتی، سبب قرارگیری طلاب در فضایی می شود که دانسته و اندوخته های خود را به منصه اجرا گذاشته و زمینه جذب افراد به آموزه های دینی و معنوی فراهم می آید.


مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه ابراز داشت: به منظور استفاده مناسب از فضای موجود تعدادی از طلاب سطح 2 و 3 و اساتید حوزه علمیه نیز به مناطق عملیاتی اعزام می شوند.


وی ادامه داد: دو طلبه از مدرسه امام خمینی (ره) کرمانشاه و یک طلبه از سطح 3 و یک طلبه از مدرسه علمیه شهرستان صحنه در قالب کاروان های راهیان نور به همراه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به مناطق عملیاتی اعزام می شوند و فضای تبلیغی مناسبی برای آن ها فراهم می شود.


فلاحی شهدا را مظهر ایثار و مقاومت خواند و گفت: تمام ملت ایران امنیت و آرامش کنونی خود را مرهون شهدا و خانواده های آن ها هستند از این رو در جهت ادای دین به اسطوره های مقاومت کشور، باید آرمان های آن ها را در جامعه نهادینه ساخته و ترویج داد.


مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه در پایان یادآور شد: تبیین سبک زندگی مبتنی بر قناعت و دین شهدا، سبک زندگی منحط غربی را پس زده و فرهنگ ایرانی اسلامی اصیل را ترویج می دهد پس توجه به مقوله تبیین فرهنگ ایثارگری و شهادت در واقع کمک به نسل کنونی و نسل های آتی در جهت ساختن زندگی مبتنی بر آرامش و ارزش های اصیل اسلامی و انسانی است./857/302/ب3

ارسال نظرات