۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۳۲۱۷۳۱
امام جمعه کوهرنگ:

تقویت مبانی اعتقادی در رأس امور فرهنگی مبلغان قرار دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کوهرنگ تربیت اعتقادی و تقویت امور دینی را در رأس امور فرهنگی مبلغان دانست و گفت: باید بکوشیم که در ایام تبلیغی ارتباط مردم را با مسائل دینی محکم و تقویت کنیم و این از ضرورت ها است.
امام جمعه کوهرنگ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سیدشهاب الدین طباطبایی، امام جمعه کوهرنگ، ظهر امروز در همایش تبلیغی فاطمیون گروه جهادی تبلیغی روحانیان استان اصفهان که به مناسب ایام فاطمیه در شهرستان کوهرنگ و خصوصا منطقه محروم بازفت از این شهرستان افدام به تبلیغ امور دینی می کنند، با تأکید بر این که امور فرهنگی پایه و اساس همه امور است، تصریح کرد: متأسفانه امروزه القائاتی که به مردم می شود، از لحاظ فرهنگی با سبک زندگی اسلامی در تضاد است.

 

وی تربیت اعتقادی و تقویت امور دینی را در رأس امور فرهنگی مبلغان دانست و اظهار داشت: باید بکوشیم که در ایام تبلیغی ارتباط مردم را با مسائل دینی محکم و تقویت کنیم و این از ضرورت ها است.

 

حجت الاسلام طباطبایی با تأکید بر این که باید معاد را برای مردم به خوبی جا بیندازیم، تصریح کرد: اگر توانستیم به مردم بفهمانیم که حساب و کتابی وجود دارد، همه مشکلات خود به خود برطرف می شود.

 

امام جمعه کوهرنگ با بیان این که باید مردم را با اخلاق دین و مباحث اخلاقی آشنا کنیم، ابراز داشت: مردم باید برده اخلاق روحانیان شوند که اگر این شد، حرف آن ها در مردم اثر خاوهد کرد.

 

این مقام مسؤول سعه صدر را لازمه کار تبلیغ دین در مناطق محروم دانست و افزود: اگر می خواهیم در مناطق محروم موفق باشیم و بتوانیم مردم را به سمت امور دینی سوق دهیم باید تبلیغ چهره به چهره را در دستور کار خود قرار دهیم.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کوهرنگ با اشاره به این مردم مناطق محروم این شهرستان با ابتدایی ترین امور دینی و فرهنگی بیگانه هستند، گفت: مشکل فقر فرهنگی مردم این منطقه عوامل مختلفی دارد که عمده ترین آن به خاطر عدم آموزش درست مردم است و در این بین مسؤولان و روحانیان نقش مهمی را ایفا می کنند.

 

وی با تأکید بر این که مبلغان دینی باید پیوند مردم با اهل بیت(ع) را از لحاظ عاطفی مستحکم کنند، گفت: اگر توانستیم در همه حالات خود را در محضر حضرت ولی عصر(عج) ببینیم، به یقین موفق و سربلند خواهیم شد.

 

امام جمعه کوهرنگ با بیان این که حرکت در راستای رضایت حضرت ولی عصر(عج) لازمه کار روحانیت است، ابراز داشت: باید بکوشیم که همه فعالیت های تبلیغی ما در راستای تقویت جایگاه ولایت فقیه باشد و این یک اصل است.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که در ایام تبلیغی خود باید به مردم بفهمانیم که دولت ها ماندگار نیستند و نباید فریب جریان های سیاسی را بخورند، گفت: مردم باید بفهمند که صاحب خانه این حکومت ولی فقیه است و تنها شاخص برای همه امور باید حول محور ولایت فقیه بچرخد./9457/202/ب1

ارسال نظرات