۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۳۲۱۷۷۳
همزمان با ایام فاطمیه صورت گرفت؛

اعزام 40 مبلغ دینی به مناطق محروم شهرستان کوهرنگ

خبرگزاری رسا ـ مسؤول گروه جهادی تبلیغی صالحین استان اصفهان از اعزام 40 مبلغ و مبلغه دینی به مناطق محروم شهرستان کوهرنگ خبر داد.
اعزام مبلغ، تبليغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام مهدی غلامی، مسؤول گروه جهادی تبلیغی صالحین استان اصفهان، بعد از ظهر امروز در همایش تبلیغی فاطمیون این گروه در منطقه محروم بازفت از توابع شهرستان کوهرنگ، با اشاره به این که این گروه جهادی متشکل از 40 مبلغ و مبلغه دینی است، تصریح کرد: مهم ترین رسالت این گروه جهادی تبلیغی، حضور در مناطق محروم در مناسبت های مذهبی خصوصا ایام تبلیغی است.

 

وی با اشاره به این که روحانیان این گروه هر کدام در دوره های تخصصی تبلیغ دین شرکت کرده اند، ابراز داشت: هر کدام از این روحانیان به یکی از روستاها جهت ترویج معارف اسلامی در مناسبت های مذهبی اعزام می شوند که امسال منطقه بازفت هدف تبلیغی این گروه قرار گرفت.

 

حجت الاسلام غلامی برپایی نماز جماعت در مساجد را مهم ترین اولویت این مبلغان دینی برشمرد و خاطرنشان کرد: برگزاری مجالس معارف فاطمی، عزاداری، سوگواری، پاسخ به سؤالات شرعی و مشاوره دینی و برپایی ایستگاه صلواتی در روستاها از دیگر وظایف این مبلغان دینی است.

 

مسؤول گروه جهادی تبلیغی صالحین استان اصفهان با تأکید بر این که حفظ امنیت فکری، اجتماعی و سیاسی منطقه و همچنین مصالح نظام مقدس جمهوری اسلامی از دیگر وظایف مبلغان در مناطق روستایی است، تصریح کرد: به یقین مردمی بودن فعالیت‌های روحانیان و حضور آنان در میان مردم نقش بسیاری در ترویج معارف اسلامی خواهد داشت.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به اهداف و مأموریت ‌های طرح اعزام روحانیان در نقاط محروم، بسط عدالت نظام جمهوری اسلامی در عرصه فرهنگی و تبلیغ را از اهم این اهداف عنوان کرد.

 

وی، انتقال عقیده و نگرش اسلامی و ایجاد نوسازی و دگرگونی در باورهای فرهنگی، سنن اجتماعی و زمینه فرهنگ پذیری و فرهنگ سازی را از دیگر رسالت‌های روحانیان اعزامی در مناطق روستایی برشمرد.

 

حجت الاسلام غلامی، رسالت مکتب اسلام را جهانی و همیشه ماندگار دانست و خاطرنشان کرد: امروز تبلیغ دین مبین اسلام و ارزش های حاکم در آن محدود نیست، بلکه گستره پیام رسانی ارزش های اسلامی جهانی است. 

 

وی با اشاره به تهاجم گسترده غرب علیه ارزش‌های دینی جامعه اسلامی، از مبلغان به عنوان مدافعان واقعی عرصه دینی یاد کرد و گفت: مبلغان دینی باید با حضور همه جانبه خود در میدان مبارزه توطئه افکنی های دشمنان در این حوزه را خنثی کنند.

 

مسؤول گروه جهادی تبلیغی صالحین استان اصفهان با اشاره به این که توطئه های دشمنان اسلام هر روز رنگ و بوی تازه ای به خود می گیرد، ادامه داد: امروز نسل جوان جامعه اسلامی گروه هدف نظام سلطه در تهاجم فرهنگی هستند که باید نسل جوان جامعه را نسبت به این خطر مهم هوشیار کنیم./9457/202/ب1

ارسال نظرات