۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۳۲۲۰۴۴

اجلاس مدیران رادیوهای قرآنی در مراکش برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های کشورهای اسلامی ضمن سخنانی در سومین نشست بین‌المللی مدیران رادیوهای قرآنی در «مراکش» بر اجرای گفت‌وگوی‌های متعدد جهت ایجاد تقارب فکری برپایه استدلال و متون دینی تأکید کرد.
در اجلاس مديران راديوهاي قرآني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «محمد سالم ولد بوک»، مدیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های کشورهای اسلامی در سخنانی در سومین نشست بین‌المللی مسؤولان رادیوهای قرآنی، که از دیروز 24 اسفندماه، در شهر «رباط» مراکش برگزارشد، بر ضرورت افزایش رویارویی با پدیده افراط‌گری و تروریسم در جهان اسلام تأکید کرد.

 

وی افزود: امت اسلامی از اقدامات تروریستی و خشونت بسیار رنج می‌برد و با تخریب چهره اسلام به واسطه این اقدامات، نوعی ظلم در حق این امت واقع شده است که در نتیجه این اقدامات تروریستی بسیاری از اقلیت‌های مسلمان در کشورهای غربی ضرر و زیان دیدند.

 

محمد سالم در ادامه ضمن محکومیت این اقدامات تروریستی تأکید کرد: این اقدامات شنیع تشدید یافته و گستره آن بیشتر شده به‌طوری‌که حتی از خط قرمز تجاوز کرده و مقدسات را زیر پا گذاشته است.

 

وی در ادامه به اقدامات وحشیانه تروریست‌ها اشاره و بیان کرد: آیا اقدامی زشت‌تر از سوزاندن مردم در قفس‌ها درحالی که زنده هستند و با نام اسلام دیده‌اید؟ و آیا اقدامی زشت‌تر از مورد هدف قرار دادن مسلمانان در خانه‌های خدا (مساجد) با نام اسلام دیده‌اید؟ دیگر بس است، اکنون کاسه صبر ما به سر رسیده است.

 

مدیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های کشورهای اسلامی از تمامی مدیران رادیو و تلویزیون‌های کشورهای اسلامی تقویت ارتباط با بکارگیری تمامی کانال‌های ارتباطی را خواستار شد و از جوانان، اجرای گفت‌وگو‌های متعدد برای ایجاد تقارب فکری برپایه استدلال و متون دینی در راستای بررسی و حل این مشکلات نادرست و منحرف تأکید کرد.

 

لازم به ذکر است، سومین نشست سالانه هم‌اندیشی رادیوهای قرآنی از سوی سازمان اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی «آیسسکو»، و با همکاری «اتحادیه شبکه‌های رادیویی اسلامی» روز گذشته 24 اسفندماه، برگزار شد./982/ب103/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات