۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۳۲۲۲۰۴
مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان بوشهر:

خبرگان باید دارای روحیه انقلابی‌ و متکی به خدا باشند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان بوشهر گفت: انقلابی گری به معنای حرکت عاقلانه، مدبرانه و البته با توجه به قدرت لایزال الهی است و اگر افرادی این چنین فکر کنند از هیچ چیز و هیچ کس هراس و ترسی نداشته و با قدرت عمل خواهند کرد.
اختتاميه نوزدهمين اجلاسيه مجلس خبرگان رهبري

سید عبدالجلیل حسینی مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، با اشاره به دیدار اخیر اعضای مجلس خبرگان رهبری با امام خامنه ای، گفت: تحلیلی که از بیانات رهبر معظم انقلاب بر می آید، این مطلب است که هر کاری در مسیر و مجاری قانونی خود صورت بگیرد و اگر به نحوه احراز صلاحیت ها و مسائل در این زمینه اشکالی وارد است، این ربطی به جایگاه قانونی و به حق شورای نگهبان نداشته و ندارد، بلکه این یک خلأ قانونی است، که برای پر کردن این خلاء نیاز به تخریب و زیر سوال بردن یک مسیر به حق نیست.

 

وی افزود: طبق فرمایش رهبر انقلاب تخریب شورای نگهبان یک عمل غیر قانونی و غیر اسلامی است. غیر قانونی بودن آن که مشخص است، زیرا بعضی زمانی که به وسیله همین شورای نگهبان احراز صلاحیت شوند، آن را قانونی می دانند و اگر رد صلاحیت شوند شروع به تخریب و توهین و کارشکنی می کنند که در واقع، اینان معیار قانونی بودن را خودشان می دانند.

 

مخالفان شورای نگهبان، خود را معیار قانونی بودن تصمیم این شورا می دانند

حسینی ادامه داد: غیر اسلامی هم آن که با تخریب ها زمینه را برای مخالفان اسلام و قرآن و جریان استکباری مهیا کرده تا ضربه خود بر پیکر اسلام و نظام اسلامی بزنند.

 

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان بوشهر اظهار داشت: در این چند سال شورای نگهبان از رخنه جریان غیر انقلابی و غیر معتقد و غیر متعهد به آرمان های انقلاب اسلامی به مراکز حساس تصمیم گیری جلوگیری کرده و از تخریب و توهین نهراسیده است و این را می توان علت تشکر رهبری عظیم القدر از این نهاد انقلابی دانست.

 

وی خاطرنشان کرد: امام راحل عظیم الشان و امام خامنه ای عزیز بارها بیان داشته اند که مردم ولی نعمت ما هستند، یعنی نظر مردم بسیار محترم و جایگاه شان در نظام مردم سالار دینی بسیار مهم است. پس آن وقت اگر نظر مردم عزیز با منِ نوعی که کاندیدا شده ام نبود، بجای توهین به مردم و بیان این مطلب که آن ها سواد سیاسی ندارند!، به نظر و رای آنان احترام گذاشته و از این که بار مسؤولیت و تکلیف سنگینی از دوش من بر داشته شده خدا را سپاس می گویم.

 

حسینی اضافه کرد: اما آنچه که در سال 88 اتفاق افتاد، یک حرکت غلط و بداخلاقی سیاسی بود، که آب به آسیاب دشمن ریخت و دشمن را برای مقابله و دشمنی محکم تر کرد و با آنکه با دستور خود حضرت آقا چندین بار برای بیان اعتراض از مسیر قانونی وقت گذاشته شد و حتی تمدید گشت، اما خروج از قانون صورت گرفت.

 

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان بوشهر، خودبزرگ بینی، غرور و هم نشین بد را موجب انحراف انسان دانست و یادآور شد: افرادی که خود را بزرگ می دانند و اساسا متکبر هستند، فقط خود و نظر خودشان برایشان اهمیت دارد، حتی اگر اکثریت هم آن ها را نخواهند، می گویند که آن ها نمی فهمند.

 

وی ادامه داد: بعضی از فتنه گران به خاطر برخی خدمت های داشته یا نداشته خود، مغرور گشته بودند و دست به بی قانونی زده و عملا برای نظام اسلامی هزینه ایجاد کردند.

 

حسینی هم نشینی با برخی روشنفکرنماها را یکی دیگر از عوامل انحراف افراد خواند و عنوان کرد: در روایت های رسیده در منابع اسلامی می بینیم که توجه به هم نشینی ها شده، که انسان می بایست در نشست و برخاست های خود دقت کند، همچنان که امام علی (ع) می فرمایند "هم نشینی با کسانی اهل بیهودگی هستند، مایه از بین رفتن ایمان و حاضر شدن شیطان است."

 

مهم ترین ویژگی مجلس خبرگان باید روحیه انقلابی و تکیه به خدا باشد

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان بوشهر با بیان اینکه رهبر انقلاب مهم ترین وظیفه مجلس خبرگان رهبری را «انقلابی ماندن، انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن» تبیین فرمودند، تصریح کرد: با توجه به جایگاه مجلس خبرگان رهبری که در تعیین، تایید و برنامه های رهبری اثر مستقیم دارند، اگر یک مجلس خبرگان منفعل غیر انقلابی و جدای از مسیر امام راحل و رهبری عزیز باشد می تواند در روند حرکت نظام اسلامی و فرآیند انقلابی آن، خلل و چالش ایجاد کند.

 

وی در ادامه گفت: انقلابی گری به معنای حرکت عاقلانه، مدبرانه و البته با توجه به قدرت لایزال الهی است. اگر افرادی این چنین فکر کنند، از هیچ چیز و هیچ کس هراس و ترسی نداشته و با قدرت عمل خواهند کرد.

 

حسینی تاکید کرد: مساله مهم توجه به داشته ها و توانایی های خودمان است، ما باید با تکیه بر آنچه که داریم حرکت کنیم و خود را در خصوص احتیاجاتی که می توانیم در کشور پهناورمان به دست آوریم، خود کفا کنیم.

 

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان بوشهر بیان داشت: اگر این نگاه "ما می توانیم" وجود داشته باشد، حرکتمان رو به جلو و پر شتاب خواهد بود؛ اما اگر منتظر برخی مسائل و وعده و وعید ها بمانیم، هم اقتصادمان از پویایی و رشد باز می ماند و هم حرکت علمی مان.

 

توانایی‌های داخلی خود را باور داشته باشیم

وی گفت: مشکلات اقتصادی در زندگی مردم به شدت حس می شود و مردم نیاز به فکر و تلاش جدی مسؤولان مربوطه دارند و رفع آن هم راهی جز اقتصاد مقاومتی و درون زا به تعبیر حضرت آقا نیست.

 

حسینی ابراز داشت: واقعا سوال جدی اینجا است در استان های جنوبی که بهترین انواع خرما در جهان وجود دارد، چرا این خرما دور ریز زیاد داشته و برای تولید و توزیع مناسب آن فکری جدی و درست نشده، تا هم نرخ بیکاری به نقطه مطلوب برسد و هم اقتصاد و سطح در آمد رشد کند. یا در استان های شمالی که بهترین نوع مرکبات تولید می شود، چه نیازی به واردات بی رویه مرکبات خارجی هست؟ که هم سبب ورشکستگی باغ داران می شود و خروج ارز از کشور محقق می شود. 

 

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان بوشهر اظهار داشت: کشوری قدرت مقابله با جریان استکباری را دارد، که در علم حرف هایی برای گفتن داشته باشد و در تولید و بروز رسانی علوم نقش موثر و قابل اعتنایی ایفا کند. 

 

اگر با تهاجم فرهنگی مقابله جدی نکنیم، صدمه شدیدی خواهیم دید

وی در پایان بیان کرد: راه حمله دشمن تغییر نمادها و آداب فرهنگی ایران اسلامی است، که اگر برای آن برنامه ریزی جدی صورت نگیرد، دچار صدمه شدیدی خواهیم شد و با توجه به تغییر کردن فرهنگ ایرانی اسلامی به فرهنگ غربی، تفکر غربی و نگاه مادی غرب هم به مردم القا شده از این رو در حرکت پر شتاب و فعال برای حمایت از مسیر اسلامی و دفاع از ارزش ها تلاش مجدانه نخواهند کرد./846/301/ب1

ارسال نظرات