۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۳۲۲۶۱۳
رییس تبلیغات اسلامی قشم خبر داد؛

تهیه بیش از 10 هزار بسته فرهنگی ویژه مسافران نوروزی در جزیره قشم

خبرگزاری رسا ـ رییس تبلیغات اسلامی قشم از توزیع یک‌هزار و 500 بسته فرهنگی در قالب لوح فشرده CD، دعای سفر، مهر نماز و کتاب طی دو روز در بین مسافران نوروزی جزیره قشم خبر داد و گفت: 10 هزار بسته فرهنگی دیگر نیز آماده توزیع بین مسافران است.
حجت الاسلام احمد غلامي، رييس تبليغات اسلامي قشم

حجت الاسلام احمد غلامی، رییس تبلیغات اسلامی قشم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، گفت: اداره تبلیغات اسلامی قشم و دیگر دستگاه‌های فرهنگی فعال در این جزیره در تلاش هستند تا باورهای اصیل و دینی ایرانی اسلامی را جایگزین فرهنگ‌های غلط غربی کنند.

 

وی افزود: از آنجایی که این جزیره هر ساله میزبان خیل عظیم مسافران نوروزی در استان هرمزگان است، می‌تواند فرصت مناسبی را برای نهادینه و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی برای دستگاه‌های فرهنگی فراهم کند.

 

رییس تبلیغات اسلامی قشم با بیان اینکه عامه مردم مخاطب این طرح هستند، گفت: از همه ظرفیت‌های فرهنگی و هنری، دولتی و خصوصی و تشکل‌ها و مؤسسات فرهنگی و هنری در این جزیره برای تحقق این مهم باید بهره برد.

 

وی با اشاره به توزیع اقلام فرهنگی بین مسافران نوروزی در جزیره قشم، این اقلام را در نوع خود کم نظیر خواند و اظهار داشت: این بسته‌های فرهنگی می‌تواند جایگزین فرهنگ‌ها و باورهای غلط کشورهای غربی باشد که با تهاجم فرهنگی وارد آئین‌های ایرانی اسلامی شده است.

 

حجت الاسلام غلامی از توزیع یک‌هزار و 500 بسته فرهنگی در قالب لوح فشرده CD، دعای سفر، مهر نماز و کتاب طی دو روز در بین مسافران نوروزی جزیره قشم خبر داد و گفت: 10 هزار بسته فرهنگی دیگر نیز آماده توزیع بین مسافران بوده که در صورت نیاز و استقبال مسافران، افزایش می‌یابد.

 

رییس تبلیغات اسلامی قشم همچنین اضافه ‌کرد: علاوه بر توزیع بسته‌های فرهنگی، مشاوره‌های دینی نیز در مساجد، پارک‌ها و کمپ پارک‌های ایجاد شده تا پایان تعطیلات نوروز انجام می‌شود.

 

حجت الاسلام غلامی همچنین گفت: به منظور پاسخگویی به سؤالات دینی مسافران در نقاط مختلف، 19 مبلغ دینی تا پایان تعطیلات نوروزی خدمات دینی فرهنگی ارائه می‌دهند.

 

وی آماده‌سازی اماکن ویژه اقامه نماز جماعت در ایام نوروز در بوستان‌های جزیره قشم، انجام مشاوره‌های دینی و مذهبی، استقرار چهار روحانی اعزامی از قم در کمپ‌های مسافران نوروزی را از جمله برنامه‌های انجام شده باهدف ارائه خدمات بهتر به مسافران است.

 

رییس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اجرایی خدمات سفرهای قشم همچنین از برگزاری جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) در پارک زیتون قشم خبر داد./851/302/ب2

ارسال نظرات