۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۳۲۲۸۹۳
مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه مازندران خبر داد؛

اجرای بیش از 2 هزار برنامه همزمان با ولادت حضرت فاطمه در مازندران

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه کربلا از اجرای صد عنوان برنامه در بیش از هزار و 400 پایگاه مقاومت بسیج در سراسر مازندران خبر داد.
اجرای بیش از 2 هزار برنامه همزمان با ولادت حضرت فاطمه در مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، خانم ام السادات رخشنده، مسؤول بسیج جامعه زنان مازندران امروز در جمع خبرنگاران با تبریک ایام سراسر نور و شادی میلاد اسوه زنان عالم، حضرت فاطمه زهرا(س)، و زاد روز امام خمینی بنیانگذار انقلاب اسلامی، گفت: در راستای امر امام امت راحل در تکریم جایگاه زن و مقام مادر روزهای اخر ماه جمادی الثانی به عنوان هفته گرامیداشت مقام زن و مادر در کشور نام گرفت.

 

وی افزود: برنامه هفته گرامیداشت مقام زن و مادر در نظام مقدس انقلاب اسلامی، در واقع مقابله با تهدید و آسیب دشمن علیه زنان بوده و فرصتی است تا همانگونه که در قرآن و روایات ائمه معصومین(ع) آمده، کرامت، شأنیت و جایگاه والای زن و مادر در جامعه ظهور و بروز پیدا کند.

 

رخشنده با توجه به اهمیت مقام و جایگاه زن و مادر در جامعه، نقش زنان اسلامی را در پیشبرد اهداف متعالی و انسان ساز جوامع بشری حائز اهمیت دانست و توانمندی زنان را در اداره جامعه و تربیت خانواده موثر خواند.

 

وی با اشاره به آغاز هفته گرامیداشت مقام زن و روز مادر اظهار داشت: هفته زن و روز مادر در سال جاری از روز میلاد حضرت زهرا(س)، بیست جمادی الثانی مصادف با 11 فروردین ماه آغاز شده و تا سه شنبه 17 همین ماه ادامه دارد.

 

مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه مازندران با بیان این که برنامه های سازمان بسیج جامعه زنان استان در سطح سراسر نواحی، 70 حوزه و هزار و 400 پایگاه مقاومت بسیج خواهران مازندران برگزار می شود، گفت: در طی هفته گرامیداشت مقام زن و مادر صد عنوان برنامه با موضوعات متنوعی چون فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی اجرا می شود.

 

وی با یاد آوری عناوین برنامه های هفته ابراز داشت: در روز میلاد حضرت زهرا(س) که به عنوان روز زن، سیره فاطمی و سبک زندگی ایرانی اسلامی است جشن متمرکز میلاد کوثر همزمان در سراسر نواحی استان با حضور همه اقشار و بانوان با محوریت حلقه های صالحین برگزار می شود.

 

رخشنده بیان کرد: 12 فروردین که روز زن، بصیرت، مشارکت سیاسی و وفاداری به نظام اسلامی عنوان شده به موضوعات؛ سبک زندگی اسلامی، برنامه مادرانه و دخترانه، نمایشگاه حجاب و عفاف و اقتصاد مقاومتی می پردازد.


این مسؤول ابراز کرد: شرکت در نماز جمعه با هدف بیعت با ولی امر مسلمین جهان و تبعیت از فرهنگ مهدویت و انتظار در زمره برنامه روز جمعه با عنوان زن، نشاط، معنویت و فرهنگ انتظار قرار دارد.

 

وی تبیین شعار سال، نقش زنان کار آفرین و تجلیل از آنان را از جمله برنامه روز شنبه با عنوان زن، کارآفرینی، اقتصاد، خانواده و اصلاح الگوی مصرف دانست و افزود: زن، عفاف، تربیت و تحکیم خانواده عنوان برنامه روز یک شنبه 15 فروردین است و زن، خود باوری، ترویج فرهنگ و هنر اسلامی عنوان روز دوشنبه می باشد.

 

مسؤول بسیج جامعه زنان مازندران گفت: در روز آخر هفته گرامی داشت مقام زن نیز که به عنوان زن، مدیریت، سلامت خانواده و تعالی جامعه نام دارد جامعه زنان استان افزون بر اجرای همزمان برنامه ها در نواحی، همایش ویژه خواهران شاغل و بازنشسته پاسدار را با مراسم تجلیل از مقام والایشان در دست اقدام دارد.

 

رخشنده همچنین از اجرای مسابقات علمی، فرهنگی، ورزشی و بومی محلی در طی این هفته خبرداد و بیان داشت: دیدار خواهران سازمان بسیج جامعه زنان با فرمانده سپاه و نماینده ولی فقیه سپاه کربلا، دیدار با مادران، همسران و فرزندان معزز و مکرم شهدای مدافع حرم، دیدار با علمای دینی و خانواده شهدای دفاع مقدس از جمله برنامه سازمان بسیج است.

 

وی همایش پیاده روی، همایش افزایش جمعیت و نهضت بصیرت افزایی را اشاره کرد و یادآور شد: از آنجائیکه زنان نقش اساسی در حمایت از اقتصاد مقاومتی دارند از این رو برنامه های مختلفی در راستای تحقق امر مقام معظم رهبری مبنی بر اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی در بین خانواده ها داریم و برآن باوریم که هر خانه را به یک کارخانه تبدیل کنیم.

 

رخشنده گفت: طرح یک ساله «بانوی آب» که در جهت حفاظت از محیط زیست بنا شده با هدف حمایت از منابع طبیعی، آب و خاک، در برنامه امسال جامعه زنان قرار گرفت.

 

مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه کربلا در مورد شهید شاخص سال 95 جامعه زنان افزود: شهیده رقیه رضایی که در فاجعه قتل عام زائران حج تمتع در سال 66  در مکه از سوی عمال آل سعود به شهادت رسید به عنوان جوانترین بانو شهیده مراسم حج و هفتمین شهیده سال جامعه زنان کشور معرفی شده است.

 

وی در ادامه سخنان خود حضرت فاطمه(س) را بهترین الگو برای بانوان معرفی کرد و اظهار داشت: امروز برهمه زنان جامعه اسلامی فرض است که سیره عملی این بانوی ارزشمند اسلام را در همه شئون زندگی خود عمل کنند.

 

رخشنده با بیان این که دخت گرامی نبی مکرم اسلام دریای معارف توحیدی، الگو و اسوه همه اولیاء الهی است، افزود: زندگی کوتاه این گوهر اسلام سرشار از معرفت الهی بود که الگوبرداری از آن به یقین تعالی و سعادت را برای همه به ارمغان خواهد داشت.

 

وی در ادامه سخنان خود به مسأله عفاف و حجاب در سیره حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و با تأکید براین که این مسأله مهم همواره مورد توجه و تأکید دخت نبی مکرم اسلام بود، گفت: سیره حضرت فاطمه (س) در مقوله حجاب یک الگوی مناسبی برای بانوان جامعه اسلامی است./950/202/ب1

ارسال نظرات