۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۳۲۳۶۴۰
امام جمعه اروندکنار:

اقتصاد مقاومتی اهمیت تولید داخلی را آشکار خواهد کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اروندکنار با اشاره به این که حل مشکلات اقتصادی عامل پیشرفت کشور است، گفت: اقتصاد مقاومتی اهمیت توجه به تولید داخلی را نشان خواهد داد.
اقتصاد مقاومتي

حجت الاسلام مهدی محمدی پور، امام جمعه اروندکنار، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به نامگذاری سال 1395 به شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: دلایل بی شماری بر این نامگذاری وجود دارد.

 

امام جمعه اروندکنار با بیان این که رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر محور سخنان خود را اقتصاد مقاومتی و مسائل معیشتی مردم قرار داده اند، اظهار داشت: حل مشکلات اقتصادی عامل پیشرفت کشور در زمینه های گوناگون است.

 

حجت الاسلام محمدی پور گفت: مسائل و معضلات اقتصادی سرمشق دیگر معضلات کشور است؛ در حالی که از لحاظ سیاسی، بصیرت و دیگر جنبه ها مردم آگاهی کامل و حضور همیشگی در عرصه های مختلف را دارند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی اروندکنار با بیان این که در مباحث اقتصادی متأسفانه علی رغم تلاش های سطحی صورت گرفته اقدامات جدی انجام نشده است، افزود: حرکت لازم برای حل معضلات و خنثی ساختن تحریم ها مشاهده نمی شود و دولتمردان بیشتر به امور سیاسی که چندان مهم نیستند می پردازند.

 

این مقام مسؤول در ادامه سخنان خود با اشاره به اهتمام رهبر معظم انقلاب به اقتصاد مقاومتی ابراز داشت: متأسفانه اقتصاد مقاومتی در حد شعار و سخنرانی باقی مانده و رهبر معظم انقلاب از عدم اقدام عملی برای اجرای اقتصاد مقاومتی از سوی مدیران اجرایی و دولتمردان ناراضی هستند.

 

وی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب اقدام عملی برای تحقق اقتصاد مقاومتی را از دولتمردان خواستار هستند، تصریح کرد: در اقتصاد مقاومتی آسیب پذیری کشور و تحریم ها و تهدیدها اثرگذار نبوده و اهمیت تولید داخلی بیش از بیش آشکار می شود.

 

امام جمعه اروندکنار در بخش دیگری از سخنان خود با اظهار تأسف از این که به ظرفیت های درونی کشور توجه نمی شود، اظهار داشت: روحانیت افزون بر سخنرانی و روشنگری ها در زمینه اقتصاد مقاومتی در هر سطح و مقامی می توانند مثمرثمر باشند.

 

حجت الاسلام محمدی پور بسیج نمایندگان ولی فقیه در استان ها برای ورود قشر روحانیت در زمینه اقتصاد مقاومتی را خواستار شده و افزود: برگزاری نشست ها و جلسات توجیهی و آموزشی در رابطه با اقتصاد مقاومتی برای روحانیت از سوی نماینده های ولی فقیه ضروری است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی بررسی و واکاوی اقتصاد مقاومتی در مراکز علمی و دانشگاه ها را مهم دانست و خاطرنشان کرد: بحث اقتصاد مقاومتی از مباحث مراکز علمی قرار گیرد و تنها راه نجات کشور اقتصاد مقاومتی است./9456/302/ب1

ارسال نظرات