۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۳۲۳۶۹۱

مهلت نام‌نویسی نخستین جشنواره مردمی بازی‌های رایانه‌ای عمار تمدید شد

خبرگزاری رسا ـ دبیر اجرایی نخستین جشنواره مردمی بازی‌های رایانه‌ای عمار از تمدید مهلت نام‌نویسی این جشنواره تا 31 فروردین ماه خبر داد.
جشنواره مردمي بازي‌هاي رايانه‌اي عمار

به گزارش خبرگزاری رسا، سیدرسول منفرد، دبیر اجرایی نخستین جشنواره مردمی بازی‌های رایانه‌ای از تمدید مهلت ثبت‌نام این جشنواره تا پایان فروردین ماه خبر داد.

 

منفرد با اشاره به این که جشنواره‌های دیگری در این حوزه حضور دارند، درباره فلسفه برگزاری جشنواره بازی رایانه‌ای عمار اظهار داشت: بازی‌های رایانه‌ای که در دنیا علاوه بر سرگرمی، ابزار آموزش، تربیت، ورزش و حتی درمان و کارکردهای دیگر شناخته می‌شوند، تاکنون در ایران نتوانستند با بدنه مردم و افکار عمومی ارتباطی فراتر از سرگرمی برقرار کنند، به همین دلیل جشنواره عمار در وهله اول، به دنبال فرهنگ‌سازی و برقراری ارتباط بین کارکردهای اصلی و مفید بازی‌ رایانه‌ای و بدنه مردمی است که تاکنون اتفاق نیفتاده است.

 

دبیر اجرایی جشنواره مردمی بازی‌های رایانه‌ای عمار ادامه داد: موضوع دیگر این است که ما هنوز هم در حوزه بازی‌های رایانه‌ای خلأ محتوا داریم گر چه از لحاظ ساختاری، فرمی و فنی رشد کردیم و از این جهت وضعیت خوبی داریم اما به لحاظ محتوایی نتوانستیم بازی‌های متناسب با فرهنگ ایرانی-اسلامی خودمان تولید کنیم و در بهترین حالت تلاش می‌شود بازی‌هایی به صورت سلبی و با رعایت خطوط قرمز تولید شود.

 

وی با اشاره به تولید برخی بازی‌های خوب و در تراز جهانی که متاسفانه بدنه مردمی نداشتند، تصریح کرد: متاسفانه سازمان‌ها و مراجع رسمی کشور نیز که بودجه و امکانات در اختیار دارند، ارتباط خوبی با بازی‌های رایانه‌ای برقرار نکردند، به همین دلیل توجیه و جلب اعتماد این نهادها برای حمایت از تولید بازی‌های رایانه‌ای ایرانی اسلامی هم مسئله مهمی است که جشنواره عمار بدنبال آن است.

 

منفرد با اشاره به فراخوان این جشنواره بیان کرد: اولین دوره عمار با اولویت محتوا، در موضوعات «استقلال‌خواهی و استکبارستیزی»، «بیداری اسلامی»، «تحولات منطقه و مسئله فلسطین»، «فن‌آوری هسته‌ای»، «انقلاب اسلامی و دفاع مقدس»، «سبک زندگی ایرانی اسلامی» و «بازی‌های اقتباسی» و در قالبهای «بازینامه نویسی»، «بازی های اندروید»، «بازی های تک مرحله و چند مرحله کوچکPC » و «نقد، پژوهش‌ و مقالات بازی‌های رایانه‌ای» برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به انتخاب بهترین بازی PC و آنلاین در بخش جنبی جشنواره تصریح کرد: تمرکز عمار در ادوار اول خود، با هدف شناسایی افراد و حمایت از آنها، روی بازی‌های کوچک و سهل الوصول و همچنین بازی‌های اندروید به دلیل فراگیر بودن آنها است.

 

منفرد ادامه داد: همچنین تولید کنندگان و بازی‌سازانی که به دلیل مشکل تأمین منابع مالی و بودجه برای اثرشان که از مسائل عمده فعالان این حوزه است، نتوانستند اثر خود را به سرانجام برسانند، با توجه به اینکه جشنواره بستری برای دیده شدن و نمایش محصولات است، می‌توانند با شرکت آثارشان در بخش بازی‌های کوچک PC، از حمایت برخی سازمان‌ها و نهادهای فعال این عرصه برخوردار شوند.

 

وی با اشاره به حضور 105 اثر در این جشنواره خاطرنشان کرد: با توجه به اضافه شدن بخش «نقد، پژوهش و مقالات بازی‌های رایانه‌ای» به قالب‌های جشنواره، مهلت ثبت‌نام که تا پیش از این 15 فروردین اعلام شده بود، تا پایان فروردین تمدید شده است و فعالان این عرصه هم می‌توانند آثارشان را شرکت دهند.

 

دبیر اجرایی جشنواره مردمی بازی‌های رایانه‌ای عمار در پایان اظهار داشت: علاقه‌مندان از طریق تارنمای جشنواره AmmarFilm.irمی‌توانند در جریان آخرین اخبار و اطلاعات جشنواره قرار گیرند./998/د102/ی

 

مبنع: جشنواره مردمی عمار

ارسال نظرات