۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۳۲۳۹۸۶
امام جمعه دماوند:

اعتکاف صحنه اقدام و عمل نسبت به خنثی­سازی سیاه­نمایی دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دماوند با بیان اینکه حضور پرشور بیش از پیش مردم در مراسم اعتکاف، بالاترین نشانه تحول و عمق این مسأله است، گفت: صحنه اعتکاف، صحنه اقدام و عمل نسبت به خنثی­سازی سیاه­نمایی دشمنان است.
حجت الاسلام والمسلمين محمد علاءالديني، امام جمعه دماوند

حجت‌الاسلام محمد علاءالدینی، امام جمعه دماوند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به آثار معنوی اعتکاف پرداخت و خاطرنشان کرد: با توجه به فضای موجود که طبق بیانات رهبر معظم انقلاب دشمن اهداف و باور اعتقادی، کارآمدی و ماندگاری ما را به چالش کشانده­اند، صحنه اعتکاف، صحنه اقدام و عمل نسبت به خنثی­سازی سیاه­نمایی دشمنان است.

 

مشاهده آیینه کارآمدی اسلام در ایجاد تحول فردی و اجتماعی در مراسم اعتکاف

امام جمعه دماوند با اشاره به حضور پرشور جوانان در مراسم اعتکاف، اظهار داشت: همان دشمنی که امروز تبلیغ می­کند که نسل جدید ارزش ها را قبول ندارند، اما در ایام اعتکاف خیل جمعیت جوانان، نوجوانان، عاشقان و ارادتمندانی که می­آیند و متأسفانه فضای موجود وجود ندارد و خیل تهاجم متعکفان به مساجد و نداشتن فضا در مسجد، امروز این تحول اساسی را در جامعه باید ببینیم.

 

این کارشناس دینی افزود: آیینه کارآمدی اسلام در ایجاد تحول فردی و اجتماعی را باید در اعتکاف دید و حضور پرشور بیش از پیش مردم در مراسم اعتکاف بالاترین نشانه تحول و عمق این مسأله است.

 

ایجاد نشاط بیشتر در تحولات فردی و اجتماعی با حضور پرشور در مراسم اعتکاف امسال

وی با اشاره به قطع پیوند جامعه اسلامی با مسجدالحرام، تصریح کرد: هر چند امسال پیوند جامعه اسلامی با خانه خدا و حج عمره از سوی دشمنان اسلام قطع شده، اما امسال حضور جوانان و نوجوانان در مراسم اعتکاف در این فضای قطع پیوند با مسجدالحرام می­تواند رنگ و بو و نشاط بیشتری را در تحولات فردی و اجتماعی ایجاد کند.

 

حجت‌الاسلام علاءالدینی به بیان شیوه بهره­برداری مفید از فرصت سه روزه اعتکاف پرداخت و گفت: از این فضای اعتکاف استفاده کنیم؛ باید در عالم چهار ارتباط(ارتباط با خدا، خود، مردم، طبیعت) داشته باشیم؛ آن چیزی که کمیت و کیفیت ارتباط با سه نوع دیگر را مشخص و متصل می­کند، تقویت ارتباط با خداست.

 

اعتکاف باند پرواز برای شب های قدر

امام جمعه دماوند یادآور شد: تقویت ارتباط با خدا را به عنوان توشه­ای برای ادامه راه پرفراز و نشیب آینده استفاده کنیم و در این سه روز، توشه­ای از این خرمن معنویت بچینیم.

 

این کارشناس دینی خاطرنشان کرد: حضور در اعتکاف و درک ماه رجب و شعبان را به عنوان باند پرواز برای ماه مبارک رمضان و شب­های قدر که قلب ماه مبارک رمضان است، استفاده کنیم.

 

وی به نیاز جامعه امروز به معنویت­گرایی اشاره کرد و اظهار داشت: امروز جامعه ما خود احساس می­کند که به معنویت نیازمند است و جهان تشنه معنویت هستند و نباید معیار آن را مشخص کنیم؛ چرا که امروز در عمل مشاهده می­کنیم که جوامع اسلامی از جهت تفکر، آینده­پژوهی و آینده نشان دادن در حال غالب­شدن است؛ امروز نیاز به معنویت شعار نیست و تعیین کمیت و کیفیت از سوی ما نباید باشد.

 

دنیاگرایی جواب مشکلات امروز را نمی­دهد

حجت الاسلام علاءالدینی با بیان اینکه رسیدن به معنویت تنها راه حل نجات بشریت از بحران است، تصریح کرد: معیار نیاز جامعه به تحول و اینکه اسلام تحول و معنویت ایجاد می­کند، همین بس که دشمنان تمام تلاش خود را به صورت هوشمند پی می­برند، بالاترین دلیل است که جهان و غرب می­بیند که مردم به معنویت گرایش پیدا کرده­اند و تقاضا می­کنند و خود به این رسیده­اند که دنیاگرایی جواب مشکلات امروز را نمی­دهد و رسیدن به معنویت تنها راه حل نجات بشریت از بحران است و همان دغدغه ای است که امروز در جوامع غرب اندیشمندان پیدا کرده اند.

 

امام جمعه دماوند با اشاره به اینکه امروز جهان به دنبال باور عمیقی برای جان دادن است، گفت: همین که دشمن بدل­سازی می­کند و داعش و النصره را درست کرده و سیاه­نمایی می­کند، برای جلوگیری از موج معنویت­گرایی و پیوند با اسلام ناب محمدی است که امروز الگوی بیداری جهانِ اسلام شده است./822/302/ب2

ارسال نظرات