۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۳۲۴۲۴۰
موسسه بهداشت معنوی؛

پویا‌ترین مرکز مقابله با عرفان‌های کاذب

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل مؤسسه بهداشت معنوی از گسترش فعالیت‌های پژوهشی این مؤسسه در سال جدید خبر داد و از ارتقای سامانه و غنا بخشیدن به منابع کتابخانه‌ای و حمایت از پایان‌نامه‌ها و پژوهشگران به عنوان اولویت‌های این فعالیت‌ها نام برد.
موسسه بهداشت معنوي

حجت‌الاسلام حسین عرب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا به ارائه گزارشی از فعالیت‌های مؤسسه علمی فرهنگی بهداشت معنوی در سال گذشته پرداخت و گفت: در سال 94، دوره‌های کارورزی برای دانش‌آموختگان مؤسسه برگزار شد که در مجموع 27 نفر از طلاب خواهر و برادر در 10 جلسه این دوره‌ها را با موفقیت پشت سر گذاشتند.

 

مدیر عامل مؤسسه بهداشت معنوی با اشاره به فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و تبلیغی این مؤسسه افزود: سال گذشته کتاب «حقیقت یوگا» نوشته حجت‌الاسلام حمیدرضا مظاهری سیف در قطع رقعی منتشر شد که به ابعاد معنوی یوگا و انحرافاتی که در آن هست و تقابلی که با عرفان اسلامی دارد، پرداخته است.

 

وی در ادامه از کتاب «نگاهی متفاوت به قانون جذب» اثر حجت‌الاسلام مظاهری سیف نیز به عنوان دیگر کتاب منتشر شده از سوی مؤسسه بهداشت معنوی در سال گذشته نام برد و اظهار داشت: دو حوزه نقد درون‌بینی و برون‌بینی ویژگی اصلی این کتاب است.

 

حجت‌الاسلام عرب خاطرنشان کرد: در حوزه نقد درون‌بینی برخی همسان‌انگاری‌هایی که نسبت به قانون جذب در داخل کشور شکل می‌گیرد مثل این‌که قانون جذب را با دعا همسان‌انگاری می‌کنند یا با استفاده از بعضی ضرب المثل‌ها مانند خواستن توانستن است، بررسی می‌شود.

 

وی همچنین از انتشار کتاب «آسیب‌شناسی شبه جنبش‌های معنوی» اثر حجت‌الاسلام مظاهری سیف در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این اثر که محورهای مختلف جنبش‌های معنوی نوپدید را مورد نقد و بررسی آسیب‌شناسانه قرار می‌دهد تا نمایشگاه کتاب تهران منتشر می‌شود.

 

بخش دیگری از گزارش مدیرعامل مؤسسه بهداشت معنوی به برگزاری سلسله نشست‌های علمی این مؤسسه در سال گذشته اختصاص داشت که وی ابراز کرد: نشست‌های علمی مؤسسه از بهمن‌ماه سال گذشته با برگزاری نخستین نشست علمی «عرفان‌های نوظهور» کلید خورد که در آن، پژوهشگران به ارائه گزارش از یافته‌های جدید علمی خود پرداختند.

 

وی رونمایی از کتاب «بررسی جرم‌شناختی شیطان‌گرایی» حاصل همکاری سجاد شکوری راد وکیل دادگستری و سیدمحمود میرخلیلی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران را به عنوان دیگر اثر منتشر شده توسط مؤسسه بهداشت معنوی اوایل بهار سال گذشته نام برد.

 

حجت‌الاسلام عرب در ادامه از راه‌اندازی کارگروه حقوق و جنبش‌های معنوی نوظهور با مدیریت شکوری راد در سال گذشته خبر داد و از بررسی حقوق جنبش‌های معنوی نوظهور، مطالعات اولیه جهت پروژه جرم‌شناسی فرقه عرفان حلقه و تشکیل کرسی نظریه‌پردازی حقوق معنوی در دانشگاه تهران به عنوان فعالیت‌های این کارگروه نام برد.

 

وی در ارائه بخش دیگری از گزارش خود اظهار داشت: مؤسسه بهداشت معنوی در حوزه فعالیت‌های تبلیغی، سال گذشته در نمایشگاه کتاب تهران در دو بخش ارائه محصولات و برپایی انجمن نجات حلقه برای آسیب‌دیدگان نجات حلقه با اطلاع‌رسانی انحرافات این انجمن حضور یافت.

 

مدیرعامل مؤسسه بهداشت معنوی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی در دانشگاه‌ها و مراکز حوزوی کشور از جمله دانشگاه افسری امام علی(ع)، جامعةالمصطفی، حوزه‌های علمیه خواهران و دانشگاه علوم پزشکی تبریز به عنوان فعالیت‌های آموزشی مؤسسه نام برد.

 

وی با اشاره به حوزه تولیدات چند رسانه‌ای این مؤسسه از تولید نرم‌افزار «حقیقت یوگا» در موضوعات مختلف مرتبط با یوگا از جمله یوگا و هندوئیسم (شامل سه بخش)، مراحل یوگا (شامل شش بخش) و نقد مبانی یوگا (شامل شش بخش) در سال گذشته خبر داد.

 

 

حجت‌الاسلام عرب همچنین از فعالیت گسترده دفتر رصد مؤسسه بهداشت معنوی در پویش و پایش آخرین تحرکات فرقه‌های عرفانی نوظهور در سال جدید سخن گفت.

 

 

وی در پایان با بیان این‌که امسال محورهای آموزشی مؤسسه بهداشت معنوی کمرنگ خواهد شد و بیشتر به فعالیت‌های پژوهشی پرداخته می‌شود، از ارتقای سامانه و غنا بخشیدن به منابع کتابخانه‌ای و حمایت از پایان‌نامه‌ها و پژوهشگران به عنوان اولویت‌های این فعالیت‌ها نام برد./920/ت301/س

ارسال نظرات