۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۳۲۴۴۶۲
کارشناس رسانه ملی:

تبعیت از ولایت فقیه حرکت در مسیر انبیای الهی است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس رسانه ملی با بیان اینکه تبعیت از ولایت فقیه حرکت در مسیر انبیای الهی است، گفت: ولایت فقیه استمرار حرکت انبیا است؛ امام هادی(ع) فرمودند کسانی که ولایت فقیه را رد کنند، ما را رد کرده­اند.
حجت الاسلام علي ثمري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت­الاسلام ثمری، کارشناس رسانه ملی امروز در برنامه «در آستان خورشید» که از شبکه سه سیما پخش شد، خاطرنشان کرد: امروز متوکل عباسی نیست، اما تفکر آنها وجود دارد و انسان باید متوکل ها را که سبب شهادت امام هادی(ع) شدند بشناسد و بتواند با آن جریان­ها درگیر شود.

 

این کارشناس دینی به بیان توضیحاتی درباره فرازهای زیارت جامعه کبیره پرداخت و اظهار داشت: در فرازی از این زیارت آمده که آنچه اهل بیت(ع) بر آن خط بطلان کشیده اند، در منظر من هم خط بطلان به آنها کشیده شده است؛ یعنی سر سازگاری با دشمنان ائمه اطهار(ع) نداریم و با تمام وجود مطیع و تسلیم خاندان پیامبر(ص) هستیم و معرفت به آنها پیدا کرده­ایم.

 

وی درباره اقرار به جایگاه اهل بیت(ع)، تصریح کرد: در بخشی از زیارت جامعه کبیره نسبت به فضل و جایگاه ائمه اطهار(ع) اقرار می­کنیم؛ اقرار کردن به جایگاه خاندان پیامبر(ص) گاهی باید با زبان باشد که مصداق آن خواندن زیارت جامعه کبیره است؛ انسان باید در زندگی عملا مقر به فضل اهل بیت(ع) باشد؛ باید طوری رفتار کنیم که مایه زینت ائمه اطهار(ع) باشیم، نه مایه سرافکندگی اهل بیت(ع).

 

کارشناس رسانه ملی گفت: در زیارت جامعه کبیره رجعت اهل بیت(ع) را تصدیق می کنیم که این مسأله خود سبب می­شود رفتار وکردار ما تحت تأثیر این باور دینی واقع شود؛ در فرازی دیگر از این زیارت، از دشمنان اهل بیت(ع) و بت­ها وشیطان­ها بیزاری می­جوییم؛ باید یادمان باشد که آمریکا شیطان بزرگ است و هیچ گاه نباید این مسأله را فراموش کرد.

 

حجت­الاسلام ثمری با بیان اینکه ولایت فقیه استمرار حرکت انبیا است، یادآور شد: در این زیارت از کسانی که از مسیر ائمه اطهار(ع) برداشت انحرافی دارند، بیزاری بجویید؛ مسیر اهل بیت(ع) تعریف شده است؛ ولایت فقیه استمرار حرکت انبیا است؛ امام هادی(ع) فرمودند کسانی که ولایت فقیه را رد کنند، ما را رد کرده­اند.

 

این کارشناس دینی خاطرنشان کرد: عبارت بابی انت و امی در سایر زیارات بسیار تکرار شده است، اما در زیارت جامعه کبیره پس از فرازهای پر سری که مطرح می شود، عبارت بابی انتم و امی و نفسی و اهلی و مالی بیان می شود که امام هادی(ع) می فرمایند اینگونه نسبت به اهل بیت(ع) ابراز ارادت کنید.

 

وی اظهار داشت: عباراتی که در زیارت جامعه کبیره بیان شده است را نصب­العین خود در زندگی داشته باشیم، مطمئنا اگر عمرمان کفاف ندهد و مرگ به سراغمان بیاید، طبق روایت امام هادی(ع) هنگام ظهور امام زمان(عج) زنده خواهیم شد و رجعتمان در رکاب آن حضرت شروع خواهد شد.

 

کارشناس رسانه ملی به اهمیت تبعیت از ولایت فقیه اشاره و تصریح کرد: متن این زیارت امروزه در زندگی ما به معنای واقعی تبعیت از ولایت فقیه است؛ امروز هر طور که به بیانات رهبر معظم انقلاب لبیک بگوییم، همانطور می­توان به حضرت حجت(عج) هم لبیک­گو بود؛ به هر اندازه که تردید و تشکیک داشته باشیم و فرمایشات و مطالبات رهبری را حکم و ارشادی را مولوی کنیم، در هنگام ظهور نیز بهانه می­آوریم و نخواهیم توانست با آن حضرت همراهی داشته باشیم./822/202/ب2

ارسال نظرات