۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۳۲۵۱۶۰
جمال شورجه:

برای ساخت فیلم قیام 29 بهمن تبریز آماده هستیم

خبرگزاری رسا ـ جمال شورجه در پاسخ به درخواست شهردار تبریز گفت: قول می دهیم که ساخت فیلم قیام 29 بهمن تبریز را از مسجد قزللی تبریز، آغاز کنیم.
جمال شورجه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، جمال شورجه، کارگردان و تهیه کننده شب گذشته در جشن هنر انقلاب در تبریز با بیان اینکه شهید آوینی و مرحوم فرج الله سلحشور دو اسوه هنر دینی و انقلابی هستند، تاکید کرد: مرحوم فرج الله سلحشور با قلم رسا و شیوای خود کمتر از حرکت و جان فشانی شهدا نکردند.


وی با بیان این‌که فرج الله سلحشور فیلمنامه موسی بن عمران را نیز نوشت، اما عجل به ایشان مهلت نداد تا این سریال 70 قسمتی را بسازد، ادامه داد: امیدواریم بتوانیم این کار ناتمام مرحوم سلحشور را که در واقع بیشتر کار را خود ایشان با نگارش فیلنامه کردند، به پایان برسانیم.


همچنین در این آیین صادق نجفی، شهردار تبریز از جمال شورجه، نویسنده و کارگردان برجسته کشور، درخواست کرد تا فیلم قیام 29 بهمن مردم تبریز را بسازد و گفت: شهرداری تبریز از هر هنرمندی که در راستای منافع ملی نظام جمهوری اسلامی ایران گام بردارد و رفتار و کردار او در راستای اصول و مبانی نام باشد حمایت کرده و تمام امکانات شهر را در اختیار آنان قرار می‌دهد.


وی افزود: امروز تبریز به عنوان پایتخت نگارگری جهان اسلام و همچنین پایتخت فرش جهان تعیین شده است و در سال 2018 نیز برای اولین بار پایتخت گردشگری جهان اسلام می شود. برای آماده سازی شهر تبریز تا سال 2018 نیازمند مساعدت هنرمندان اصیل وانقلابی کشور چون آقای جمال شورجه و آقای جعفر دهقان که امروز میهمان ما بودند، هستیم.


نجفی درخواست کرد: از جمال شورجه و دیگر هنرمندان ارزشی کشور دعوت می کنیم تا فرهنگ مردم با غیرت و موقع شناس تبریز را با ساخت فیلم و آثار دیگر به رخ جهانیان بکشند. اعلام آمادگی می کنیم تا بودجه ها و اعتبار لازم را برای ساخت فیلم قیام 29 بهمن مردم تبریز را تامین کنیم.


جمال شورجه نیز در پاسخ به درخواست شهردار تبریز گفت: قول می دهیم که ساخت این فیلم را که اولین سکانس آن نیز از مسجد قزللی تبریز شروع می شود، آغاز کنیم.


گفتنی است، در این مراسم که با حضور حجت الاسلام سلحشور فرزند فوج الله سلحشور، جمال شورجه کارگردان و تهیه کننده ارزشی و هنر انقلابی و هم چنین جعفر دهقان بازیگر ارزشی کشور برگزار شد از هنرمندان و فعالان و پیشکسوتان عرصه هنر دینی تجلیل به عمل آمد./935/203/ب1

ارسال نظرات