۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۳۲۶۰۲۲

برگزاری مراسم سالروز شهادت سپهبد قرنی در حرم حضرت معصومه

خبرگزاری رسا ـ مراسم شهادت سپهبد قرنی با حضور فرماندهان ارتش و زائران در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.
سپهبد قرني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم سالروز شهادت سپهبد قرنی، ظهر امروز در شبستان امام خمینی (ره)حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.

 

حجت الاسلام محمد حسنی، جانشین سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش در این مراسم با اشاره به این که شهید قرنی در اولین روزهای انقلاب که هنوز پیروزی کاملا محرز نبود به شورای مرکزی انقلاب پیوست، گفت: این سردار بزرگ خدمات زیادی را به انقلاب اسلامی کرده است که متأسفانه جایگاه ایشان، آنچنان که شایسته است به خوبی به نسل جوان معرفی نشده است.


وی افزود: شهید قرنی در زمانی که هر کس به فکر منافع خود بود و بیشتر ارتشیان کشور را ترک کرده بودند به عنوان نخستین رییس ستاد ارتش به انجام وظیفه نسبت به ملت پرداخت و این موضوع نشان از اعتقاد و ایمان قوی شهید به انقلاب و آرمان های آن دارد.


جانشین سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش با اشاره به این که اگر فداکاری ها و رشادت های این شهید بزرگوار نبود در فتنه های اول انقلاب منطقه کردستان از ایران جدا می شد، تصریح کرد: باید شخصیت و جایگاه این شهید بزرگوار به خوبی برای نسل جوان معرفی شود.


حجت الاسلام حسنی ادامه داد: وقتی شهدایی مانند شهید قرنی به عنوان اسوه و الگو به نسل جوان معرفی شوند به طور یقین جوانان به دنبال قهرمانان فیلم های هالیوودی حرکت نکرده و از آنها الگو برداری نخواهند کرد.


وی یادآور شد: ولایت مداری یکی از مهم ترین درس هایی است که می توان از زندگی شهید قرنی گرفت و این بزرگوار در شرایطی که کشور در اوج بحران بود و جانشین امام زمان(عج) در خطر بود به دفاع از ولی فقیه زمان خود پرداخت و با لبیک به انقلاب، بسترهای جهانی ظهور را فراهم کرد و امروز هم ارتشیان و نیروهای مسلح ما باید به تبعیت از ایشان به این شکل عمل کنند./968/پ203/ی

ارسال نظرات