۰۲ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۳۹۶۴۰
رييس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در گفت و گو با رسا:

بايد با فرقه‌هاي انحرافي مقابله فرهنگي كرد

رسا، سرويس سياسي ـ رييس كميسيون فرهنگي مجلس اهانت به اسلام و گسترش فرقه‌هاي دروغين در سراسر جهان را برنامه‌اي براي مهار اسلام دانست.
بايد با فرقه‌هاي انحرافي مقابله فرهنگي كرد

حجت‌الاسلام اختري، رييس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا گفت: توهين به مقدسات اسلام در عرصه بين ‌الملل و ايجاد فرقه‌هاي انحرافي در محافل نظام اسلامي برنامه از پيش تنظيم شده استكبار براي مهار اسلام است.
وي اظهار داشت: بايد هرچه سريع‌تر برخورد فرهنگي مناسبي با فرقه‌هاي انحرافي در داخل و هجمه‌هاي فرهنگي خارج از مرزها از جانب مسؤولان فرهنگي صورت بگيرد.
حجت‌الاسلام اختري با اشاره به توهين نماينده پارلمان هلند به ساحت مقدس اسلام و پيامبر اعظم(ص) در كنار گستاخي‌هاي متفاوت برخي مقام‌هاي ديني مسيحيت درباره اسلام و تبليغات ماهواره‌اي شبكه‌هاي فارسي زبان غربي براي خرافه ‌پرستي و ايجاد فرقه‌هاي ضد اسلامي تصريح كرد: ما با يك آرايش جنگي منظم در برابر جامعه اسلامي رو به روييم و در صورت كم‌ توجهي و كوتاهي در اين باره قطعاً لطمه‌هاي جبران‌ ناپذيري خواهيم خورد.
وي افزود: به عقيده ما نوع برخورد با اين هجوم چند جانبه ضد فرهنگي بايد برخورد فرهنگي مؤثر باشد؛ بنابراين در مرحله نخست وزارت ارشاد بايد با همراهي ساير نهادهاي فرهنگي جامعه برخورد تأثيرگذاري را با فرقه‌هاي انحرافي بكند و اين موضوعي بود كه اخيراً به صورت تذكري كتبي از سوي تعدادي از اعضاي كميسيون فرهنگي مجلس به وزارت ارشاد داده شد.
عضو كميسيون فرهنگي مجلس در ادامه ابراز داشت: اين روزها مسأله ايجاد فرقه‌هاي دروغين و انحرافي موضوعي است كه نه تنها در منطقه ما بلكه بيشتر در جهان غرب گسترش بسياري داشته است.
وي علت گسترش فرقه‌هاي انحرافي در جهان امروز را نيز اين‌گونه بيان كرد: استكبار با پي بردن به نياز بشر قرن 21 به ايمان و معنويت و تشنگي جامعه براي دريافت تعاليم اسلام با ايجاد فرقه‌هاي دروغين سعي در كم كردن موج اسلام‌خواهي جهان غرب دارد و ايجاد اين فرقه‌ها در جامعه اسلامي از سال‌ها پيش برنامه‌اي براي به وجود آوردن انحراف ديني محسوب مي‌شده است.
نماينده مردم تهران در مجلس هفتم در ادامه گفت: با وجود تلاش‌هاي گسترده استكبار در برخورد با اسلام ناب به واسطه ايجاد فرقه و فتنه‌هاي منحرف كننده، به عقيده ما بخشي فرهنگي جامعه همچنان از نداشتن برنامه مناسب و تأثيرگذار فرهنگي در رويارويي با اين‌گونه انحرافات و عدم واكنش سريع و تأثيرگذار در رنج است.
وي در اين باره به مسؤولان فرهنگي نظام توصيه كرد كه در برخورد با اين مشكلات تلاش بيشتري كنند و كار را با برنامه‌‌اي كه از دل تحقيق و كارشناسي بيرون آمده باشد، آغاز كنند.
حجت‌الاسلام اختري در پايان با اشاره به توصيه اخير مقام معظم رهبري درباره ضرورت اهتمام براي رفع مظلوميت از بخش فرهنگي اظهار اميدواري كرد در سالي كه به نوآوري و شكوفايي نام‌گذاري شده است، همه مسؤولان فرهنگي جامعه در كنار ساير بخش‌ها با وحدت و همدلي از فرهنگ رفع مظلوميت كرده و با سلاح فرهنگ از فرهنگ دفاع كنند.

ارسال نظرات