۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۴۲۲۸۴۸

رقابت ۶ نامزد انتخاباتی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی استان مرکزی

مردم همیشه در صحنه استان مرکزی با حضور حداکثری  در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی نقشه های شوم  دشمنان خارجی و داخلی را نقش بر آب کردند و حماسه‌ای بزرگ آفریدند و این حماسه بزرگ و ملی باید در مرحله دوم نیز تکرار شود.
 مجلس شورای اسلامی مصاف ۳به۳ اصولگرایان واصلاح‌طلبان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، مردم همیشه در صحنه استان مرکزی با حضور حداکثری در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی نقشه های شوم  دشمنان خارجی و داخلی را نقش بر آب کردند و حماسه‌ای بزرگ آفریدند و این حماسه بزرگ و ملی باید در مرحله دوم نیز تکرار شود.

 

انتخابات دور اول مجلس دهم در استان مرکزی تکلیف سه حوزه انتخابیه را روشن کرد و شش نامزد را نیز برای رقابت تکیه بر صندلی بهارستان، به مرحله دوم انتخابات فرستاد.

 

در اسفند ماه سال گذشته شمارش آرای انتخابات مجلس دهم استان مرکزی سبب شد که استان آفتاب در لیست ۲۱ استانی قرار گیرد که بزودی شاهد برگزار کننده دور دوم انتخابات خواهد بود.

 

در هفتم آخرین ماه سال 94 مشارکت بیش از ۶۰ درصدی واجدین شرایط به پای صندوق های رای در سراسر استان امام روح الله آمدند تا نماینده اصلح  خود را برگزینند.

 

حوزه انتخابیه «اراک، کمیجان و خنداب» تنها حوزه صاحب دو کرسی بهارستان در استان مرکزی؛ با شمارش آرای دور اول انتخابات مجلس دهم تنها یک فرد را راهی بهارستان کرد و نفر دوم و سوم را نیز راهی و وادار به رقابتی دیگر کرد.

 

همچنین در دو حوزه انتخابیه «ساوه و زرندیه» و «شازند» نیز هیچ یک از نامزدها نتوانستند بیش از یک چهارم آراء کسب کنند و آن ها هم همچون نفر دوم و سوم حوزه انتخابیه «اراک، کمیجان و خنداب» توفیق رقابت و تجربه انتخاباتی دیگر را کسب کردند.

 

به بیان دیگر صاحبان چهار کرسی از هفت کرسی مجلس در استان مرکزی منتخب و مشخص شدند و شش نامزد دیگر در دور دوم انتخابات مجلس، بر سر سه کرسی باقی مانده رقابت می کنند.

 

ائتلاف اصولگرايان و اصلاح طلبان استان مركزي این روزها با تشکیل جلسات و محافل گوناگون با حضور شخصيت ها و چهره هاي سرشناس كشوري در اراك، شازند و ساوه تلاش كرده اند تا حال و هواي انتخابات را پرشور كرده و مباحث انتخاباتي را برجسته سازي كنند.

 

ائتلاف اصولگرايان استان مركزي در این روزهاي داغ انتخاباتی حاجي بابايي وزير سابق آموزش و پرورش را در جمع مردم اراك دعوت كرند تا برای اصولگرایان استان به سخنرانی بپردازد.

 

 همچنین اصلاح طلبان نيز با دعوت از محمدرضا عارف منتخب مردم تهران در مجلس دهم، الهه كولايي عضو شوراي هماهنگي مجمع زنان اصلاح طلب كشور و علي مطهري، تلاش خود را براي ايجاد موج تبليغات انتخاباتي به كار گرفته اند.

 

در بسته تبليغي نامزدهاي مورد حمايت اصولگرايان محورهاي اقتصاد مقاومتي، مقابله با بيكاري، حل معضلات اقتصادي، ولايتمداري، تعهد، شجاعت و انقلابي بودن به عنوان ويژگي هاي بارز منتخب خانه ملت برجسته سازي شده اما ادبيات حاكم بر تبليغات نامزدهاي ائتلاف اصلاح طلبان بيشتر بر ديدگاه هاي اصلاحي و توسعه گرا، عقلانيت و اعتدال در تصميم و عمل، تقويت همبستگي مردمي و نهادهاي مدني و نگاه برنامه اي در حل چالش هاي اقتصادي و اجتماعي است.

 

در این روزهای پرشور رقابتی و انتخاباتی حامیان دو طیف اصولگرا و اصلاح طلب با ايجاد كانال ها و گروه هاي مختلف در شبكه هاي مجازي به بحث و نظر در خصوص راهبردهاي مطرح شده و لزوم انتخاب آگاهانه مي پردازند.

 

انتخابات نماد پشتیبانی مردم از نظام اسلامی 

حجت‌الاسلام سید علی حسینی‌پور مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی با بیان این که انتخابات نماد مردم سالاری دینی در کشور است، گفت: مردم همیشه در صحنه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با انتخابی آگاهانه و با بصیرت در عرصه سیاسی و سرنوشت کشور نقش آفرینی کنند.

 

مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی با اشاره به این که حضور و مشارکت گسترده مردم در انتخابات بهترین فرصت در مسیر خلق حماسه سیاسی است، خاطرنشان کرد: مشارکت مردم در انتخابات به عنوان مهم ترین و اصلی ترین ویژگی های یک حکومت مردمی و قدرتمند است.

 

حجت‌الاسلام سید علی حسینی‌پور انتخابات را نماد پشتیبانی مردم از نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: مردم بزرگ ایران اسلامی باید همچون گذشته حضوری گسترده در انتخابات دور دوم داشته باشند و با حضور پر شور خود در انتخابات سبب تقویت نظام اسلامی شوند.

 

نامزدهای انتخاباتی اخلاقمداری و انصاف را سرلوحه امور خود قرار دهند

شكر الله حسن بیگی رییس ستاد انتخابات استان مركزی نیز با بیان این که زنگ خاتمه تبلیغات در این مرحله هشت صبح روز 9 اردیبهشت ماه به صدا در می آید، گفت: در مرحله دوم انتخابات مجلس 10 هزار نفر عوامل اجرایی و 708 شعبه اخذ رای پیش بینی شده و واجدین شرایط این استان همزمان با سایر حوزه هایی كه انتخابات در آنها دو مرحله ای شده، در دهم اردیبهشت امسال پای صندوق های رای می روند.

 

رییس ستاد انتخابات استان مركزی با اشاره به این که نامزدهای انتخاباتی اخلاقمداری، صداقت و انصاف را باید سرلوحه امور خود قرار دهند، گفت: نامزدهای انتخاباتی استان مركزی و هواداران آن ها باید در مهلت قانونی انتخابات بر اساس ضوابط تعیین شده در قانون به تبلیغات انتخاباتی بپردازند.

 

حسن بیگی با بیان این که اهمیت مرحله دوم انتخابات مجلس زیاد است و مردم باید با آگاهی و حضور پرشور در پای صندوق های رای، بهترین گزینه ها را به خانه ملت بفرستند، گفت: رعایت اندازه پوسترها و اقلام تبلیغاتی، پرهیز از راه اندازی كاروان های تبلیغی و احترام به شان و حرمت سایر نامزدها را ملاك مهم تبلیغات در این مرحله از انتخابات است.

 

مسؤولان حق جانبداری و یا تخریب هیچ نامزدی را ندارند

سید محمد تقوی‌ رییس هیأت نظارت بر انتخابات استان مرکزی نیز با بیان این که مسؤولان حق جانبداری و یا تخریب هیچ نامزدی را ندارند، گفت: تخریب و یا جانبداری از نماینده‌ای خاص از سوی مسؤولان دولتی تخلف محسوب می شود.

 

رییس هیأت نظارت بر انتخابات استان مرکزی خاطر نشان کرد: تبلیغات انتخاباتی بدون کوچک‌ترین مشکلی در استان در حال انجام است.

 

تقوی‌ با بیان این که همچون مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی، علاوه بر ناظران بازرسانی را برای بررسی و نظارت بر کیفیت انتخابات به تمامی حوزه‌ها اعزام خواهیم کرد، که همچنین خوشبختانه در مرحله اول مشکلی در این زمینه وجود نداشت و امیدواریم در مرحله دوم نیز در فضایی سالم انتخابات انجام شود.

 

رییس هیأت نظارت بر انتخابات استان مرکزی بیان کرد:  ستاد پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی در دادگستری استان و شهرستان‌هایی که انتخابات در آنها برگزار می‌شود برقرار است که تخلفات و موارد باید به این ستاد اطلاع داده شود که به قطعا با این تخلفات برخورد خواهد شد، همچنین نامزدهای انتخاباتی باید تلاش کنند تا تبلیغات صحیح را در موعد مقرر انجام دهند که با مشکل مواجه نشوند.

 

تقوی افزود: نامزدهای انتخاباتی مرحله دوم در تبلیغات باید به معرفی خود و توانمندی‌هایشان بپردازند و از هرگونه تخریب نامزدهای انتخاباتی دیگر پرهیز کنند، همچنین از تبلیغات غیرقانونی، راه اندازی کارناوال و استفاده از تبلیغات و پوسترهای غیر قانونی جلوگیری کنند و تمامی این اقدامات را در محدوده شرع، قانون و اخلاق انجام دهند.

 

 نمایندگان در راستای رفع مشکلات جوانان، از جمله اشتغال و مسکن گام بردارند

سید سعید میر محمدی دبیر ائتلاف جوانان آزاداندیش استان مرکزی نیز گفت: نمایندگان باید در گفتار و عمل صداقت داشته باشند و تمامی کارهای خود را با صدق در عمل و گفتار پیش ببرند.

 

این شهروند جوان اراکی خاطرنشان کرد: نمایندگان باید با تلاش و برنامه های پسندیده خود، وعده های خود جامع عمل پوشانده و صدای مردم را به گوش مسؤولان ارشد نظام برسانند.

 

میر محمدی افزود: نمایندگان باید در راستای از بین بردن مشکلات جوانان، از جمله اشتغال و مسکن گام بردارند و خدمت به جوانان را سرلوحه امورات خود قرار دهند.

 

بیشترین گزارش‌های تخلفات انتخاباتی، تبلیغات زودتر از موعد بوده است

حجت‌الاسلام قاسم عبداللهی رییس ستاد ویژه پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان مرکزی نیز بیان کرد: بیشترین گزارشات در تخلفات انتخاباتی تبلیغات زودتر از موعد بوده که به جد از سوی این ستاد مورد پیگیری و بررسی قرار خواهد گرفت.

 

رییس ستاد ویژه پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان مرکزی اظهار داشت: رعایت قانون و مقررات انتخاباتی باید یکی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین رفتارهای کاندیداهای مجلس شورای اسلامی باشد تا بتوانند در زمان حضورشان به عنوان نماینده در مجلس شورای اسلامی وظایفشان که همانا قانون گذاری برای کشور است را به نحو احسن انجام دهند.

 

حجت‌الاسلام عبداللهی در ادامه خاطرنشان کرد: انتظار داریم با تلاش‌های بی شائبه اعضاء ستاد انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی در سطح استان مرکزی در سلامت و امنیت کامل برگزار شود.

 

شایان ذکر است، استان مركزی هفت كرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد كه در مرحله اول تكلیف چهاركرسی روشن شده و سه كرسی دیگر در حوزه های انتخابیه شازند، 'اراك، كمیجان و خنداب' و 'ساوه و زرندیه' در رقابت های مرحله دوم تعیین می شود./842/504/ب2

ارسال نظرات