۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۴۲۳۸۹۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

افکار و عقاید شهید مطهری سد محکمی در برابر هجمه های مکاتب الحادی است

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بيان اين‌که شهيد مطهري موفق شد يک نهضت فکري سالم را در جامعه ايجاد کند، گفت: بايد زمينه لازم براي آشنايي جوانان و به ويژه دانش آموزان با انديشه ها و آثار اين شهيد بزرگوار فراهم شود.
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکريان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جمع مدیران و اساتید مدارس علوم و معارف اسلامی استان با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری با اشاره به این که همه تلاش های استاد شهید مطهری برای حفظ دین بود، گفت: آن شهيد بزرگوار يكي از معلمان راستين بود كه با نگاه خاص به همه معارف بشري مي‌نگريست.

 

وی ادامه داد: شهيد مطهري، شجره طيبه انقلاب و چراغ راهنماي نسل هاي جوان و شيفتگان علوم و معارف ديني در عصر هجوم افكار و انديشه هاي الحادي و انحرافي است.

 

حجت الاسلام شکریان با اشاره به نقش علم و فرهنگ در سازندگي جامعه و بالندگي افکار و انديشه ها و تأثير شهيد مطهري در شکوفايي فرهنگي و ترويج انديشه هاي ناب اسلامي اظهار داشت: امروز برکات مجاهدت فرهنگي و علمي شهيد مطهري در جامعه اسلامي بخوبي نمايان است.

 

وی با بیان این که گفتار و نوشتار آن دانشمند بزرگ سرمايه هاي مادي و معنوي ما در عرصه فرهنگي است، ادامه داد: ايمان و اخلاص و نياز سنجي عامل ماندگاري و تأثيرگذاري آثار شهيد مطهري است و هرچه زمان مي گذرد انديشه هاي تابناک وي عالَم علم را روشن مي کند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران مشکل اساسي دنياي امروز را در عين برخورداري از سواد، جهالت مدرن دانست و گفت: تاريخ همواره شاهد مبارزه جنود عقل و جهل بوده است و افتخار معلم اين است که جنود عقل را مديريت و ر اهنمايي مي کند.

 

وي بیان داشت: شهید مطهری توانست با بهره گيري از منابع اصيل اسلامي و شناخت وسيع از شرايط و مقتضيات زمان و متناسب با ظرفيت و نياز مخاطب در مواجهه با انديشه هاي انحرافي، تمام قد و استوار و شجاع به مقابله برخيزد و با ايجاد موج و مسيري نوين و اميدبخش بسترهاي شكوفايي و پايداري نسل هاي مشتاق علم و دينداري را برابر هجمه مكاتب و جريان هاي فكري ضد اسلامي و گمراه كننده را فراهم آورد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، تعليم و تربيت را از شئون الهي دانست و‌ گفت: خداوند متعال اين موهبت الهي را به پيامبران و اولياي پاک خويش اهداء کرد تا مسير هدايت را بيشتر بياموزد و انسان با پذيرش اين مسؤوليت نام خودش را معلم ناميده است.

 

وی با بيان اين‌که جامعه ما به دنبال الگوهايي چون شهيد مطهري است، گفت: امروز ما وظيفه داريم تا شخصيت ايشان را تبيين و براي مردم الگوسازي کنيم، اما وظيفه مهم تر آن است که خودمان نيز در اين مسير قدم نهاده و در اموري که در آن احساس نياز مي کنيم تلاش کنيم.

 

حجت الاسلام شکریان با بيان اين‌که شهيد مطهري موفق شد يک نهضت فکري سالم را در جامعه ايجاد کند، گفت: بايد زمينه لازم براي آشنايي جوانان و به ويژه دانش آموزان با انديشه ها و آثار اين شهيد بزرگوار فراهم شود.

 

وي با تأکيد بر اين‌که شهيد مطهري يک دانشمند و فقيه بود، بيان داشت: معلمان نيز بايد راه شهيد مطهري را در پيش گيرند و از هيچ کوششي براي تربيت فرزندان اين آب و خاک دريغ نورزند.

 

حجت الاسلام شکریان اضافه كرد: استاد شهيد مرتضي مطهري يكي از بارزترين، موفق ترين و پيشروترين متفكران اسلامي در عصر جديد است كه در گستردگي فكر، درك زمان، توجه به واقعيات و آشنايي با مباني ديني سرآمد هم عصران خويش بود.

 

وي با بيان اين كه بدون شك استاد مطهري جايگاه ويژه اي در تاريخ معاصر ايران دارد، ابرازداشت: استاد شهيد توانست ايمان ديني را به گونه اي ارائه كند كه از هر جهت پاسخگوي معضلات بشر عصر كنوني باشد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تاكيد بر ضرورت پيش بيني راه ها و روش هاي بهره گيري بيشتر جامعه به ويژه دانشگاه ها و مجامع علمي از آثار و افكار شهيد مطهري گفت: ابعاد شخصيتي و انديشه و آراء شهيد مطهري با وجود تلاش هاي فراواني كه طي سه دهه گذشته صورت گرفته است همچنان ناشناخته مانده است و براي بازشناسي و پي بردن به عمق آثار آن عالم وارسته و كم نظير بايستي دستگاه ها، نهادها و مراكز فرهنگي، علمي و آموزشي به ويژه انديشمندان مرجع و نخبگان جامعه نقش خود را ايفا كند./950/202/ب2

ارسال نظرات