۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۴۲۴۸۰۷
مدیر مؤسسه خانه خورشید خبر داد؛

برگزاری سلسله نشست‌های کرسی آزاد اندیشی با موضوع «عاشورا پژوهی»

حجت الاسلام وافی با اعلام برگزاری سلسله نشست های کرسی آزاد اندیشی با موضوع «عاشورا پژوهی» ویژه طلاب، گفت: در این سلسله نشست ها که با اعطای گواهینامه پایان دوه همراه است، به موضوعاتی از جمله رفع ابهامات موجود در زمینه واقعه عاشورا و آسیب شناسی برخی رفتارها و مناسک آیینی در مجالس مذهبی پرداخته می شود.
حجت الاسلام مرتضی وافی

حجت الاسلام مرتضی وافی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره کرسی های آزاد اندیشی که هر هفته در مؤسسه فرهنگی خانه خورشید برگزار می شود، گفت: مؤسسه فرهنگی خانه خورشید هر هفته با موضوعاتی کرسی های آزاد اندیشی برگزار می کند.

 

مدیر مؤسسه فرهنگی خانه خورشید اظهار داشت: نخستین کرسی آزاد اندیشی با موضوع حجاب و اقتضائات فرهنگی بود که با همکاری دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم برگزار شد و نشست دوم با موضوع شیوه های سنتی و جدید تبلیغ با همکاری مدرسه علمیه دارالشفاء انجام شد.

 

وی درباره نشست سوم ابراز کرد: سومین نشست کرسی آزاد اندیشی را با یک سلسله نشست هایی با موضوع عاشورا پژوهی شروع کرده ایم که دومین نشست آن در چهارشنبه گذشته برگزار شد.

 

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: سلسله نشست های کرسی آزاد اندیشی چهارشنبه هر هفته در محل مؤسسه فرهنگی خانه خورشید برگزار می شود که این نشست ها بعد از نماز ظهر و عصر به مدت یک ساعت بوده و ویژه طلاب برادر است.

 

وی ادامه داد: شرکت طلاب در این نشست ها به آشنایی آن ها با تاریخ عاشورا کمک مؤثری می کند؛ چرا که به بازنگری حرکت عظیم امام حسین(ع) که بستر بزرگی از معارف دینی ما را تشکیل می دهد و تحلیل های زیادی دارد، پرداخته می شود که افزایش آگاهی جامعه و طلاب را به همراه دارد.

 

حجت الاسلام وافی تأکید کرد: از آثار دیگر شرکت در این نشست ها، دور شدن از برخی خرافات، بدعت ها و نقل مطالب ضعیف درباره واقعه عاشورا است؛ مبلغان باید تلاش کنند تا نقاط تاریک و ابهاماتی که در زمینه عاشورا برای جامعه ایجاد شده را تبیین و روشن کنند.

 

مدیر مؤسسه فرهنگی خانه خورشید اظهار داشت: مباحث کلامی و اعتقادی پیرامون مسأله امامت، مأموریت های ائمه اطهار(ع) در تاریخ، شناخت موقعیت و زمانه امام حسین(ع) و امام حسن(ع)، معارف و سلوک در عاشورا از مباحثی است که در این نشست ها به آن پرداخته می شود.

 

وی افزود: آسیب شناسی نسبت به برخی مناسک و رفتارهای آیینی در مجالس مذهبی را نیز در این نشست کارگاهی مدّ نظر خواهیم داشت؛ پیش بینی شده که این نشست ها حدود 20 جلسه به طول بیانجامد و به طلابی که در این دوره شرکت کنند، گواهینامه عاشورا پژوهی نیز اهدا می شود.

 

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: طلابی که قصد شرکت در سلسله نشست های کرسی آزاد اندیشی با موضوع عاشورا پژوهی را دارند، می توانند با ارسال عدد 40 به سامانه 10000012141618 اقدام به نام نویسی کنند.

 

وی در پایان با بیان این مطلب که امیدواریم که در پایان این سلسه نشست ها بتوانیم سرفصل منابع و متون دانشگده عاشورا پژوهی را تهیه کنیم، خاطرنشان کرد: در سال های گذشته نیز 80 جلسه عاشورا پژوهی با عنوان 40 منزل تا اربعین را برگزار کرده ایم و در پی آن هستیم که عاشورا پژوهی را وارد تحصیلات آکادمیک کنیم تا علما و دانشجویان به صورت ویژه به آن بپردازند.840/ت302/س

ارسال نظرات