۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۴۲۴۸۸۴
آیت الله نوری همدانی در دیدار علما و روحانیان گیلان:

حوزه نمی تواند نسبت به مسائل نظام بی تفاوت باشد/ مدرسه امیرالمؤمنین رشت قطب فرهنگی شمال کشور است

حضرت آیت الله نوری همدانی حوزه علمیه را مادر نظام اسلامی دانست و تاکید کرد که حوزویان نمی توانند نسبت به مسائل نظام و نیازهای آن بی تفاوت باشند.
حسین نوری همدانی آیت الله نوری همدانی آیت الله نوری همدانی در رشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله نوری همدانی امروز چهارشنبه(15 اردیبهشت ماه) در اجتماع باشکوه و گسترده علما، روحانیان و طلاب استان گیلان در مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) شهر رشت، به ایراد سخنرانی پرداخت.

 

وی با تقدیر از ابتکار آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان در زمینه احداث مدرسه امیرالمؤمنین(ع) تصریح کرد: این مدرسه که با ابتکار نماینده محترم ولی فقیه احداث شده، قطب فرهنگی شمال کشور است.

 

نگران خالی شدن بلاد از حضور علما و روحانیان هستم

این مرجع تقلید در ادامه سخنرانی خود نسبت به خالی شدن بلاد از حضور علمای متنفذ، متعهد و برجسته ابراز نگرانی کرد.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به آیه نفر، بر لزوم توجه طلاب و فضلای حوزه به مضمون این آیه شریفه تاکید و خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیانی که درس و بحث شان تکمیل شده، در قم نمانند و به شهرها و استان ها مهاجرت کنند.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که امروز بسیاری از مناطق کشور با کمبود روحانی مواجه است، تصریح کرد: تبلیغ دین و ارشاد مردم وظیفه اصلی روحانیت است، روا نیست در شرایطی که بسیاری از مناطق کشور خالی از روحانی است طلاب و روحانیان در قم بمانند.

 

وی بخش دیگری از سخنان خود را به بیان توصیه هایی خطاب به علما و روحانیان اختصاص داد و اخلاق، تهذیب، تهجد و نماز شب را از مهم ترین اموری دانست که می بایست حوزویان نسبت به آن توجه داشته باشند.

 

تامین نیازهای نظام وظیفه حوزه های علمیه است

حضرت آیت الله نوری همدانی همچنین به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه لزوم انقلابی ماندن حوزه های علمیه اشاره و تاکید کرد: حوزه علمیه مادر نظام اسلامی است؛ بنابراین حوزه و حوزویان نمی توانند نسبت به مسائل نظام بی تفاوت باشند.

 

وی تامین نیازهای نظام در بخش های گوناگون را وظیفه حوزه های علمیه دانست و گفت: حضرت امام فرزند حوزه بود؛ اگر حوزه نبود انقلاب اسلامی به ثمر نمی نشست و این میزان پیشرفت نمی کرد.

 

گفتنی است، در ابتدای این دیدار آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه رشت گزارشی از روند احداث مدرسه امیر المؤمنین(ع) ارائه کرد و از حضور با برکت حضرت آیت الله نوری همدانی در این استان تقدیر کرد.

 

شایان ذکر است، در مدرسه امیرالمؤمنین(ع) رشت 1600 طلبه مشغول تحصیل علوم دینی هستند. /924/پ202/ج

ارسال نظرات