۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۴۲۵۶۸۰
معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه:

۱۵ طلبه کرمانشاهی همزمان با نیمه شعبان ملبس می شوند

معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه از تلبس 15 طلبه کرمانشاهی در روز نیمه شعبان خبر داد و گفت: این طلاب پس از گذراندن دوره های مختلف موفق به کسب مجوز تلبس شدند.
حجت الاسلام مهدی محمدی فر

حجت الاسلام مهدی محمدی فر معاون تهذیب حوزه علمیه استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ابراز داشت: بیش از 15 نفر از طلاب کرمانشاهی در روز نیمه شعبان ملبس به لباس مقدس روحانیت می شوند.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه تصریح کرد: این طلاب پس از گذراندن مصاحبه شفاهی، در کارگاه های تلبس، با وظایف روحانیت، شیوه بیان احکام، آداب و معاشرت و منش طلبگی و زی طلبگی حضور یافتند و موفق به کسب مجوز تلبس شدند.

 

وی در ادامه بیان داشت: فقط تعدادی از مؤمنان سعادت گام نهادن در راه طلبگی و تفقه در دین را می یابند و وظیفه دارند به انذار و تبلیغ در میان مردم پرداخته و دین مبین اسلام را ترویج و تبیین کنند.

 

حجت الاسلام محمدی فر تأکید کرد: طلاب باید نسبت به فهم دین اهتمام ویژه داشته باشند زیرا تنها آگاهی از احکام دین کافی نیست بلکه توجه به فهم عمیق دین و آراسته نمودند خود به اخلاق اسلامی نیز از امور مهم و قابل توجه است.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه خاطرنشان کرد: فهم عمیق و متفقهانه دین موجب سعادتمندی و ظهور اعتقادات قلبی در عمل خواهد شد و فقیه عامل به دین خواهند شد زیرا مطالعات دینی وقتی منجر به عمل نشود متفقهانه نبوده است.

 

وی اظهار داشت: طلاب به عنوان سربازان امام زمان (عج) و ادامه دهنده رسالت هدایتگری با گفتار و عمل قرآنی خویش می توانند دیگران را به دین اسلام علاقه مند ساخته و با معطوف ساختن توجه مسلمانان به معنویات، زمینه سعادتمندی دنیوی و اخروی آن ها را فراهم آورند.

 

حجت الاسلام محمدی فر در پایان عنوان داشت: امید است این راه همواره پر رهرو بوده و طلاب و مسلمانان با توجه به خودشناسی، به درکی عمیق از دین و شناخت ائمه اطهار علیهم السلام و خداوند متعال دست یابند./302/857/ب1

ارسال نظرات