۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۴۲۶۱۸۶

اخبار کوتاه استان کرمان

کمک هزینه 8 میلیاردی خیر جوان به امامزاده محمد صلاح (ع) انار، وقف منزل2 میلیاردی پس از فوت همسر در کرمان، ثبت 3 مورد وقف طی سال جدید در کوهبنان و صدور اسناد مالکیت موقوفه 60 میلیاردی در جیرفت از اهم اخبار کوتاه استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان انار از کمک مساعدت 8 میلیارد ریالی جوان نیکوکار اناری جهت توسعه عملیات عمرانی صحن جدید امامزاده محمد صالح (ع) این شهرستان خبر داد.

 

حجت الاسلام محمد حسینی نوه در خصوص اقدامات و اعتبارات اختصاصی به فعالیتهای اجرایی امامزاده اظهار داشت: در راستای اجرای طرح مودت و مشارکت خیرین در توسعه صحن امامزاده توسط خیرجوان نیکوکار"رضا عبدلی"ساخت صحن جدید امامزاده در دست اقدام می باشد.

 

وی افزود: تا کنون به همت این خیر نیکوکار مبلغ 8 میلیارد ریال جهت تامین مصالح مورد نیاز صحن امام حسن مجتبی (ع) اختصاص شده است.

 

وی خرید و تکمیل تجهیز وسایل، کمک به بخش های مدیریتی ، فرهنگی و نذورات را از دیگر اقدامات خیرین در راستای اجرای این طرح در امامزاده برشمرد.

 

حسینی نوه برگزاری آئین وحدت بخش نماز جمعه در محل مهدیه را یکی از برکات وجود این امامزاده در شهر انار دانست و گفت: در راستای خدمات رفاهی به گردشگران، کاروانسرای امامزاده بمساحت 2 هزار متر مربع که محل متروک و انبار ضایعات قرار گرفته بود در واگذاری به رستوران سنتی تغییر کاربری شد.

 

سرپرست اداره اوقاف شهرستان اناربا اشاره به وجود باغات پسته در شهرستان انار اظهار داشت : قریب به 10 هزار متر مربع از باغات پسته شهرستان وقف آستان امامزاده عظیم الشان می باشد.

 

وقف منزل2 میلیاردی پس از فوت همسر در کرمان

 

حجت الاسلام حمید رضا حسین رضایی سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان کرمان گفت: نخستین وقف امسال این شهرستان توسط بانوی نیکوکار با وقف یک منزل مسکونی به ارزش 2 میلیارد ریال ثبت شد.

 

وی افزود:فاطمه حسین پور راینی بانوی واقف در اقدامی خداپسندانه منزل مسکونی خود را با تمامی امکانات موجود به مساحت 130 متر مربع وقف کرد.

 

حسین رضایی، با بیان اینکه واقف در متن وقف نامه شرطی را جهت اجرای نیت خود قرر داده است گفت: این ملک جهت کمک هزینه برنامه های فرهنگی و مذهبی مسجد امام هادی (ع) واقع در خیابان شهاب شهر کرمان وقف شده است که واقف در متن وقف نامه زمان اجرای نیت وقف را پس از حیات همسر خود قرار داده است.

 

وی اظهار کرد: واقف همچنین تولیت و اداره ملک را به امام جماعت وقت مسجد قرار داده است.

 

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان کرمان خاطرنشان کرد: درسال گذشته به همت واقفان خیراندیش 8 مورد وقف در حوزه موقوفات این ناحیه محقق شده است.

 

3 مورد وقف طی سال جدید در کوهبنان ثبت شد

 

رضا مطیع دولت سرپرست اداره اوقاف کوهبنان، اظهار داشت: نخستین  وقف سال جدید در استان کرمان توسط واقف گرانقدر " سید حسن روح الامینی " ثبت شد، این واقف نیکوکار در اقدامی حمام عمومی خود را به مساحت260 متر مربع که دارای قدمت تاریخی می باشد در قالب سنت حسنه وقف ثبت کرد.

 

سرپرست اداره اوقاف کوهبنان خاطرنشان کرد: واقف با تولیت خود درآمد حاصل از اجاره حمام مذکور را برای تامین هزینه ها و مخارج برنامه های مذهبی حسینیه بزرگ کوهبنان قرار داده است.

 

مطیع دولت با اشاره به جزئیات دومین وقف سال جدید این شهرستان گفت: واقف ارجمند " عباس جعفری " سهم آب زراعی خود از یک رشته قنات به انضمام 300 متر مربع زمین مزروعی مستعد کشت را در روستای شکر آباد این شهرستان وقف کرد.

 

وی افزود: واقف در متن وقف نامه نیت خود را تأمین هزینه های مراسم عزاداری حضرت فاطمه (س) قرارداده است و ارزش مورد وقف مذکور را مبلغ 50 میلیون ریال است که  در آمد حاصل از اجاره سهم آب قنات و ملک مزروعی باتولیت اداره اوقاف شهرستان صرف نیت واقف خواهد شد.

 

سرپرست اداره اوقاف کوهبنان اضافه کرد:سومین وقف ایام نوروزاین شهرستان توسط خانواده محترم خالداری با وقف یک باب منزل مسکونی بصورت مشارکتی انجام شد.

 

وی تصریح کرد: این خانواده نیکوکار منزل مورد وقف را جهت ترویج و آموزش قرآن کریم ،ترویج سیره اهل بیت علیهم السلام و ترویج اسلام ناب محمدی را هدف نیت خود قرار داده و تولیت اداه آن ر ابه اداره اوقاف شهرستان واگذاره کردند.

 

اسناد مالکیت موقوفه 60 میلیاردی در جیرفت صادر شد

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت گفت: سه دانگ روستای نصرآباد در شهرستان عنبرآباد به ارزش 60 میلیارد ریال به وقفیت بازگشت و سند مالکیت به ‌نام موقوفه صادر شد.

 

مهدی محمدی اظهار داشت: با همکاری اداره‌های ثبت اسناد و املاک و منابع طبیعی، سه دانگ روستای نصرآباد در شهرستان عنبرآباد با مساحت 150 هکتار به ارزش 6 میلیارد تومان به وقفیت بازگشت و سند مالکیت به‌نام موقوفه صادر شد.

 

وی افزود: از اداره‌ ثبت اسناد، اداره کل منابع طبیعی جنوب کرمان و اداره منابع طبیعی شهرستان عنبرآباد که در این زمینه همکاری لازم را با اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت داشتند، قدردانی می‌کنیم.

 

محمدی عنوان کرد: اداره اوقاف آمادگی دارد با کسانی که بخواهند در زمینه وقف و امور خیریه گام‌هایی را بردارند، همکاری کند و امیدواریم در سال جاری که به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده، بتوانیم در منطقه اقداماتی را انجام داده و در اجرای برنامه‌ها و کارهای خود این شعار را در دستور کار قرار دهیم. /9709/ن604/ی

ارسال نظرات